A Facebook elindította az e-kereskedelmi szolgáltatását, amely a Facebook Shops nevet kapta. A jelenlegi helyzetben sok vállalat alakítja ki az online értékesítési lehetőségeit, ebben próbálja segíteni őket a Facebook az új szolgáltatásaival.

Amit a Facebook Shops-ról tudni érdemes

A Shop Builder segítségével lesz lehetőségünk feltölteni a termékeinket, de akár a meglévő webáruházunkat is összeköthetjük a rendszerrel. Többek között Shopify , BigCommerce, WooCommerce rendszerek integrálása is biztosított.

Facebook Shops
Facebook Shop Builder

A fizikai üzletekhez hasonlóan, amennyiben a felhasználónak segítségre van szüksége egy termékkel kapcsolatban, fel tudja venni a vállalattal a kapcsolatot WhatsApp, a Messenger, vagy az Instagram Direct segítségével, amelyek segítségével akár a csomag állapotát nyomon is következi.

A szolgáltatást május 19-én indították el, és folyamatosan jelenik meg a következő hónapokban a cégek számára. A rendszer használata ingyenes lesz.

Instagram Shops

A Facebook Shops szolgáltatás követően nyártól elindul az Instagram Shops is, melyet kezdetben az Egyesült Államokban fognak bevezetni.

A Shops menüpontja be fog kerülni az alsó navigációs sávba, így könnyen elérhető lesz a felhasználók számára. Lehetőség nyílik böngészni a különböző kollekciók közül, szűrhetünk márkák, valamint kategóriák szerint is, így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb terméket.

Live shopping

Egyre több vállalat használja a Facebook élő videóit a termékeinek bemutatására. Ennek támogatására hamarosan már lesz lehetőségük a cégeknek az élő videó indítását megelőzően megjelölni termékeket a Facebook boltból, vagy katalógusból. Ezek a termékek pedig az élő videó közben a kép alján jelennek meg, így a felhasználók egyszerűen megvásárolhatják a videóban bemutatott termékeket. Ennek a megoldásnak a tesztelése zajlik jelenleg, a bevezetése a következő hónapokra várható.

Hűségprogramok integrálása a Facebookkal

A Facebooknál azon is dolgoznak, hogy a felhasználók egyes vállalatoknál gyűjtött hűségpontjait milyen módon tudják összekapcsolni a Facebook profilukkal. Ezáltal a vásárlók könnyedén nyomon követhetik a pontjaikat, valamint jutalmaikat, a cégek pedig a rendszernek köszönhetően hűségprogramot hozhatnak létre, valamint kezelhetnek a felületen.

Ha bővebben érdekelnek a Facebook újdonságai, vagy kihasználnád a platformban rejlő marketing lehetőségeket, akkor keress minket!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser