A közösségi média oldalakra kikerülő posztok sikerét rengeteg tényező befolyásolja. Kommunikációs stratégiánk kialakítása során kellő figyelmet kell fordítanunk, arra hogy megtervezzük milyen tartalmat, milyen felületen és milyen időpontban osztunk meg a rajongóinkkal. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy 2025-ben mikor érdemes posztolni a különböző közösségi média felületekre a legnagyobb elérés és hatékonyság érdekében.
A közösségi médiában való posztolás legjobb időpontja általában 7-8 óra után, 15 óra és 19 óra, a napokat tekintve pénteken, szerdán és hétfőn. Összességében viszont az statisztikák azt mutatják, hogy a felhasználók esténként aktívabbak, mint reggel.
A legjobb idő a közösségi médiában való posztoláshoz
Hétfő: 7 óra, 12 óra, 20 óra
Kedd: 8 óra, 13 óra, 21 óra
Szerda: 7 óra, 12 óra, 21 óra
Csütörtök: 8 óra, 14 óra, 21 óra
Péntek: 8 óra, 14 óra, 21 óra
szombat: 10 óra, 15 óra, 20 óra
Vasárnap: 11 óra, 16 óra, 21 óra
Az általános számok után lássuk a felületeket külön-külön.
A legnépszerűbb közösségi média platformot az egész nap folyamán böngészik a felhasználók. Fontos megjegyetni, hogy legnagyobb részben a saját célközönségünktől függ mikor és mit érdemes megosztani! Ez az alapja a hatékonyságunknak, így minden statisztikákra alapozott általánosítás bár lehet, hogy sokaknak megfelelő, a Te márkádnak nem biztos, hogy az lesz! Ezt jó, ha észben tartod!
Több kiterjedt kutatás azonban azt mutatja, hogy általánosságban a Facebookon való posztolás legjobb időpontja 7:00 és 9:00, 13:00 és 15:00, valamint 19:00 és 21:00 óra. Legjobb napok: a hét közepén, különösen kedd és szerda.
A felhasználók a munkát megakasztva ellenőrzik hírfolyamaikat napközben is. Pénteken, hétvége felé pedig nyitottabbak a viccesebb és „boldogabb” bejegyzésekre.
Tipp: a Facebook Business Suite oldalán az Elemzési adatok menüpontjában található Célközönség fülön személyre szabottan látható mely napokon és milyen időpontokban érhetők el leginkább a rajongóid. Ezt vedd alapul a tartalommarketing tervezésnél!

Az Instagramon az egész hét folyamán nagy a forgalom, így nehéz egy-egy konkrét időpontot kiemelni – itt is érdemes a Business Suite elemzési adataira fókuszálni!
Általánosságban az látható, hogy a legjobb idő az Instagramon posztoláshoz: 7 és 9 óra között, valamint 14 és 19 óra között.
Legjobb napok: csütörtök, hétfő és péntek.
Mivel napközben sokszor futva csekkolják az emberek a közösségi oldalt, így ha több aktivitást szeretnél a déltuán/este jobb választás lehet a posztolásra. Az biztos, hogy itt is a saját célközönséged ismerete segít majd a legjobban belőni mikor milyen tartalmat tegyél közzé.
Az is izgalmas, hogy az Instagram statisztikái szerint a felhasználók 81%-a használja a platformot új termékek és szolgáltatások kutatására. Így érdemes játszani a legjobb közzétételi időpontokkal, és a platformra készült megnyerő tartalmakkal, hogy nagyobb figyelmet irányíts a márkádra.
Tipp: A Business Suite-ban itt is láthatod a felhasználói aktivitást, a naptár nézetben pedig ajánl is a rendszer időpontokat a posztoláshoz.

TikTok
A TikTok a kreativitás fellegvára és a szórakoztatva edukálás fő felülete – az energikus felület szinte sosem alszik. A platformon állandó a pörgés, de itt is tudja segíteni a tartalmak terjedését, ha ismerjük a közönségüket és jól időzítjük a videókat.
Legjobb idő: a 10 és 22 óra között. Legjobb nap: kedd és csütörtök.
A platfomról azt azért érdemes tudni, hogy az algoritmus és a felhasználók viselkedése sokszor egy korábban kevésbé népszerű tartalmat akár hónapokkal később is fel tud kapni és népszerűvé tenni. Így a legfontosabb maga a tartalom lesz és az, hogy a célközönségünk számára megnyerő legyen!

A Pinterest platformján korlátlan mennyiségben böngészhetünk és meríthetünk ihletet és ugyanennyire könnyen válhatunk üzleti szempontból kiemelkedővé, ha megfelelő tartalmakat osztunk meg tábláinkon.
Melyik nap milyen kategória népszerű Pinteresten?
Hétfő: fitness és sport
Kedd: eszközök, barkács ötletek, diy pinek
Szerda: idézetek
Csütörtök: napi outfitek, öltözékek, divathoz kapcsolódó tartalmak
Péntek: GIFek és vicces posztok
Szombat: utazás
Vasárnap: ételhez kötődő képek
Ha már meg van a megfelelő tartalom, nézzük meg, mikor érdemes ezeket a táblánkra tűzni:
Legjobb idő: 20 óra, 16 óra és 21 óra.
Legjobb napok: vasárnap, hétfő és kedd.
Érdemes megjegyezni, hogy a felhívások, vagyis call-to-action gombok rendkívül fontosak a Pinteresten is, mivel a felhasználók 80%-a minden kattintás nélkül tovább áll, ha nincs a bejegyzésben semmilyen aktivitásra ösztönző elem. Azt is érdemes megemlíteni, hogy a pin-ek útja is izgalmas és kiszámíthatatlan lehet hasonlóan a TikTok videókhoz, és itt is fel tud kapni a közösség és az algoritmus olyan tartalmakat, amiket korábban tűztél a tábládra.
A LinkedIn felhasználói többnyire üzleti célzattal vagy brand építésre használják a platformot, így leginkább munkaidőben érdemes posztolni.
Ezenfelül milyen időszakokban érdemes bejegyezéseinket megosztani a követőinkkel?
Legjobb időpontok: 10-től 16 óráig.
Legjobb napok: kedd és csütörtök.

Fontos útravaló!
A felsorolt időpontok csak támpontot nyújthatnak kommunikációs stratégiánk kialakításakor, ugyanakkor a legfontosabb, hogy minél jobban megismerjük a célközönségünket, az ő szokásaikat és tartalmi elvárásaikat, mivel ennek tudatában lehetünk igazán eredményesek és hatékonyak az közösségi média különböző felületein.
Ha jól jönne egy kis szakmai segítség a közösségi média kommunikációban, akkor keress minket!