Az elmúlt hónapokban az online folyamatok és eszközök elkerülhetetlenné váltak minden vállalat számára. Az egyik ilyen eszköz a Messenger chatbot, amely azon felül, hogy hatékonyan tartja a kapcsolatot meglévő és potenciális ügyfeleinkkel, pénzt és időt spórol meg cégünk számára.

Az alábbiakban 5 példán keresztül mutatjuk be, hogy miért célszerű minden vállalat számára a Messenger chatbot használata.

Tájékoztatás

Mivel jelenleg napról-napra változnak az események, rendkívül fontos a megfelelő informálás. Ezek a változások sok esetben hatással lehetnek a vállalatunkra is, illetve ezek következményében hozhatunk mi is olyan döntéseket, intézkedéseket, amelyekről tájékoztatni szeretnénk az ügyfeleinket. Ezt egy Messenger chatbot segítségével egyszerűen megtehetjük, ráadásul azon a felületen, ahol a felhasználók rendszeresen tartják a kapcsolatot barátaikkal, rokonaikkal.

marketing chatbot rgstudio

Ügyfélszolgálat

A megfelelő tájékoztatás ellenére ilyenkor kiemelt szerepe van az ügyfélszolgálatnak. Nagy ügyfélforgalmat generáló vállalatok esetében alaphelyzetben is rendkívüli szerepe van az ügyfélszolgálatnak, ebben a helyzetben pedig még jobban felértékelődik. Fontos, hogy a felhasználók a lehető legrövidebb időn belül választ kapjanak a kérdéseikre. Egy chatbot amennyiben jól be van programozva, a hét minden napján, a nap 24 órájában azonnali választ ad a felhasználók által feltett kérdésekre.

Ajánlatkérés

Jelenleg szinte minden vállalat át áll az online ajánlatkérésre. Alapvetően ennek minden iparág esetében egy alapvető folyamatnak kellene lennie, azonban nagy különbségek mutatkoznak ezek között is. Online ajánlatkérésnek tekinthetjük például azt, amikor a weboldalunkon megadjuk az email címünket, és az érdeklődő email-en keresztül tud ajánlatot kérni tőlünk. Egy chatbotba épített folyamat azonban ennél jóval hatékonyabb. Amikor például a felhasználó telefonszámát vagy email címét kérjük be, a rendszer automatikusan kitölti azt az adatot, amelyet a felhasználó megadott a Facebookon, így a felkínált telefonszámra vagy email címre való kattintással már el is küldte az elérhetőségeit, így nincs szükség ezek beírására sem. (Természetesen van lehetősége a felhasználónak a felkínálttól eltérhető adat megadására is).

Értékesítés

A chatbotunk fontos szerepet játszhat az online, illetve az offline értékesítési folyamatainkban. A jelenlegi helyzetben az értékesítés tekintetében szinte kizárólag online értékesítésről beszélhetünk. A chatbot segítségével bemutathatjuk a felhasználóknak a termékünket/szolgáltatásunkat, ezt követően pedig átterelhetjük őket a weboldalunkra, webáruházunkba, ahol további információt találhat a termékünkről, illetve meg is vásárolhatja azt.

Pénz és idő megtakarítás

A chatbot egy egyszeri befektetés, azokat a tevékenységeket, mint például a felhasználók kérdéseinek megválaszolása, (ezek a kérdések általában ismétlődnek) az aktuális információkról az ügyfelek tájékoztatása, vagy az érdeklődők gyűjtse, illetve gondozása, egy chatbot segítségével automatizálni tudjuk. Így az ezekere fordított kapacitásainkat át tudjuk csoportosítani olyan tevékenységekre, amelyek extra bevételt hoznak a cégünk számára.

Amennyiben te is úgy gondolod, hogy egy chatbot hatékony eszköz lenne a vállalatod számára, kérd visszahívásunkat, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot Messenger chatbotunk segítségével!

 

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser