Mi a közös az influencer kutatásban, a geolokációs technológiában és a zöld cég filozófiában? Az, hogy ezek voltak a kulcselemei a sikeres integrált online kampányunknak, amit a Schneider Electric vállalat Learning Week előadássorozatához készített a csapatunk. Olvasd el a Marketing Diamond Awards-on marketinggyémánt elismerésben részesült projektünk részleteit és megtudhatod, hogyan szárnyaltuk túl a tervezett célszámokat!
Az RG Stúdió hosszú évek óta működik együtt a Schneider Electric-kel stratégiai partnerként. A tavalyi évben Go Schneider program keretében a Schneider Electric – a világ egyik legfenntarthatóbb vállalata – kiemelt célja volt, hogy pályakezdő, egyetemista fiatalokat edukáljon és toborozzon a vállalathoz. E célnak megfelelően jött létre a Learning Week előadássorozat, aminek a marketing stratégiai tervezésén, valamint az online marketing kampány kivitelezésén dolgoztunk közösen. A projekt során az előadássorozatra regisztrálók gyűjtése és résztvevők toborzása volt a feladatunk.
A program keretein belül 4 szakmai előadást szervezett a Schneider Electric Budapest 4 egyetemén, ami a Plan(t) Your Future elnevezést kapta. Ezekre az eseményekre 200 fő résztvevő toborzása volt a célunk, azaz egyetemenként 50 fő jelentkezését vártuk. Célcsoportunk olyan végzős egyetemista hallgatók és pályakezdők voltak, akik mérnöknek, illetve közgazdásznak tanulnak.
Az előadássorozatot egy külsős helyszínen megtartott rendezvény zárta, amelyen az előadássorozaton résztvevők vehettek részt és ismerkedhettek meg a Schneider Electric munkatársaival, velük köthettek értékes szakmai kapcsolatokat.
A Learning Week előadássorozathoz egy integrált online kampányt dolgoztunk ki, aminek a megtervezése és kivitelezése a csapatunkon keresztül zajlott, nálunk futottak össze a szálak, és mi adtunk iránymutatást az előkészítés és megvalósítás során is. A kampány bázisaként elindult egy landing oldal, amit a Schneider Electric-kel közös elképzelések alapján a frissdiplomas.hu csapata készített el.
Integrált és konzekvens kampánytervezés alapja az volt, hogy a landing oldaltól kezdve a kommunikációs posztokig minden ugyanazzal a stílussal, hangulattal, brand image-el adja át az üzentet a célcsoportnak. Emellett nagy hangsúlyt fektettünk a célcsoport precíz és fókuszált elérésére szigorú targetálás alkalmazásával.
Influencer kutatást készítettünk
Szerettünk volna egy hiteles és ismert arcot is kapcsolni a kampányhoz, akinek adnak a véleményére és aki jó alapot biztosít a kampányhoz. Ennek érdekben egy komoly influencer kutatást végeztünk, hogy lássuk, kik azok a véleményvezérek, akikkel érdemes lenne együttműködni a projektben.
A kutatás során végig néztük a hazai influecerekből azokat, akik relevánsak lehetnek, és egy megszűrt 4 fős csapatot prezentáltunk a Schneider Electric részére, amiből kiválasztottuk Magyarósi Csabát a feladatra. Felvettük a kapcsolatot Csabával és a teljes menedzsmentet átvettük, hogy a munka a lehető leggördülékenyebben menjen a kampányterveknek megfelelően.
Magyarósi Csaba egy kétnapos forgatás keretében készített anyagot a Schneider Electric zöld irodaházáról, az ott zajló munkáról és körülményekről, valamint az okos logisztikai központról, amiből egy hosszabb anyag került ki a csatornájára. A videó beágyazásra került az esemény landing oldalába is. Emellett Csaba egy Facebook posztban is népszerűsítette az elkészült anyagot, valamint a regisztráció hajrájában egy Instagram sztorival buzdította regisztrációra a célcsoport tagjait.
