A Facebook mára már a világ egyik legnépszerűbb hirdetési platformjává vált. Magyarországon naponta több millióan nézegetik a Facebook-ot, ezért a Facebook hirdetések a vállalkozások egyik legkedveltebb és legelterjedtebb online eszközévé vált, természetesen a Google Ads mellett. Ezért van, hogy sok online marketing ügynökség szolgáltatás portfóliójában a Google Ads hirdetések mellett a Facebook hirdetésekkel találkozhatunk.
Ebben a cikkben bővebben bemutatom, hogy akár kezdőként hogyan tudsz hatékonyan létrehozni és optimalizálni Facebook hirdetéseket.
Tartalomjegyzék
- Nulladik lépés: Facebook hirdetési fiók és vállalkozáskezelő létrehozása
- Facebook hirdetések struktúrája
- A Facebook hirdetések típusai
- Facebook célzások, célközönségek
- Facebook hirdetések kreatív tartalma
- Facebook hirdetés létrehozása – példa
Nulladik lépés: Facebook hirdetési fiók és vállalkozáskezelő létrehozása
Ahhoz, hogy A Facebook felületén hirdetéseket tudj futtatni, szükséged lesz egy hirdetési fiókra. Ehhez azonban egy, a vállalkozásod számára létrehozott Facebook oldalra és egy vállalkozáskezelőre is.
A vállalkozáskezelő segítségével mindent egy helyről irányíthatsz, legyen szó hirdetésekről, Instagram profilok kezeléséről, Facebook oldalak felügyeletéről, beérkező üzenetek kezeléséről vagy akár az analitika adatairól.
A vállalkozáskezelő létrehozásához végezd el az alábbi lépéseket:
- Menj a https://business.facebook.com/ oldalra és a kattints a „Fiók létrehozása” gombra.
- Az űrlapon add meg a Facebook profilodhoz tartozó e-mail címed és a jelszavad.
- A következő lépésben nevezd el a vállalkozáskezelődet és add meg a neved és a munkahelyi email címed.
- Az utolsó űrlapon pedig a vállalkozásod adatait kell megadnod.
Meg is vagy, létrehoztad a Facebook vállalkozáskezelő fiókodat. Ezután a hirdetési fiók beállítása következik. A hirdetési fiókon belül hozhatod létre a kampányaidat, elemezheted a hirdetések teljesítményét, illetve a számlázási beállításaidat is itt kezelheted.
A hirdetési fiókot a bal oldali szendvicsmenüben találod a fiókok menüpont alatt. Alapvetően 3 beállítás közül választhatsz, a:
- Hirdetési fiók megadása: már egy létező üzleti fiókot veszel át egy másik vállalkozáskezelőtől.
- Hozzáférés kérése hirdetési fiókhoz: egy másik vállalkozás nevében használod a hirdetési fiókot, azonban a hirdetési fiók még mindig a másik vállalkozáskezelőben marad.
- Új hirdetési fiók létrehozása: egy teljesen új hirdetési fiókot hozol létre.
Miután létrehoztad a hirdetési fiókot, hozzáadhatod a kezelőket, partnereket a Felhasználók – Emberek menüpontban, illetve a Facebook oldaladat is a Fiókok – Oldalak menüpont segítségével.
Azért, hogy mérhetőek legyenek a Facebook hirdetéseid és alkalmazni tudd a Facebook célzások bizonyos részeit fontos a Facebook pixel és a Facebook API beállítása is. Ehhez kattints az Eseménykezelő – Adatforrások hozzákapcsolása menüpontra, majd válaszd ki, hogy hogyan fogod csatlakoztatni az adatforrásod, ez általában a webről fog történni. Ezután nevezd el a képpontod és válaszd ki a szükséges partnerintegrációt vagy a manuális összekapcsolást. Amennyiben UNAS vagy Shoprenter webshopod van, egyszerű dolgod lesz, hiszen mindkét platformnak ki van alakítva a követőkód helye, ha WordPress vagy WooCommerce webshop motorod van, akkor mi a PixelYourSite bővítményt ajánljuk, de természetesen élhetsz az integrációk adta lehetőséggel is. Amennyiben egyedi fejlesztésű weboldalad van, úgy javasoljuk, hogy kérd a fejlesztőd segítségét.
FONTOS: A konverzió API és Meta képpont opciót válaszd, így pontosabb méréseket, eredményeket kapunk.
Most, hogy megvagyunk az alapvető beállításokkal, beszéljünk kicsit a Facebook hirdetések felépítéséről.
A Facebook hirdetések struktúrája
A Facebook hirdetéseknek 3 szintjét különítjük el:
- kampány,
- hirdetéssorozat,
- hirdetés.
Facebook kampány
A kampány a legelső elem, beletartoznak a hirdetéssorozatok és a hirdetések is. Itt tudod kiválasztani, hogy milyen kampánycéllal szeretnél Facebook hirdetést létrehozni, ez az egyik legfontosabb lépés. Emellett azt is ki tudod választani, ha esetleg speciális hirdetéskategóriát hozol létre, mint például a hitel, foglalkoztatás, lakhatás vagy egyéb társadalmi, politikai hirdetés.
Facebook hirdetéssorozat
A hirdetéssorozat eggyel szűkebb kategória, itt már több beállítással találkozhatsz. Itt adhatod meg a költségkeretet, az időtartamot, a célzást, a hirdetések elhelyezését, illetve, ha konverzió típusú kampánycélt választasz, akkor a konverziót, amit mérni szeretnél.
Facebook hirdetés
Ezen a szinten tudod beállítani, hogy milyen hirdetéssel találkozzon a felhasználó, a hirdetés szövegét, kreatívját, valamint a hirdetés végcélját is itt adhatod meg.
Azért, hogy jobban megértsük a Facebook hirdetések struktúráját, a későbbiekben megnézünk egy komplett Facebook hirdetés beállítását, azonban előtte ismerjük meg a Facebook kampánycélokat.
Facebook hirdetés típusai
Jelenleg 6 kampánycél közül választhatod ki a céljaidhoz leginkább illeszkedő típust.
- Ismertség: A hirdetéseidet olyan embereknek fog megjelenni, akik a legnagyobb valószínűséggel fognak emlékezni rájuk.
- Forgalom: A felhasználókat az általad megadott célhelyre, például a weboldaladra vagy az Instagram-profilodra, vagy akár a Facebook-eseményedre irányíthatod.
- Aktivitás: Több bejegyzésaktivitást, üzenetküldést, videómegtekintést, bejegyzésaktivitást, oldalkedvelést vagy akár esemény-visszajelzést szerezhetsz.
- Érdeklődők: Érdeklődőket gyűjthetsz a vállalkozásod számára.
- Alkalmazás hirdetése: A hirdetésed leginkább olyan embereknek fog megjelenni, akik nagy valószínűséggel letöltik az alkalmazásodat.
- Értékesítés: Olyan felhasználókat érhetsz el, akik nagy valószínűséggel meg fogják vásárolni a termékedet vagy szolgáltatásodat.
A kampánycél megadásán kívül még a célközönség beállítása is nagyon fontos a Facebook hirdetések tekintetében, nézzük meg, hogy milyen célzások közül választhatunk.
Facebook célzások, célközönségek
Az egyik legfontosabb témakör a Facebook hirdetések kapcsán a célzás, hiszen, ha nem a megfelelő célcsoporthoz juttattjuk el a hirdetésünket, akkor mindegy, hogy jól választottunk kampánycélt vagy egy ütős kreatívot készítettünk el.
Nézzük meg, hogy milyen célzási lehetőségeink vannak a Facebook hirdetések esetében.
Alapbeállítások a demográfiai tényezők, mint például a földrajzi hely, az életkor, a nem és a nyelv. Ezt minden esetben érdemes meghatároznod, a továbbiakban azonban bemutatom a Facebook hirdetések célközönségeit.
Érdeklődés alapú célzás
Az érdeklődés alapú célzásnál a Facebook rendszeréből választhatod ki, hogy mi iránt érdeklődik a célközönséged, milyen iskolai végzettsége van, milyen családi állapotban van stb. Ez a Facebook által létrehozott lista, sajnos elég korlátozott.
Egyéni célközönség:
Az egyéni célközönséget te tudod létrehozni – ha be van állítva a Facebook pixel – a saját ügyféllistádból, a weboldallátogatókból vagy a Meta forrásaidból, például az oldalkövetőidből vagy esemény visszajelzésekből. A Facebook a pixel segítségével pontosan tudja, hogy melyek azok a felhasználók, akik jártak a weboldaladon és őket tudod újra megszólítani.
Hasonmás célközönség
A hasonmás célközönséget pedig azokból az emberekből tudod létrehozni, akik az egyéni célközönségedben benne vannak. A Facebook rengeteg adatot gyűjt az egyes felhasználóiról így ezen adatok alapján könnyen megtalálja például a webáruház látogatóhoz hasonló embereket.
Ennek a beállítása három lépésből áll:
- Forrás kiválasztása: Itt azt a közönséget kell megadnod amelyhez hasonlót szeretnél elérni.
- Földrajzi hely megadása, itt azt kell megadnod, amelyen belül ezeket a felhasználókat keresed.
- Közönség mérete: 1-10% között választhatod ki, hogy milyen tágas legyen a közönséged. Minél kisebb az érték annál pontosabb lesz a kiválasztott csoport.
Advantage+ célzás:
Ebben az esetben a Facebook mesterséges intelligenciájára hagyatkozol, ő fogja megtalálni neked a célközönséged. Természetesen javaslatot itt is adhatsz.
Facebook hirdetések kreatív tartalma
A célzás mellett egy ütős kreatív is fontos szerepet játszik a Facebook hirdetések eredményességében.
A Facebook rendszerében az alábbi médiatartalmak közül választhatsz.
Katalógus vagy manuális feltöltés: Használhatod a Facebook katalógusodat is, ahol a termékképeid lesznek a képi anyagaid vagy te magad is elkészítheted a grafikákat, ebben az esetben a manuális feltöltést kell választanod.
A formátum esetében 3 lehetőséged van:
- Egy kép vagy videó típusú Facebook hirdetés: a nevéből is adódik, itt egy képet vagy videót adhatsz meg, egy főcímmel és egy célhellyel.
- Galéria típusú Facebook hirdetés: minimum 2, de maximum 10 képet vagy videót adhatsz meg, különböző főcímekkel és célhelyekkel.
- Kollekció típusú Facebook hirdetés: szerepel benne egy kép vagy videó, majd alatta a termékkatalógusod fog mejelenni. Mobilos környezetben egy teljes képernyős élmény a felhasználóknak.
Ahhoz, hogy jobban átlásd a Facebook hirdetéseket, nézzünk meg egy értékesítéstámogató kampány beállítását.
Facebook hirdetés létrehozása – példa
Kattintsunk jobb felül a Létrehozás gombra, majd a felugró ablakból válasszuk ki a céljainkhoz legjobban illeszkedő – jelen esetben az értékesítés – kampánycélt.
Adjunk egy olyan nevet a kampánynak ami alapján könnyen felismerjük, majd ha szükséges, válasszuk ki a speciális hirdetéskategóriánkat. Most az egyszerűség kedvéért ezt nem tesszük meg, viszont fontos figyelembe venni, hogy ha például egy foglalkoztatás típusú speciális kategóriát választunk ki, akkor a célzási lehetőségeink szűkülni fognak.
Ha szeretnénk a hirdetésünkben katalógust használni, akkor húzzuk el a csúszkát, ezt a Facebook hirdetés szintén is megtehetjük. Megadhatunk Advantage+ kampány költségkeretet, ilyenkor nem a hirdetéssorozat, hanem kampány szinten állítunk be büdzsét, itt ha több hirdetéssorozatot állítunk be, akkor a Facebook algoritmusára bízzuk a költés eloszlását a hirdetéssorozatok között, és nem mi adjuk meg. Az utolsó lépésben pedig kiválaszthatjuk, hogy szeretnénk-e tesztelni a kampányunk, hirdetéssorozatunk vagy hirdetésünk különböző verzióit. Ez a későbbiekben lesz fontos, amikor már több hirdetéssel rendelkezel.
Az egyszerű példánknál maradva, most egyiket sem állítjuk be.
A hirdetéssorozat szintjén azzal kezdjük, hogy elnevezzük a hirdetéssorozatunkat, majd kiválasztjuk a konverziónk helyét, ami jelen esetben a webhely lesz, hiszen a weboldalról érkező vásárlásokat szeretnénk fókuszálni.
A teljesítménybeli cél a lehető legnagyobb számú konverzió, a konverzió pedig jelen példánál a vásárlás. A képponthoz természetesen az előzetesen létrehozott pixelünket választjuk ki.
A költségkeret és ütemezés pontban megadjuk, hogy meddig szeretnénk futtatni a hirdetésünket és azt is, hogy erre mennyi pénzt szánunk. Beállíthatunk napi költést és teljes élettartamra szóló költségkeretet is, valamint folyamatosan futtathatjuk a Facebook hirdetésünket vagy kezdő és végdátumot is megadhatunk. Mi most a folyamatos futtatás mellett döntöttünk, hiszen, ha le szeretném kapcsolni, akkor manuálisan is megtehetem a későbbeik során.
Meg is érkeztünk a célközönségünkhöz. Az előzőekben bővebben kifejtettem, hogy milyen célzásokból választhatsz a Facebook hirdetések esetében, most a példa egyszerűségénél maradva egy Advantage+ célközönséget választunk, ahol érdeklődési körök megadásával segítjük a Facebook algoritmusát.
A kezdeményezett és a fizető fél esetében megadjuk a saját vállalkozásunkat, hiszen mi vagyunk azok akik fizetnek a hirdetésért és mi vagyunk azok is, akik a Facebook hirdetés eredményéből profitálunk.
Elhelyezésnél szintén a Facebook algoritmusára, a mesterséges intelligenciára bízzuk a hirdetéseink megjelenését, szeretnénk, ha Facebookon és Instagrammon is megjelenne a hirdetésünk. Fontos megjegyezni, hogy az Instagrammos megjelenést csak abban az esetben tudjuk használni, ha van Instagram fiókunk és össze is van kötve a vállalkozáskezelőnkkel.
Elérkeztünk a hirdetés szintjére. A szokásos módon elnevezzük a hirdetésünket, ez nem fog sehol sem megjelenni, csak nekünk fontos, hogy átlássuk majd a későbbiekben, hogy pontosan melyik hirdetés is ez.
Az identitás részen válasszuk ki a Facebook és (ha van) az Instagram oldalunkat.
A hirdetés beállításainál választhatjuk ki, hogy milyen legyen a kreatívunk, erről a korábbiakban már beszéltünk, így most az egyszerűség kedvéért a manuális feltöltést választjuk, valamint az egy kép vagy videó lehetőséget.
A hirdetés kreatív tartalmához feltöltjük az előre elkészített kreatívunkat és megírjuk a hozzá tartozó elsődleges szöveget és a főcímet. A leírásban még bővebben kifejthetjük, hogy miről is szól pontosan a hirdetésünk, de ezt mi most elhagyjuk. A felhívás gombnál kiválasztjuk a bolt felkeresése lehetőséget, hiszen a webshopunkra irányítjuk a felhasználót, hogy vásároljon.
A célhelynél megadjuk a webshopunk URL-címét vagy azt a termékoldalt, ahova irányítani szeretnénk a felhasználókat.
Az utolsó lépésben pedig a követési beállításokat adjuk meg. Bepipáljuk a webhelyeseményeket, illetve paraméterezzük az URL-t is, hogy mérni tudjuk a Google Analytics adataiban is, hogy melyik hirdetésből érkeztek. Most az egyszerűség kedvéért az URL paraméterezést elhagyjuk, egy következő cikkünkben bővebben kifejtjük.
Megnyomjuk a közzététel gombot és kész is vagyunk!
Összeszedtünk pár cikket, ha tovább olvasnál a Facebook hirdetéseikről:
- Ha érdekel, hogy hogyan lehet egyszerre webshop értékesítést és fizikai üzletbeterelést is egyszerre, hatékonyan a Facebookon hirdetni olvasd el erről szóló blogcikkünket!
- Ha kíváncsi vagy, hogy egy ügyvédi irodát hogyan tudsz a Facebookon hirdetni, ez a cikkünk neked szól!
- Ha pedig tudni szeretnéd, hogyan előzd meg a Facebook hirdetéseid letiltását, mutatunk pár hasznos tanácsot!
Ha pedig a munkáinkra vagy kíváncsi, böngéssz a cikkeink között!