Elsőre ez elég vad kijelentésnek tűnik, de nem, nem az online marketingről van szó. Ahhoz egyértelműen értünk, hiszen az RG Stúdió 20 éves múltjának nagy részét azzal töltötte, hogy tökéletesítette a tudását a témában és már több száz ügyfél bizonyítja, hogy sikerült.
Ahhoz nem kell értenünk, amit Te csinálsz.
Ez is vad? Nem az.
Ha az lenne a feltétel, hogy mindenhez értsünk aminek a marketingjével megbíznak minket, akkor egyszerre kellene építési vállalkozónak, villanyszerelőnek, angoltanárnak, vadásznak, kiskereskedőnek, temetkezési vállalkozónak és plasztikai sebésznek lennünk. És ez még csak a jéghegy csúcsa.
Vettünk már részt rovarcsapda promócióban, de segítettünk női intimhigiéniai termékek népszerűsítésében is, egy másik végletként pedig épületautomatizálásban is benne vagyunk. Ezekhez egyikhez sem értünk, kicsit sem. Mi a marketinghez értünk. És ahhoz, hogy abban jók legyünk elég is, ha abban topon vagyunk.
Miért? Mert a mi partnerségeink együttműködések. Nem ügyfeleink vannak, hanem partnereink, és mi sem valakinek az ügynöksége vagyunk, hanem a tanácsadói, partnerei.
Az együttműködés számunkra azt jelenti, hogy hozzárakjuk a Te szaktudásodhoz a miénket, és közösen megalkotunk egy olyan stratégiát ami működik.
Joggal merül fel a kérdés sokatokban akik hozzánk fordultok, hogy ha nem értetek a szakmámhoz, én pedig igen, akkor mi szükségem rátok?
Egyszerű. Nem magadnak akarsz értékesíteni, hanem a vásárlóidnak. Ők pedig nem biztos, hogy ugyanúgy gondolkodnak, mint Te.
Egy példa arra az a műszaki termékekkel foglalkozó ügyfelünk, aki paraméterekben, műszaki specifikációkban és adatokban gondolkodott és kommunikált, pedig az ügyfeleit az érdekelte igazán, hogy hogyan fog kinézni a termék a falon. Mi összekötjük ezt a két pontot.
A Te feladatod az, hogy elmondd, hogy milyen a tökéletes ügyfél vagy vásárló.
A miénk az, hogy ezt az ügyfélt megtaláljuk, és odairányítsuk hozzád. Jó előre tisztázni a szerepeket, mi nem eladni segítünk a terméked, szolgáltatásod, hanem megtaláljuk azokat a csatornákat, üzeneteket, utakat és eszközöket, amellyel azokat az embereket tudod jókor és jó helyen megszólítani, akik várhatóan meg akarják venni azt.
A marketingesnek nem a te területedhez kell értenie, hanem ismernie kell a piacot, a módszereket amellyel Téged össze tud kötni a Te vásárlóiddal. Az eladást valójában Te végzed (vagy a webshopod).
Azokat az partnereket, akik hasonló módon gondolkodnak mint mi – és ahelyett, hogy úgy gondolják, hogy nekik dolgozunk inkább EGYÜTT akarnak dolgozni velünk – szoktuk magunk között RG kompatibilis ügyfélnek nevezni.
Ha esetleg meghallod, hogy így nevezünk, akkor tudd, hogy ez azt jelenti, hogy olyan partner vagy, akivel nagyon dinamikusan, harmonikusan és hatékonyan lehet együtt dolgozni, mert tudja, hogy csak együttműködésben lehet sikereket elérni. A legtöbb (inkább mindegyik) évek óta tartó együttműködésünk ilyen RG kompatibilis ügyfelekből áll.
Ami azonban gátat szokott szabni a kooperációnak az az, hogyha más nyelvet beszélünk. Ha megkérdezzük, hogy ki a célcsoportod és Te nem tudod, akkor nehezebb lesz a kezdet. Mert a budapesti 30+-os nők nem elég jó célcsoport, legalábbis a legtöbb esetben ezzel nem sokat tudunk kezdeni. De semmi baj, mert nekünk az is a feladatunk, hogy megtanítsuk neked, hogy hogyan kell megismerned és meghatároznod a célcsoportodat úgy, hogy az az online térben is hasznos információt jelentsen. Azért is indul minden együttműködésünk beszélgetéssel, egymásra hangolódással. Amint egy nyelvet beszélünk kezdődhet a közös munka.
Egy szó mint száz, úgy gondoljuk, hogy nem olyan partnert kell keresned a marketingedhez, aki már ezer a tiédhez hasonló céggel dolgozott együtt, hanem olyat, aki segít neked közelebb kerülni a célközönségedhez, bármilyen speciális területen mozogsz.
Mi rugalmasak vagyunk, és szívesen tanulunk tőled, ha te is tőlünk. 😉