Biztosan Te is tapasztaltad már a nyári holtidőszakot, amikor ügyfeleid nyaralnak vagy éppen hosszabb szabadságon vannak. Ez az esetleges bevételkiesés mellett felszabadult kapacitást is jelenthet számodra, melyet érdemes kihasználnod.
Cikkünkben összeszedtünk 5 hatékony tippet, amelyekkel felturbózhatod online marketinged és eladásaid!
Itt az ideje, hogy frissítsd a weboldalat
Elemezd ki a weboldaladra vonatkozó statisztikákat és tárd fel az esetleges hibákat, optimalizálási lehetőségeket. Ezek alapján aktualizáld vagy frissítsd különböző menüpontjaid, tartalmaid, leírásaid. Nézd át a marketing üzeneteket, ha eddig nem tetted, akkor helyezz el CTA (felhívó) gombokat és próbáld meg kreatívabbá, informálóbbá varázsolni az oldalad.
Amennyiben webáruházzal rendelkezel, akkor cseréld le a termékleírásaidat érdekes, felhasználóbarát tartalmakra és frissítsd a termékfotókat.
Tedd rendbe weboldalad SEO-ját is! Egy jól kialakított keresőoptimalizálási stratégia számos előnnyel jár. Általa több organikus látogatóra magasabb konverziós arányra és alacsonyabb visszafordulási arányra számíthatsz. Ha ebben szeretnél szakértői csapatunk segítéségét kérni, akkor kattints ide a részletekért!
Tervezz előre, használj tartalomnaptárt
Ha a nyár folyamán bőven akadnak szabad kapacitásaid, akkor tervezd meg előre a közösségi tartalmaidat, főbb havi tematikáidat, szezonális kampányaidat az év hátralevő részére! Ebben nagy segítséget nyújthat egy tartalomnaptár elkészítése, melynek használatával hosszú távon minimalizálhatod a Facebook kommunikáció elkészítésére és kigondolására fordított idődet.
Amennyiben tanácstalan vagy mit posztolj Instagramra, akkor kattins ide, amennyiben pedig Facebook marketing tippekről olvasnál, akkor inspirálódj alábbi cikkünkből.
Ha pedig inspiratív hangulatban vagy, akkor jegyzeteld le gondolataid és ötleteid, melyek később jól fognak jönni, ha éppen nincs ihletet arra mit is kommunikálj a közösségi felületeiden.
Gondold újra szolgáltatásaidat
Bővítsd/fejleszd termékpalettád és szolgáltatásaidat vagy kombináld az eddigieket és dolgozz új csomagajánlatokat! Például a legnépszerűbb terméked/szolgáltatásod mellé tegyél egy olyat, amely kevésbé közkedvelt, így növelve annak eladási mennyiségét. Ezen kívül érdemes egyedi upsell lehetőségekben is gondolkodnod. Ehhez pedig párosíts egy végdátumot, kihangsúlyozva azt, hogy ez az ajánlat csak X napig érhető el, így valóban megéri lecsapni rá.
Ha aktivizálnád követőidet vagy tanácstalan vagy milyen csomagokat állíts össze, akkor kérd ki vásárláóid, rajongóid véleményét! Indíts szavazást közösségi felületeiden arról, hogy milyen csomagösszeállításoknak örülnének legjobban, így az elköteleződés mellett vásárlásaid számát is egyszerűen növelheted!
Indíts céges blogot
Gondolkoztál már azon, hogy elkezdj blogolni? Akkor most itt az idő, hogy hozzáláss!
Céges blog vezetésével és érdekes, edukáló tartalmak írásával növelheted a weboldalad vagy webáruházad organikus elérését, így több látogatót szerezhetsz, ezzel faragva a hirdetési költségedből. Ráadásul a statisztikák szerint a bloggal rendelkező cégek havi konverziós aránya 126%-kal magasabb, mint a blog nélküli társaiknak.
Mire figyelj blogírás során és miért érdemes blogolnod? Olvasd el cikkünket a témában!
Fejlődj és inspirálódj
A lazább, nyári napokat használd ki arra, hogy továbbfejleszd és képezd magad a számodra érdekes, releváns témakörökben! Olvass olyan szakmai könyveket vagy végezz el olyan képzéseket, amelyekre eddig nem jutott időd.
Érdemes böngészned blogunkon, ahol az online marketing számos témakörét járjuk körbe hasznos tanácsokat és stratégiákat adva Neked.
Amennyiben pedig velünk közösen fejlesztenéd vállalkozásod és online marketinged, akkor ajánljuk konzultációnk és mentor programunk.
Kérdésed van vagy egy szakmai csapattal együttműködve aknáznád ki az online marketingben rejlő lehetőségeidet? Keress minket a részletekért!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser