A közösségi média posztok sikerét rengeteg tényező befolyásolja, éppen ezért kommunikációs stratégiánk kialakítása során érdemes megtervezzük milyen tartalmat, milyen felületen és milyen időpontban osztunk meg a rajongóinkkal. Bizonyára mindenki belefutott már abba a jelenségbe, hogy egy-egy posztját nagyon sokan szerették, míg egy hasonló bejegyzésére alig reagál valaki.

Mutatjuk, hogy az aktuális statisztikák szerint mikor érdemes posztolni a különböző közösségi média felületekre!

Ekkor posztolj Facebook-ra

A Facebook töretlenül továbbra is a legnépszerűbb platform. A posztok készítésekor rendkívül fontos, hogy célközönséged számára releváns, érdekes és edukáló tartalmakat is közzétegyél.

Általánosságban elmondható, hogy szerda számít a legaktívabb napnak, míg vasárnap viszonylag kevés lájkra számíthatunk. Ahogy az ábrán is látható kedd reggeltől egészen csütörtök délutánig a felhasználók igen aktívak, így a hét közepére mindenképp érdemes legalább 1 posztot időzíteni.

Lássuk a legjobb poszt időpontokat ágazatokra bontva:

  • Fogyasztási cikkek: szerda délután 13 és péntek 11 óra
  • Oktatás: szerda reggel 9 és szombat délután 17 óra
  • Nonprofit szervezetek: szerda és péntek reggel 8-9 óra között
  • Technológia: szerda 9 -12 óráig
  • Egészségügy: szerda 10 – 12 óráig
  • Pénzügy: szerda dél

Tipp: Mivel ezek globális adatok, ezért javasoljuk, hogy a Facebook Elemzések menüpontjában található Bejegyzések fülön nézd meg személyre szabottan, hogy mely napokon és milyen időpontokban érhetők el leginkább követőid.

Instagram poszt időpontok

A legintenzívebben fejlődő közösségi felület az Instagram, ennek köszönhetően egyre több márka ismeri fel a platformban rejlő lehetőségeket. Az Instagram trendjei folyamatosan változnak, amennyiben érdekelnek a 2020-as Instagram trendek, akkor olvasd el cikkünket.

A Facebookhoz hasonlóan „legrosszabb napnak” posztolás tekintetében a vasárnap tekinthető. A szerda délelőtt 11 környékén, valamint pénteken 10-12 óra között publikált posztok sikere azonban garantált a statisztikák szerint. Érdemes tehát szerda és péntek között közzétenni Insta posztodat.

Mutatjuk a sikeres posztra vonatkozó időpont javaslatokat iparágak szerint:

  • Fogyasztási cikkek: szerda 15 óra
  • Oktatás: péntek 10 óra
  • Nonprofit: kedd 13-15 óra között, szerda 14 óra
  • Technológia: szerda reggeli órákban és péntek délelőtt
  • Egészségügy: kedd reggel 8
  • Pénzügy: péntek délelőtt 11

Tipp: Az Instagram Elemzések lapfülön nézd meg a célközönségedre vonatkozó elérési és aktivitási adatokat és tervezd meg, valamint időzítsd be posztjaid az ott olvasott statisztikák alapján.

Ekkora posztolj a LinkedIn felületére

A LinkedIn köztudottan a legnagyobb szakmai platform, már a hazai felhasználók száma is elérte az 1,1 millió főt. A posztok tekintetében fontos, hogy a bejegyzések érdekesek és informatívak legyenek a követők számára, ne akarjunk egyből értékesíteni.

Összeségében megállapítható, hogy leginkább munkaidőben érdemes posztolni, hiszen üzleti felület révén a felhasználók főként reggelente böngészik a közösségi oldalt. A legaktívabb napok a szerda és a csütörtök délelőtti órák, míg nem meglepő, hogy a legkevésbé produktív napok közé a hétvége és a hétfő tartozik.

Amennyiben érdekelnek leghasznosabb 2020-as LinkedIn statisztikák, akkor olvasd cikkünket a témában.

A cikkben bemutatott időpontok támpontot nyújthatnak a közösségi kommunikációd tervezésekor, ugyanakkor a legfontosabb, hogy minél jobban megismerd a célközönséged tartalomfogyasztási szokásait. További érdekes statisztikákat a Sproutsocial oldalán találsz.

Amennyiben jól jönne egy kis szakmai segítség vagy inspiráció a közösségi jelenlétedhez, akkor keress minket!


Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Forrás: sproutsocial.com