A jelenlegi helyzetben a videófogyasztási trendek is megváltoztak, ezzel együtt pedig nagymértékben megnőtt az online videók megtekintéseinek a száma. Ez nem meglepő, hiszen az otthoni bezártságban mindenki szeretne „szocializálódni” és egyfajta virtuális közösséghez tartozni.

Ezúttal egy izgalmas kutatást hoztunk nektek. A Think with Google csapata megvizsgálta, milyen típusú videós tartalmak a legnépszerűbbek a YouTube-on a mostani helyzetben. Tartalomgyártóként érdemes tartani a lépést az aktuális trendekkel és igazodni a fogyasztói szokásokhoz. Ehhez remek inspirációt nyújthat cikkünk. Lássuk tehát, hogy

Milyen típusú videók tarolnak a YouTube-on?

Home office, avagy hogyan dolgozz otthonról

A közelmúlt történéseinek köszönhetően a világ minden táján rengetegen kényszerültek home office-ra, azaz otthoni munkavégzésre, ami koránt sem egyszerű feladat. Ezzel kapcsolatban számos kérdés merülhet fel az emberekben, melyekre online próbálnak választ találni. Nem meglepő, hogy nagyban megnőtt a kereslet az otthoni munkavégzés hatékonyságáról, online kommunikációs eszközökről vagy éppen az internetes hibaelhárításról szóló videós tartalmak iránt.

Mit hasznosíthatsz ebből?
A te célcsoportodnak is biztos megvannak a problémái, elakadásai az online rendszerekre való áttérés kapcsán. Gondolod végig milyen kérdések foglalkoztatják őket és ezek alapján készíts egy edukáló, praktikus tippeket bemutató blogcikket vagy videót. Ebben a témában már mi is írtunk egy cikket, ha érdekel milyen eszközökkel állj át home office-ra, akkor kattints ide.

Tanulj főzni online

Az otthon töltött időszakban, az is rákényszerülhet a mindennapi főzésre, akitől eddig távolállt a konyhában való tevékenykedés gondolata. Szintén nem meglepő, hogy az elmúlt hónapban intenzíven megnőtt a különböző receptek iránti érdeklődés. Ezt a trendet meglovagolja a Nosalty csapata is, akik kifejezetten erre az időszakra találták ki a #házimenza projektet, mely egyszerű, kevés alapanyagból elkészíthető ételeket mutat be a főzni vágyóknak.

Mit tanulhatsz ebből?
Ha a főzésben nem is vagy jártas, biztosan tudsz olyan tevékenységet vagy praktikát megosztani a követőiddel, mely hasznos lehet nekik az otthonlét során. Adhatsz például DIY ötleteket, kertrendezési tippeket, rendszerezési tanácsokat, időmenedzsmenttel kapcsolatos módszereket, bármit, ami közel áll hozzád vagy a szakterületed.

Fókuszban a mentális egészség

A koronavírus okozta bizonytalanság és komolyabb kormányintézkedések mindenkiből aggódást és fokozott stresszt váltottak ki. Ebből kifolyólag az emberek nyitottabbá váltak a különböző meditációs és önismereti módszerekhez, valamint széles körben elterjed az otthoni jógázás is stresszcsökkentés céljából. Számos blogbejegyzés, élő videó és podcast adás készült a helyzettel való megbirkózásról, melyben tanácsokat, tapasztalatokat osztanak meg – akár közszereplők is – azzal kapcsolatban, hogyan lehet túllendülni a bizonytalanságon és mire lehet fordítani a most rendelkezésre álló időt.

Hogyan használhatod fel ezt a marketingedben?
Ha aktív követőbázissal rendelkezel vagy van esetleg zárt Facebook csoportod, akkor bátran ossz meg olyan interaktív tartalmakat, melyben te és követőid segítenek egymásnak átlendülni ezen a helyzeten, akár szolgáltatásokon keresztül.

Most tényleg mindenki otthon eddz

A konditermek és fitnesz stúdiók bezárása következtében mindenki arra kényszerült, hogy otthonról mozogjon. A YouTube fitneszközössége több mint 8000 csatornán kínál különböző edzéseket kezdve a nagy intenzitású intervall edzésektől, a súlyzós erősítésen át, egészen a jógáig és nyújtásig. Ugyanakkor nem csak a YouTube-on hódítanak az edzés videók, a Facebookon is egyre elterjedtebbek az élő edzések. Rubint Réka heti kétszer tornáztatja meg az országot, de a Cosmopolitan oldalán is találhatók rendszeres élő jóga videós tartalmak.

Mindezt hogyan hasznosíthatod?
Bátran készíts élő videós bejelentkezéseket te is a szakterületedhez kapcsolódóan. Gyűjts össze olyan tippeket és módszerket, melyet szívesen megosztanál a célközönségeddel, ha pedig aktív a követőtáborod akkor egy kérdezz-felelek élő videóban megválaszolhatod a felmerülő kérdéseket.

Reméljük sikerült új ötleteket és inspirációt nyújtanunk cikkünkben.

Ha bizonytalan vagy mit kommunikálj, vagy jelenlegi helyzetben átalakítanád közösségi kommunikációd, akkor keress minket és együtt új pályára állítjuk online jelenléted!


Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser

Forrás: Think with Google