Összehangoltuk a különböző csatornákat
Az intenzív, 4 hetes kampányidőszak alatt 12 poszt készült, ezeknek egy része csak hirdetésben jelent meg a célcsoport számára, mások a Schneider Electric központi oldalára is felkerültek.
A Facebook és Instagram fizetett hirdetéseinek célzásánál, a tanulmányokként az egyetemet profiljukban megadó aktív egyetemista korú fiatalokat targetáltuk, illetve lokáció alapon az egyetemek környékén élő egyetemista korúakat.
De nem csak itt vettük hasznát a lokáció alapú célzást támogató online marketing lehetőségeknek. Egy a magyar piacon még viszonylag új geo lokációs eszköz a Blis rendszere segítségével is indítottunk kampányt, hogy a megfelelő helyen és időben érjük el a célcsoportot.
A rendszer 1-5 méteres sugárban képes bemérni a mobileszközöket egy adott lokáción, melyek által a programmatic megjelenések segítségével jelen időben is képesek a hirdetések megjelenítésére, valamint retargeting alapon újra lehet célozni a felhasználókat az otthoni készülékeken is, a WIFI hálózaton keresztül, akár több eszközön. Ezt használtuk ki a kampány keretében, ahol megadtuk az egyes egyetemek lokációját, ahol jelen időben, valamint később retargetálva is elértük az itt tartózkodókat.
Az összehangolt kommunikáció részeként a Magyarósi Csaba által megosztott posztok megjelentek a Schneider Electric saját csatornáin is, valamint a munkavállalók is promótálták a saját profiljaikon. A kommunikáció erősítése érdekében pedig a külsős partnerek (egyetemi karok, frissdiplomas.hu) is népszerűsítették az előadássorozatot a saját csatornáikon.
Most már biztos kíváncsi vagy, hogyan alakultak az eredmények. Ássuk is bele magunkat a számokba!
Az influencer megbízása volt a legköltségesebb. Erre építettük fel a kampányt és ezt egészítették ki különböző tartalmak és a hirdetések. A kampánybüdzsét további 3 fő részre osztottuk szét: YouTube, Facebook/Instagram és Blis hirdetésekre. Nézd meg az eredményekről készült infografikánkat! Kattints >>ide, hogy nagy méretben lásd!
A hirdetési költség 10%-át fizetett specifikus YouTube videófelfedezési kampány megtámogatására költöttük el, amellyel 15%-kal növeltük a videó organikus elérését. A felhasználók 40%-a érkezett a YouTube videó forrásból. A hirdetési költség 15%-át költöttük el Facebook és Instagram hirdetésekre és a felhasználók 20%-a érkezett erről a csatornáról. 10%-át fordítottuk Blis kampányokra és a teljes oldallátogatók 10%-a érkezett erről a felületről. Mivel külsős partnerek (egyetemi karok, frissdiplomas.hu) is promótálta az előadássorozatot a látogatók többi része, azaz 30%-a ezeknek a forrásoknak volt köszönhető).
Az előzetes tervek szerint 200 fő, azaz egyetemenként 50 fő jelentkezését vártuk, melyet sikerült túlszárnyalnunk a kampányidőszak alatt. Az előadásokra összesen több mint 300 fő regisztrált, akik közül 222 fő vett részt az egyetemi előadásokon és 113 fő jelent meg a záróeseményen.
Nagyon izgalmas csapatmunka volt ez a kampány! Kiváló példája ez az összehangolt marketing stratégiának, ami a siker alapja. Az influencer kutatás, a geolokációs technológia, a közösségi kommunikáció és a zöld cég filozófia, mind hozzájárultak ahhoz, hogy elérjük a célcsoportot és hiteles üzenettel buzdítsuk őket a Learning Week előadássorozaton való részvételre.
Igazi szakmai elismerés a számunkra, hogy Marketing Diamond Awards gyémánt díjat nyertünk el ezzel a pályázattal az eseményalapú aktivációk kategóriában!
Ha tetszett a munkamódszerünk és Te is bevonnál online marketing szakértőket a marketing stratégiád kidolgozása vagy a céljaid sikere érdekében keresd bátran a csapatunk és ötleteljünk közösen!