Nincs olyan, hogy nehéz téma az online hirdetések világában. Hirdettünk már korábban intimtölcsért, rovarcsapdát, plasztikai műtétet, de még kegyeleti szolgáltatást is. Minden termékhez és szolgáltatáshoz meg lehet találni a megfelelő közönséget a jó kampánytípus és platform kiválasztásával.
Az októberben kezdődött új együttműködésünk egy speciális élelmiszeripari szegmenset kiszolgáló céggel, akik disznóvágásokhoz és kolbásztöltéshez kínálnak felszereléseket, anyagokat és fűszereket.
A témának megvannak a nehézségei – hogyan tegyük vonzóvá display típusú képes hirdetésekben a beleket és egyéb nem túl dekoratív anyagokat, hogyan engedje át a rendszer ezeket a termékeket -, de ugyanakkor tudtuk, hogy a közönség megvan hozzá. Hiszen az élet nem áll meg akkor sem, ha a korábban talán szaküzletekben vásárolt termékeket most online kell beszerezni.
Partnerünk már régóta üzemelteti sikeresen a webáruházát, de az idei évben egy magasabb bevételi célt tűzött ki magának az egyébként szezonnak számító októbertől decemberig tartó időszakra. A korábbi hirdetései egy másik ügynökséggel is jól teljesítettek, de nem tudtak szintet lépni.
Rögtön az együttműködés elején, a felmérés során kiderült, hogy a mérések pontos beállításával kell kezdenünk a munkát, mert nem volt megfelelő az adatok átadása. A precíz mérés minden online marketing alapja, mert így tudunk visszajelzést kapni a munkánk eredményességéről, illetve így látjuk valós időben a hirdetéseink hatékonyságát, amivel folyamatosan tudjuk finom hangolni azokat.
Az ügyféllel egyeztetett stratégia lényege az volt, hogy megbeszéltük a fókusz termékcsoportokat, és együtt eldöntöttük, hogy ezek a termékek melyik rendszerben, milyen kampánytípussal tudnak hatékonyan működni.
Így kialakult egy felosztás, amelyben egyaránt használtunk Facebook hirdetéseket és Google Ads kereső, illetve Shopping hirdetéseket. A Google Ads keresési hirdetések célja az volt, hogy a konkrét igénnyel, vásárlási szándékkal érkező érdeklődőket a webshopba terelje és meg is történjék a vásárlás. A tavalyi szezonban is indultak hasonló hirdetések, azonban most szegmentáltuk őket. Az általános hirdetések helyett minden termékcsoport saját hirdetéscsoportot és saját hirdetésszövegeket kapott, így sokkal relevánsabb üzeneteket tudtunk átadni az érdeklődőknek.
Ez azt eredményezte, hogy a kattintások költsége 51%-kal csökkent, tehát ugyanabból a hirdetési keretből duplaannyi érdeklődőt tudtunk szerezni.
Új hirdetéstípusként bevezettük a Google Shopping kampányokat is, amelyek nagyon jó szolgálatot tettek a különböző ajánlatok összehasonlításában.
Az átkattintási arány mellett a konverziós arány is jelentősen javult a jól megválogatott célzások hatására. A múlt évhez képest a Google Adsből realizált bevétel 102%-ot nőtt, még úgy is, hogy az átlagos megrendelési érték 20%-ot csökkent.
Az online marketinghez köthető bevételcélunkat az évre már novemberben elértük, pedig a hirdetési költségkeretünk Google Adsben 15%-kal volt kevesebb, mint a tavalyi évben.
Olyannyira sikeresek voltak a hirdetések, hogy a legforgalmasabb időszakban partnerünk kérésére még szüneteltettük is őket, mert a csapatuk nem bírta követni a rendelések ütemét. Egy kis szusszanás után újra nekivágtuk, és ugyanolyan lendülettel jöttek a megrendelések.
A Facebookon hirdetések is remekül kiegészítették a kampányt, a remarketing funkciók lehetővé tették, hogy a keresési hirdetések során elkóborolt embereket újra visszaforgassuk.
A két hirdetési platformmal együtt a tavalyi évhez képest a Google Analytics adatai alapján 79%-os bevételnövekedést értünk el a szezonban.
Tudni kell, hogy az együttműködés során, mint általában minden partnerünk esetében, itt is megvizsgáltuk az érkező felületeket, hiszen a hirdetések eredményessége nem csupán a kampányok beállításán, hanem a webshopon is múlik. A Smartlook programmal végzett elemzésből kiderült, hogy a Kosár oldalon és a vásárlási folyamatban számos olyan bizonytalanság adódik, ami miatt a Kosárba helyezők 90%-át elveszíthetjük.
Emiatt is lehet, hogy a rendelésüket sokan telefonon adják le a webshop felület helyett. Ha ezeket a bevételeket is hozzászámítjuk a teljes bevételhez, akkor az idei évben 40%-kal több értékesítést realizált a cég az előző évhez képest.
Nagyobb weboldal átalakításba természetesen nem szerettünk volna belevágni a szezonban, de azon kívül már folyik egy teljes weboldal átalakítási együttműködés is a partnerünkkel. Jövőre egy új motor alatt egy könnyebben navigálható, az online marketingnek igényeknek mindenben megfelelő webáruházzal indítjuk az új évet és így a következő évben még a jelenleginél is eredményesebb hirdetésekkel tudjuk támogatni a partnerünket!
Úgy gondoljuk, hogy ami a weboldali vásárlási folyamatok során tapasztalt hiányosságok ellenére is sikeressebbé tette a hirdetéseket, az a mérések pontos beállítása, a hirdetések szegmentálása és az új kampánytípusok bevezetése volt.
Ahogy a fentiekből is kiderül az online marketing sikeressége nagyban az alapozáson, a tervezésen múlik. Ezért is kezdünk mi minden partnerrel egy elemzéssel és figyeljük folyamatosan azt, hogy a hozzánk kiszervezett feladatokon túl még mik lehetnek azok a fejlesztési lehetőségek, amik eredményesebbé teszik a munkánkat és ezzel párhuzamosan a partnerünk értékesítését is.