Nem kell sokáig taglalni, hogy a jelenlegi helyzet milyen komoly változásokat hozott mindannyiunk életében. A bevezetett korlátozások nagy mértékben átszervezik a magán – és gazdasági életet is. Éppen ezért számos cégnek újra kellett fogalmazni a stratégiáját és az értékesítési csatornákat. Vannak olyan gazdasági szereplők, akik rendkívül nehéz helyzetbe kerültek de vannak olyanok is, akiknek ebben az időszakban ugrottak meg igazán az értékesítési számaik.

Ebben a cikkben az utóbbi szereplőknek szeretnénk néhány tanácsot adni a jövőre vonatkozóan!

Miért is pörög olyan jól most az üzlet?

Azok a cégek, akik a fizikai boltok mellett webáruházzal is rendelkeznek, most nagy előnyt élvezhetnek, hiszen az emberek most sokkal nagyobb arányban választják az online vásárlás lehetőségét, mint a fizikai boltba járást.

Előnyben vannak az online FMCG (napi fogyasztási cikkek) termékeket  forgalmazó cégek, de a sportruházattal és műszaki cikkek forgalmazásával foglalkozó vállalkozások számai is erős növekedésnek indultak az utóbbi hetekben. E mellett számos terület online forgalma pörgött fel, a kérdés az, hogy vajon meddig tartható ez az állapot?

Alapozd meg most a hosszútávú sikert!

Mivel most azok az emberek is vásárolnak online, akik a járványt megelőző időszakban szívesebben látogattak el a fizikai boltokba, olyan potenciális vásárlókhoz is eljuthatunk, akikhez azelőtt nem. Ezért is fontos, hogy ezeket a felhasználókat lojális törzsvásárlóvá konvertáld ebben az időszakban. Adj egyedi kedvezményeket, grátisz szolgáltatásokat (ilyen lehet például egy VIP közösségi csoport), hogy a vásárló az életünk alap állapotba rendeződése után is szívesen vásároljon nálad online.

Nagyon fontos tudnod, hogy bár most azt látod megnőtt a kereslet a termékeid iránt, ezt hosszú távon is fent kell tartani! Ehhez pedig alapos online kommunikációs és hirdetési stratégiára van szükséged. Semmiképpen ne kényelmesedj bele ebbe a helyzetbe, hanem törekedj rá, hogy még többet ki tudj hozni a webáruházadból!

Állíts be egy megfelelő háttérrendszert az online működésedhez

Ehhez adunk egy check listát, ahol leellenőrizheted, hogy az alábbi beállítások nálad megfelelőek-e.

  • Google Analytics statisztikai rendszer be van építve a webáruházba
  • Az Analyticsben megfelelően be vannak állítva a mérések, azaz vissza tudod követni, hogy a vásárlásaid milyen forrásból érkeztek
  • Facebook vállalkozáskezelő megfelelően van-e beállítva
  • Van-e követőkód a webáruházban
  • Be vannak-e állítva a konverziós események, amik alapján látod, hogy mekkora költségből mennyi bevételt generáltál
  • Van-e megfelelő termék katalógus a Facebook rendszeredben
  • Használsz-e márkaépítő, edukáló és értékesítő tartalmakat is egyben
  • A Google Ads rendszered integráltan és összekapcsoltan működik-e a többi csatornával

Ha ezeken az alapokon végig mentél és a válaszod igen, akkor hosszú távon is meg tudod tartani a jelenlegi sikeredet! Ha azonban a fentiek közül vannak hiányosságok, akkor ebben az időszakban érdemes ráfeküdnöd csak igazán az online marketingedre!

Ha szeretnél segítséget a hatékony webáruház kampányaidhoz, akkor keress minket bátran és segítünk!


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser