„A részleteket és az érzéseket tisztázni kell. Nem feltételezhetjük, hogy bárki is képes olvasni a gondolatainkban. „ – mondja Gary Chapman, és mennyire egyet tudunk vele érteni!
A jó kommunikáció nem csak a személyes emberi kapcsolatainkban vagy párkapcsolatainkban fontos, és menthet meg egy barátságot vagy szerelmet, de az üzleti partnerségeinkben is legalább annyira elengedhetetlen, mint a magánéletben.
Persze nem várjuk el, hogy az ügyfeleink édes kis semmiségeket suttogjanak a fülünkbe (és mi sem tesszük ezt), de úgy gondoljuk, hogy a rendszeres beszélgetések sikeresebbé tehetik az együttműködéseket. Talán nem is a gondoljuk, hanem a hisszük a megfelelő szó itt, hiszen a partnerségeink is azt mutatják, hogy ahol többször van lehetőség beszélgetésre, megbeszélésre, információcserére, ott hosszú távú jól működő kapcsolatokat tudunk kialakítani, míg ahol elmarad a kommunikáció ott döcögős az együttműködés.
Ez a Te marketinged, csak mi csináljuk…
Nélküled nem működik ez a dolog. Vannak, akik úgy gondolják, hogy a marketing kiszervezése azt jelenti, hogy onnantól leveheti róla a kezét mert mi megoldjuk. Hiszen ez is lenne a cél, hogy a marketing kiadásával levegyük a terhet a Te válladról és szakértő kezekbe add az ügyet. Igen ám, de ez nem jelenti azt, hogy ebből neked ki kell szállnod.
Nem tudhatjuk milyen változások vannak, nem tudhatjuk, hogy te milyen visszajelzéseket kapsz, nem látunk bele a céged, vállalkozásod mindennapjaiba, amelyeket a munkánk jelentős mértékben befolyásol.
Szükségünk van arra, hogy ezeket elmondd nekünk. Neked is szükséged van rá, hogy tudjunk róla, hiszen nem neked, hanem együtt dolgozunk a sikeredért. Ahogy minden nap beszélsz a munkatársaiddal, partnereiddel, úgy velünk is kell. Ne aggódj, mi majd hajtjuk ezeket az alkalmakat, mert kell tőled az infó, hogy milyen irányba haladjunk tovább.
A számok csak számok
Persze a munkánkat le lehet írni számokkal is, és tudjuk értékelni és finomhangolni a munkánkat aszerint, hogy milyen kvantitatív eredményeket látunk.
Rálátunk statisztikákra, hirdetési rendszerekre, de arra nem, hogy te mit érzel és mit gondolsz a munkánk eredményéről. A marketing néha nem mérhető adatokban és számokban.
Néha az az eredménye, hogy elismerik a közösen felépített webárházunkat egy díjjal. Néha nem ügyfeleket, de partnereket találsz a fejlődéshez, vagy új lehetőségek nyílnak meg előtted, mint például egy TV szereplés, vagy egy PR megjelenés. Mindre volt már példa az ügyfeleink között.
Ráadásul nem is biztos, hogy látjuk, tudjuk mérni a munkánk eredményét nélküled, mert nálad csapódnak le az eredmények egy telefonhívás vagy egy üzletlátogatás alkalmával, amiről csak tőled értesülhetünk.
Ezért is szorgalmazzuk a sűrű kommunikációt, hogy halljuk a visszajelzéseket, tudjuk a hírekről, értékeljük közösen az eredményeket, amik nem biztos, hogy számokkal leírhatóak, de fontosak a további munkához, mert igazolják azt, vagy kijelölik az irányt, amiben fejlődnünk kell.
Mondj szépet, vagy mondj építő kritikát
Ha azt mondjuk beszélj velünk, akkor nem bókokat és elismerést várunk. Sőt! A folyamataink részét képezi, hogy néha kérjünk tőletek egy negatív dolgot, egy olyan (építő) kritikát, ami megfogalmazódott bennetek.
Nem félünk a negatív visszajelzéstől, mert azt lehetőségnek fogjuk fel az építkezésre. Ha valami bánt, vagy valami nem tetszik az együttműködésben akkor jobb, ha kimondod mielőtt az elmérgesíti a partneri kapcsolatot. Ha tudunk konstruktívan beszélgetni, akkor tudunk együtt dolgozni. Ennek a vita is része.
Ötleteljünk!
Nem mindig az első út a jó út. Ha olyan marketingessel találkozol, aki 100%-ra garantálja a sikert egy tévedhetetlen módszer segítségével, akkor jobb, ha elkezdesz gyanakodni. Olyan ugyanis nincs.
A 20 éves céges múltunk bebizonyította, hogy nem lehet csomagokban, instant megoldásokban és tuti módszerekben gondolkodni egy olyan gyorsan változó iparágban, mint az online marketing. A piac is változik, a fogyasztók is változnak és az eszközök is változnak, néha egyik napról a másikra.
Gondoljunk csak a vírusidőszakra. Pillanatok alatt kellett átállni egy másik gondolkodásra és egy másik működésre. C’est la vie.
Azonban ha közösen gondolkodunk, beszélgetünk, akkor mindig előjönnek olyan új lehetőségek és irányok, amik egy még eredményesebb együttműködés felé vezetnek. Ehhez csak annyi kell, hogy beszélgessünk. A legjobb ötletek mindig a brainstorming közben jönnek.
Ötleteljünk a Te marketingeden is? Keress meg minket és beszélgessünk!