A keresőoptimalizálás ma már szinte közhelyszerű kifejezés, annyira fontos és kihagyhatatlan. Nem mindegy azonban, hogy mennyire vagyunk precízek, és hogy versenytársaink hogy állnak ezen a területen – egy üzlet sikere múlhat ezen.

Régóta dolgozunk ügyfelünkkel, aki érettségire felkészítő oldalt üzemeltet: erettsegi-felkeszito.hu. Az oldalt is csapatunk készítette korábban, ahol a diákoknak lehetőségük van online és tantermi felkészítésben is részt venniük.

Mivel a domain régóta partnerünk tulajdonában van, jól működött az értékesítés mindaddig, amíg egy konkurens cég a kötőjel nélküli domaint megvásárolta, nagyon hasonló szövegezéssel és arculattal fölépítette a saját szolgáltatását – és nagyon precíz, már-már agresszív keresőoptimalizálásba kezdett. A mi ügyfelünknek egészen eddig nem volt szüksége erre, ezért meglepetésként érte az értékesítés visszaesése. A probléma akkor lett igazán szembetűnő, amikor elindult a 2021-es felkészítő tanfolyam kampány: az oldal nem hozta a megszokott eredményeket, és ekkor derült fény a versenytársra. Szükséges volt tehát lépnünk, és keresőoptimalizálni ügyfelünk oldalát.

Első lépésként megvizsgáltuk magát a weboldalt SEO szempontok alapján, hogy milyen kulcsszavakra érdemes az erettsegi-felkeszito.hu oldalt optimalizálni. Ezek után megnéztük, hogy ezekre a kulcsszavakra a versenytárs milyen pozícióban jelenik meg a Google keresőjében, egy másik elemzésben pedig a közösségi oldalakat vettük górcső alá. Ezek után kezdtük el az oldal optimalizálását, amelyet linképítéssel is támogattunk, hogy minél jobb eredményeket érjünk el, több eszközzel.

Az indulás után fél évvel összegeztük az addigi eredményeket. Az értékesítési mutatók is javultak, amit a keresési eredmények alá is támasztottak: az oldal optimalizálásával elértük, hogy mind a 17 kijelölt kulcsszó esetében az erettsegi-felkeszito.hu oldal a keresés első oldalán jelenjen meg, a legfontosabb 10-11 kulcsszó esetében pedig az első három találat között szerepelt. 

Barta József a Magister Universitas tulajdonosa így mesélt az együttműködésünkről:

„Az RG-STÚDIÓ munkatársainak egyértelmű kommunikációval és jó ötletekkel sikerült olyan eredményt elérniük a keresőoptimalizálással az oldal kapcsán, amellyel visszaszereztük vezető pozíciónkat, és a versenytársakat háttérbe szorítottuk. Ismét bizonyították, hogy tudják a megoldást, és mindent meg is tesznek ennek érdekében.”

Ha nem is érezzük a konkurensek jelenlétének veszélyét, akkor is érdemes eljátszanunk azzal a gondolattal, hogy ha lenne egy versenytársunk, akkor mire lenne érdemes figyelni az online marketing szempontjából. Egy SEO projekt úgy lehet sikeres, hogy összetetten, minden területtel foglalkozunk. Az optimalizálás mellett a linképítés is legalább ugyanannyira fontos, hogy jó helyen jelenjen meg az ügyfél a találati listájában.

Versenytársaid megelőznek a Google keresőben? Lépj velünk kapcsolatba, és segítünk előrébb kerülni!