A webshop indítás előnyeiről alighanem már nem nagyon kell győzködni a vállalkozókat, mindenki tisztában van vele, hogy a rugalmas és érintésmentes vásárlás lehetősége nem csak a vásárlóknak, de a kereskedőknek fontos.
Nem csak a bizonytalan egészségügyi helyzet miatt elengedhetetlen, hogy a kereskedők biztosítsanak egy olyan felületet, ahol a vásárlóik bármikor-bárhonnan el tudják érni a termékeiket, hanem a vásárlói viselkedések trendjének megváltozása is efelé mutat.
Ma már szinte mindent online intézünk, és ezért az online vásárlás is egyre természetesebb, sőt elvárt lesz.
Ugyanez az oka annak, hogy számos új webáruház jelent meg, és a vásárlók is tudatosabban keresik a legkényelmesebb, legkomfortosabb és legmegbízhatóbb online kereskedőket, vagyis már nem elegendő, hogy legyen webáruházad, hanem annak a webshopnak JÓ webshopnak is kell lennie.
De mit is jelent a JÓ?
Adja el magát a termék!
Fontos, hogy a terméked könnyen értékesíthető legyen online. Ma már szinte semmiféle termék eladása nem lehetetlen az interneten. Régebben a nagyobb értékű termékeket, élelmiszert, de még a ruhákat is nehéz volt itt eladni, hiszen ezeket hosszas megfontolás és akár próba előzte meg. A digitális technológiákkal ez már megoldható. Csak legyél tisztában vele, hogy milyen információkra van szüksége a vásárlási döntéshez a vevődnek.
Ha kell, hogy közelebbről, minden oldalról lássa, akkor gondolkozz 360° fotókban. Ha kell, hogy lássák működés közben mellékelj videókat. Ha szeretik kipróbálni biztosíts minta rendelési lehetőséget.
A kiváló minőségű fotó és a részletes termékleírás alap, de ezen felül gondold végig azt is, hogy milyen kérdések merülhetnek fel a vásárlás során, és igyekezz megválaszolni azokat a termékoldalon. Te nem vagy jelen a vásárlásban, ezért a termékoldalnak kell eladni a terméket helyetted!
Legyen könnyen kezelhető az oldal!
Minél többet kell a webshopon keresnie a potenciális vásárlódnak, annál biztosabb, hogy nem lesz a vásárlód. Könnyítsd meg a dolgát. Egy jól átgondolt menüstruktúra, a precízen kialakított szűrők és a pontosan működő termékkereső mind olyan elemek, amik gyorsítják a böngészést és a személyre szabottság élményét adják.
Különösen azokban a webáruházakban, ahol hatalmas a termékválaszték fontos az, hogy a vevőnek kínált termékek akár két kattintásból láthatóak legyenek. Ehhez alaposan át kell gondolnod, hogy hogyan kategorizálod és nevezed el a termékeidet!
Persze a könnyű kezeléshez tartozik az is, hogy a vásárlás folyamata egyértelmű és ésszerű legyen. Bárhol, ahol felüti a fejét a bizonytalanság, ott elveszítesz egy vásárlót!
Legyél transzparens és proaktív!
Még egyszer, hogy a hátsó sorban is hallják: azért veszítesz vevőket, mert valahol bizonytalanok lesznek.
Ha nem egyértelműek a szállítási, fizetési feltételek, keresnie kell a garanciára vonatkozó információt, nem találja a telefonszámodat vagy nem biztos benne, hogy a kívánt termék raktáron van-e vagy sem, akkor lehet, hogy olyan webshopot fog keresni, ahol nem kell kutakodnia az infók után.
Tegyél minden lehetséges információt könnyen elérhetővé a vásárlás során, hogy sose kelljen a böngészését megszakítani azért, mert közben valami kérdésessé válik számára.
Megfelelő szállítási és fizetési feltételek
Biztosíts minél több lehetőséget nekik a fizetésre, és a csomagátvételre. A bankkártyás fizetés hiánya miatt elég sok potenciális vevőt veszthetsz. Szerencsére számos integráció teszi lehetővé, hogy gyorsan, biztonságosan bevezesd a kártyaelfogadást a webáruházadban.
A csomagszállítás is kritikus kérdés, biztosíts több opciót. Legyen személyes átvételed, házhozszállításod és csomagpontos kiszállítási lehetőséged is, hogy a vevő meg tudja találni a számára ideális átvételi módot.
Neked lesz könnyebb, ha olyan futárszolgálati partnert választasz, aki egy füst alatt mindegyiket tudja neked biztosítani, mint a mi partnerünk, a Sprinter, akik házhoz és PickPack Pontra is szállítanak.
A hitelesség mindenek felett
Csak ott fognak a vásárolni a vevők, ahol biztonságban érzik magukat, az adataikat és a pénzüket.
Tüntesd fel a vásárlói értékeléseket, oszd meg a vevőid élményeit, sőt vegyél részt valamilyen megbízható bolt programban, ahol egy külső partner mutatja meg helyetted a boltod hitelességét.
A vevőid keresni fogják a korábbi tapasztalatokat a vásárlóidtól, és azokat a plecsniket, amik azt bizonyítják, hogy nálad vásárolni nem jár kockázattal.
Stabil, gyors és interaktív webshop
A vásárlást támogató elemek mellett elengedhetetlen, hogy a webáruházad olyan stabil alappal rendelkezzen, ami mindig biztosítja az elérhetőségét.
Megfontoltan válassz tárhelyet vagy webshop szolgáltatót, illetve biztosítsd a megfelelő oldalsebességet. A lassú, elérhetetlen vagy homokórázó webáruház kiábrándító, ezért a vevőid hamar be is zárják azt.
Mérhetőség, utánkövetés
A vásárlási döntés gyakran nem egy lépés, és nem azonnal születik meg. Gyakran, főleg nagyobb értékű termékek esetén alapos mérlegelés, kutatás és többszöri utána olvasás előzi meg azt.
Fontos, hogy a vásárlóid akkor is vissza tudjanak térni hozzád, ha még csak fontolgatják a beszerzést vagy esetleg csak nézelődnek.
A webáruházad mérhetősége neked és nekik is hasznos. Te remarketing módszerekkel vissza tudod csábítani a hezitáló, nézelődő vevőket, ők pedig könnyen visszatalálnak a vágyott termékhez vagy az elhagyott kosarukhoz, anélkül, hogy keresniük kelljen.
A megfelelő mérőkódok elhelyezése tehát alapvető, és a startégiád meghatározó eleme kell hogy legyen.
+1: Ne csak a vevőidnek legyen jó a webáruház, hanem neked is!
Ha a te háttérmunkádat gyorsabban tudod elvégezni, akkor a vevőid is elégedettebbek lesznek. Az adminisztrációt és a csomagkiszolgálást gyorsító automatizmusok és integrációk lehetővé teszik, hogy hamarabb, kevesebb munkával és fejfájással szolgáld ki a vásárlóidat.
A számlázó program és a visszaigazoló automatizmusok mellett nagyban megkönnyíti az életedet, ha olyan csomagfutár céget választasz, ahol a csomagcímke készítéshez szükséges interfész integrálható a webáruházadba, hiszen nem kell egy plusz felülettel bajlódnod és manuálisan bepötyögnöd a címeket, amikor csomagot készítesz össze. Jobb lesz a kommunikáció is a vevők felé, ha mindig tudják, hogy hol jár éppen a csomagjuk, mert követni tudják az útját.
Minél több automatizmussal látod el a weboldalad, annál egyszerűbb lesz a vevők kiszolgálása, neked pedig annál több időd szabadul fel a vállalkozásod fejlesztésének egyéb aspektusaira.
Ha a fentieket olvasva valahol úgy érezted, hogy a webshopod ezen a területen még fejlesztésre szorul vedd fel velünk bátran a kapcsolatot, segítünk!