2019-ben fordult a kocka! Már nem a munkavállaló szalad a munka után, hanem a cégek keresik azokat a minőségi szakembereket, akikkel hosszú távon tudnak hatékonyan együttműködni. Ez a szemléletváltás alapjaiban módosítja az álláshirdetések gyakorlatban alkalmazható eszközrendszerét.
Az alábbi esettanulmányban olyan ügyfeleinknél szerzett tapasztalatokat mutatunk be az online álláshirdetésekkel kapcsolatban, amik talán a te stratégiádat is átkoncepcionálják ezen a területen!
Az egyik ügyfelünk a közelmúltban azzal a kéréssel keresett meg bennünket, hogy szeretne a közösségi média csatornák segítségével magas pozícióba munkavállalókat keresni. Ahhoz, hogy a célnak megfelelő stratégiát tudjuk kialakítani tisztában kell lennünk az egyes közösségi oldalak lehetőségeivel és felhasználó számaival, valamint azok összetételével.
Lássuk mire jutottunk!
Az online tér számos olyan platformot kínál, aminek segítségével elérhetjük a célcsoportunkat, azonban fontos megvizsgálni, hogy az egyes szegmensekben milyen típusú potenciális munkavállalókat szólíthatunk meg.
Míg a LinkedIn-t jelenleg aktívan dolgozó magas beosztású felhasználók használják aktívan, addig a Facebookon tömegesével szólíthatjuk meg az alacsony, vagy közép pozíciókban dolgozó felhasználókat, az Instagram pedig jó lehetőség lehet ha fiatal álláskeresőket, egyetemistákat vagy diákokat keresünk.
Mivel ügyfelünk elsődlegesen a magas beosztásban dolgozó passzív álláskeresőket szerette volna elérni a hirdetésekkel első körben azt javasoltuk, hogy készítsen egy vállalati karrier oldalt, aminek segítségével szűrni tudjuk a jelentkezőket a fényképes önéletrajz beadásának kötelezettségével.
Ezután pedig a Facebook hirdetéskezelőjének rendszerével iparágra bontva tudtuk megcélozni azokat a felhasználókat, akik érdekesek lehetnek egy – egy pozíció betöltésére. Ehhez egy forgalomterelő kampányt alkalmaztunk, aminek segítségével beosztás alapon és iparág szerinti bontásban tereltük a karrier oldalra a jelentkezőket. Bár az optimális költségkeret érdekében itt a LinkedIn csatornáját nem használtuk hirdetésre, ha hasonló kampányban gondolkodtok, akkor nyugodtan próbáljátok ki a felületet, ahol konkrét beosztás alapú célzásokkal tudtuk dolgozni, akár direkt üzenetek segítségével.
Vegyünk egy másik példát!
Egy másik ügyfelünk szintén a közösségi csatornákban rejlő lehetőséget szerette volna kihasználni, itt azonban egy egész más célcsoport elérése volt a cél, méghozzá azok a 16 – 20 éves diákok, akik aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkeznek és szeretnének a tanulmányaik mellett részmunkaidőben vagy gyakorlati pozícióban dolgozni.
Mivel ebben az esetben ügyfelünk célja volt, hogy egy meghatározott időszak alatt egy adott költségkeretből a lehető legtöbb érdeklődőt generáljuk a célcsoportból az álláshirdetés iránt, ezért egy egészen más típusú stratégiát választottunk.
Erre a célra kifejezetten jó a Facebook Jobs felülete: https://www.facebook.com/jobs/ ahol kifejezetten álláshirdetéseket tudunk létrehozni, amik az elkészítés után megjelennek a Facebook oldalunk hírfolyamán, az oldal állások menüpontjában, valamint a jobs felületen, ahol a platform összegyűjti és kilistázza az álláslehetőségeket, amik között a felhasználók kedvükre böngészhetnek bizonyos szűrések segítségével.
Az elkészített álláshirdetés segítségével a felhasználó a posztban megtalálható gombra kattintva tud jelentkezni. Ezután a rendszer automatikusan behúzza a jelentkező összes adatát, amit megadott a személyes profiljában. (Életkor, tanulmányok, korábbi vagy aktuális munkahelyek). A felhasználónak nincs is más dolga, mint elküldeni a jelentkezést, ami megjelenik a céges Facebook oldalunk állások menüpontja alatti állások kezelése opcióban, ahol felvehetjük a kapcsolatot a jelentkezővel, vagy akár el is utasíthatjuk a jelentkezést.
Ez a módszer abban az esetben jó, ha alacsonyabb pozícióba hirdetünk, hiszen kevés idő és energia befektetéssel tudunk jelentkezőket generálni, ami azt is jelenti, hogy nem tudjuk úgy szűrni az állásra pályázókat, mint azt egy karrier oldalon beadott fényképes önéletrajzzal tehetnénk.
Kíváncsiak vagytok az eredményekre?
Az említett ügyfél esetében 200 000 Ft-os hirdetési keret mellett bő két hét alatt a megadott célcsoportból 42 684 felhasználót ért el a hirdetésünk, akik közül 71 db jelentkezés érkezett a megadott pozícióra, 2800 Ft/jelentkező költségen.
Ha ti is belevágnátok a közösségi média csatornák segítségével létrehozott toborzó kampányokba, akkor mindenképpen gondoljátok át, hogy melyik csatorna és azon belül pedig milyen típusú kampány tud segíteni a céljaitok elérésében.
Ha pedig szeretnétek jobban elmélyülni a témában, akkor egy konzultáció keretében szívesen adunk tanácsokat, vagy állítjuk be veletek együtt a céljaitokhoz leginkább illeszkedő kampányt. Írjatok nekünk, és segítünk a toborzásban!
Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser