Na nem a diszkrimináció-ellenes politikájából enged, hanem a legutolsó módosításával a részletes célzást korlátozza, hogy nagyobb teret engedjen a mesterséges intelligenciával támogatott kampányoknak.

 

A változás lényege, hogy júliustól mi már nem alkalmazhatunk kizárásokat a részletes célzásoknál új hirdetéssorozat létrehozásakor. Korábban ezeket a szűkítéseket a közönségeink finomhangolására is használhattuk, vagyis olyan halmazoláshoz, ahol két részben egymást fedő célcsoport számunkra legrelevánsabb rétegét kerestük meg. A horgászok célcsoportját a kerékpározókkal szűkítve például olyan közönséget kaptunk, akiket érdekelhet a biciklire szerelhető horgásztáska. Vagy éppenséggel, ha horgászok célcsoportjából a feederek kizárására volt szükségünk, mert éppen egy olyan termékünk van, ami nekik nem érdekes, akkor erre is volt lehetőségünk.

 

Ezt az opciót a Facebook most kivezette a Facebook, és arra buzdít minket, hogy ezeket a finomításokat bízzuk rá a mesterséges intelligenciára. A tapasztalatok alapján egyébként az AI relatíve gyorsan meg fogja tanulni a gyűjtött adatok alapján, hogy a tágabb célközönségünkből kik a valóban értékesek, de persze ez egy folyamat.

 

Mit tehetünk?

Adódik a kérdés, hogy mégis hol a mi szerepünk a célzásban és hogyan segítsünk akkor a rendszernek gyorsabban felismerni, hogy milyen az ideális vásárlónk, ha nem lőhetjük be ilyen precízen.

Itt van néhány tipp:

  • A kreatívod testre szabásával, előbb fognak kihullani az irreleváns találatok. Törekedj arra, hogy a kreatívval célozz, a kép és a szöveg határozza meg az ideális vásárlót és feleljen annak igényeire. A pozitív, vásárlásban, termékmegtekintésben, kosárba helyezésben megnyilvánuló reakciók hamar beháromszögelik nekünk a vágyott célközönséget, akiket az MI így már tud célozni.
  • A Fiókbeállítások kitöltésével még a kampányok elindítása után adhatunk itinert az elképzelt célközönségünkről a Facebooknak. A célozni kívánt, vagy kizárni kívánt embereken túl az elhelyezésekre vonatkozó preferenciánkat is megadhatjuk az egész fiókra vonatkozóan, így a mesterséges intelligencia tudja, hogy milyen keretek között mozoghat. 
Facebook celkozonseg beallitas I
Facebook celkozonseg beallitas II

A Célközönség beállításaiban lehetőségünk van életkor, földrajzi terület szerint behatárolnunk az ideális vásárlóinkat, de a saját munkatársainkat is kizárhatjuk. Emellett egy az elvesztett funkcióhoz csak kicsit hasonlító kizárást is kapunk, ahol a márka védelme érdekében meg tudjuk akadályozni, hogy a hirdetéseink egy bizonyos közönségnek megjelenjenek. (Ez a funkció nem biztos, hogy mindenkinél működik, fokozatosan történik a bevezetése.)

A célozni nem kívánt emberek kizárása csak részben fedi a megszüntetett funkciókat, hiszen ezek a beállítások fiókokra vonatkoznak, vagyis kampány, hirdetéscsoport szinten nem tudunk szűkítéssel finomhangolt célcsoportokat megadni. Ez rossz hír azoknak, akik ilyen precíz, egymást alig fedő szegmenseket alkalmaztak korábban (pl.: külön célozták a kerékpáros kirándulókat és a gyalogos túrázókat), hiszen nekik most rá kell bízniuk magukat az Advantage+ képességeire, hogy megtalálja a különbségeket.

Mit nyerünk?

A jó hír az, hogy az A+ képességei egészen jók, szépen megszerzi nekünk a vásárlókat, ha megfelelően alátoljuk a szükséges támogatást a kreatívokkal és akár a terméksorozataink differenciálásával.

 

További jó hír, hogy a kizárások közül az eddig automatikusan működőket nem veszítettük el, a dinamikus remarketingünk továbbra is kizárja a már vásárlókat és a rajongógyűjtő sem a követőinknek fog megjelenni. Az egyéni célközönségeink esetében (ahol a mesterséges intelligencia nem játszik így azt nem is tudja keretek közé szorítani a szűkítés) továbbra is élhetünk a kizárásokkal.

 

A tendencia egyértelműen látszik, a mesterséges intelligenciának igyekszik nagyobb teret biztosítani a Facebook. Ez nyilván érthető is, hiszen az a tanulási folyamat, az az adatelemzés és dinamikus optimalizálás, amit így kapunk nagyon hasznos funkció és számos hirdető életét megkönnyíti.

 

Azt is érezzük, hogy ennek ellenére azért továbbra is hagy nekünk kontrollt a kampányaink alakításában és a célozni (vagy nem célozni) kívánt célközönségünk meghatározásában, csak más eszközöket kapunk hozzá. Az a fajta kreativitás, stratégia alkotási képesség, amit egy marketinges tud adni a mesterséges intelligenciának pótolhatatlan, így inkább ezeket a részeket bízza majd ránk a rendszer.

 

Ijesztő vagy sem, néha már egy önálló entitásként kell gondolnunk a Facebook mesterséges intelligenciájára, akinek ki kell ismernünk a gondolkodását, meg kell ismernünk a gyengeségeit és erősségeit, hogy támogassuk, és tudjuk, hogy mi fog nála beválni.

Ehhez jól jön, ha több iparágból és több száz kampányból szerzett tapasztalata van valakinek, mint nekünk is. Szóval, ha szeretnéd barátodnak tudni a Facebookot, akkor keress minket, bemutatunk titeket egymásnak!

Vedd fel velünk a lenti űrlapon a kapcsolatot és nézzük meg közösen a lehetőségeket!
Hallottál már az RG-AKADÉMIÁRÓL?

Már elérhető az ingyenes videótárunk, amivel marketing szakértői látásmódot szerezhetsz, ezáltal pedig könnyedén felismerheted az elakadásokat és a kiaknázatlan potenciálokat az online marketingedben! Regisztrálj most! »»

Vedd fel velünk a kapcsolatot!