6+1 tipp a sikeres Facebook kommunikációhoz!
Ha nálad is ütötte már fel a fejét a probléma, hogy szeretnéd az erőforrásaid optimális felhasználása végett időzíteni a posztjaidat, de valamiért, amikor nekiállsz, előre tartalmakat készíts, az első három poszt után kifogy az ötlettárad, akkor ez a cikk most Neked szól!
Folyamatosan felmerülnek a kérdések azzal kapcsolatban, hogy mi kell a Facebook oldalunk rajongóinak, milyen témákat, cikkeket olvasnak szívesen? Közben tudjuk, hogy nélkülözhetetlen a vállalkozásunk oldalán támogatni értékesítési tevékenységünket is, de hogyan tegyük ezt úgy, hogy közben élvezhető tartalmakat adjunk át a rajongóinknak?
Íme, néhány tipp annak érdekében, hogy fellendítsd a kommunikációd és rávedd a felhasználókat, hogy elolvassák és megosszák a posztjaidat:
1. Készíts tartalomnaptárt!
Ha előre szeretnéd ütemezni a posztjaidat, akkor érdemes megtervezned mikor mit publikálsz majd. Kutass egy kicsit, hogy a versenytársak milyen tartalmakat osztanak meg és milyen reakciót váltanak ki a rajongóikból. Szedd össze egy excel táblázatban, hogy melyik napon milyen tartalmú posztot időzítenél így sokkal könnyebb lesz majd a kivitelezés.
2. Legyél aktuális!
Fontos, hogy legyél naprakész a körülötted és a piacod körül történő eseményekkel, így mindig olyan témát dolgozhatsz fel, ami garantáltan érdekli a célcsoportod nagy részét is. Ilyen például, hogy rengeteg Facebook oldal indított nyereménykampányt, vagy közölt tartalmat a 2017-es Fina vizes VB-vel kapcsolatban. A lényeg, hogy vonj párhuzamot az aktuális esemény és a tevékenységed között!
3. Írj blogot vagy készíts vlogot!
A mai trendek azt mutatják, hogy a leginkább kedvelt tartalmak a videós bejegyzések, főleg, ha feliratozod azt. Figyelj, hogy rövid tömör, lényegre törő videókat készíts, ami egyértelműen juttatja el az üzenetet a célcsoporthoz. Ha nincs kapacitásod videókat készíteni, akkor írj blogot, ahol folyamatosan hiteles és naprakész információkkal szolgálhatsz az olvasóid számára, ráadásul minden bogcikkedhez egy posztot tudsz rendelni, így folyamatosan forgalmat terelsz a weboldaladra és Facebookon is kommunikálsz.
4. Figyelj az esztétikára!
Fontos, hogy kitűnj a tömegből. A legjobb, ha saját készítésű minőségi képeket készítesz, de ha nincs erre lehetőséged, akkor remek jogtiszta képeket tudsz letölteni például a pexels.com, vagy a pixabay.com oldalakról, ahol kategóriák szerint böngészhetsz.
5. Legyél változatos!
A posztok típusát tekintve is érdemes időről időre megújulni. A Facebook rengeteg lehetőséget kínál: Lehetőséged van galéria formátumú posztok készítésére, itt az oldalad, vagy blogod, különböző kategóriájú bejegyzéseire irányíthatod a forgalmat. Egy másik lehetőség a slide show, ahol mini videót tudsz készíteni a képeidből akár termékről, akár szolgáltatásról legyen szó. Sajnos a link alapú posztokat már majdnem minden oldalnál kivezette a Facebook, azonban erre is van egy kiskapu, amiről bővebben ide kattintva Közösségi Kalandozások blogunkon olvashattok.
6. Építs közösséget, ne értékesíts!
A legtöbb vállalkozás elköveti azt a hibát, hogy az organikus kommunikációjuk csak és kizárólag értékesítés támogatásra szolgál, és sok esetben nem értik az emberek miért nem reagálnak a bejegyzéseikre. A Facebookon mára hihetetlenül nagy lett a zaj, hirdetők tömkelegének bejegyzéseivel találkozhatunk a hírfolyamban, ezért fontos, hogy a Facebook oldalad első sorban a közösség építésre fókuszáljon, ezzel megalapozhatod, hogy rajongóidat a későbbiekben egy PPC kampány segítségével végig vezesd az értékesítési folyamaton, hogy aztán hűséges vásárlóiddá váljanak.
+1 Ruházz be a Facebook hirdetésekbe!
Köztudott tény, hogy organikus kommunikációval már nem tudunk annyi embert elérni, amennyit szeretnénk, főleg, ha tudatosan építjük ki és célozzuk meg a célcsoportunkat, éppen ezért érdemes hirdetni a Facebookon.
Reméljük, hogy ezzel a néhány tippel tudtunk segíteni felpörgetni a Facebook kommunikációdat , ha bármilyen kérdés merülne fel benned a témával kapcsolatban, akkor keress fel bennünket és tanácsadóink segítenek, hogy vállalkozásoddal eredményesebben légy jelen a közösségi médiában.