Te mennyire kihasználod az Instagram felületében rejlő marketing lehetőségeket? Köztudott, hogy az Insta hatalmas marketing potenciált jelent bármely üzletág számára. Ebből kifolyólag az Instagram funkciói folyamatosan fejlődnek, így a platform egyre több lehetőséget és kreativitást tartogat mind a tartalomgyártók, mind a márkák számára.
Ugyanakkor előfordulhat, hogy kifogytál az ötletekből, és nem tudod mit lenne érdemes megosztani a felületen. Ez mindannyiunkkal előfordulhat, éppen ezért hoztunk most 5 poszt inspirációt neked, melyet bátran felhasználhatsz az Instagram kommunikációdban!
Behind the scenes – engedj bepillantást a kulisszák mögé
Az Instagram még mindig egy sokkal személyesebb platform, mint a Facebook, éppen ezért érdemes a márkád új oldalát is megmutatni a követőknek, azaz ossz meg színfalak mögötti pillanatokat. Megoszthatsz egy kis ízelítőt az új termékedről, a soron következő szolgáltatásodról, közzé tehetsz képeket évfordulókról, nagy mérföldkövekről, csapatépítőkről, vagy éppen az egyszerű, dolgos hétköznapi pillantokról.
Építs szakértelmet
A vállalkozásod már 10 töretlenül működik? Több ezer karakternyi cikkedet publikálták már nagyobb médiumok? Innovatív technológiát alkalmazol? Bármi is legyen, biztosan van olyan terület, melyben Te vagy a profi. Mutasd be a szakértelmedet, minősítéseidet egy bejegyzés formájában. Emellett érdemes ügyfélvéleményeket, referenciákat közzé tenned.
A szakmaiságodat egy általad készített érdekes inforgrafikával, könyv/mentor/esemény ajánlásával vagy hasznos tippekkel, tanácsokkal is könnyedén kifejezheted.
Sztorizz
Az Instagram történetek számos kreatív lehetőséget kínálnak arra, hogy megtudd, mit is gondolnak a követőid. Hogyan használhatod ki a sztorimatricákat? Kérd ki a követőtáborod véleményét egy számodra fontos kérdésben, indíts szavazást, készíts egy Q&A napot, mely során megválaszolod a felmerülő kérdéseket vagy indíts egy kvízsorozatot, melyben tesztelheted követőid tudását. Ezekkel az interaktív lehetőségekkel szuperül építed a márkád, miközben a követőiddel való kapcsolattartás is közvetlenebbé válik.
Edukálj, indíts egy kreatív „mini sorozatot”
Az értékátadás és a követőidnek az edukálása egy fontos kommunikációs alappillér az Instagram-on is. Az általad megszerzett tudás és tapasztalat mások számára biztosan hasznos és inspiráló lesz. Akár Insta feed-ben galéria típusú posztként, akár IG TV-n publikálod a tartalmaid, érdemes egy lépésenkénti útmutatót készítened követőidnek. Pl. Hogyan készíts lapozós posztot? Hogyan használd a kvízmatricát? Hogyan tudsz színátmentes szöveget írni az Instagramon?
A különböző, kreatív tutorial-ok szórakoztató alternatívái lehetnek a hagyományos videóknak és blogbejegyzéseknek, akár receptekről, akár szépségápolásról, akár grafikai, DIY projektekről beszélünk.
Aktualitások
Minden márkádhoz köthető aktualitást kommunikálj az Insta felületén is. Egy nyereményjátékkal népszerűsíted legújabb terméked/szolgáltatásod? Különleges ünnepi akciót tartasz? Vagy éppen az éves nagy közönségtalálkozódra készülsz? Ezek mind nagyszerű lehetőségek arra, hogy a vállalkozásoddal kapcsolatos aktivitásra ösztönözd az embereket és építsd a márkád a platformon.
A fenti tartalomtípusok örökzöldnek tekintethetők, így ha éppen nincs ötleted miről kommunikálj az Instagramon, akkor bátran meríts inspirációt ebből a posztból!
Ha fellendítenéd Instagram kommunikációd, netán hirdetésekkel népszerűsítenéd márkádat a platformon, akkor keress minket és segítünk!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser