AdWords irányelvek
Az AdWords irányelvei egyértelműen kimondják, hogy engedély nélkül nem használhatóak védjegyek a hirdetésekben, mint például a Facebook vagy az iPod. Mit is jelent ez? Először is azt, hogy a hirdetéseinket a Google korlátozhatja, ha egy védjegytulajdonos által bejelentett védjegy szerepel benne, vagyis nem jelenik meg a hirdetésünk.
Másodszor pedig, azért van lehetőségünk a védjegyet becsempészni a hirdetésekbe. Ennek a legtisztább módja, ha a védjegytulajdonos engedélyezi a számunkra a védjegye használatát. Ekkor egy nyilatkozatot küld a Google felé, amelyben hozzájárul ahhoz, hogy a hirdetői fiókunk a védjegyként meghatározott kifejezést használhassa a hirdetéseiben. Ez főleg egy viszonteladó, egy nagy webáruház vagy egy informatív weboldal esetében fontos.
Más esetben csak akkor használhatunk egy védjegyet, vagyis szót, ha az adott kifejezés hétköznapi szóhasználatban jelenik meg, leíró jelleggel és nem vonatozik a konkrét védjegyre, valamint nem utal annak a mögöttes tartalmára: a szolgáltatásra vagy a termékre.
Hol érvényesül a korlátozás?
Az irányelveik csak azokra a szavakra vonatkoznak, amelyek korlátozását a megfelelő módon kérte a Google-től a védjegytulajdonos. Azonban fontos tudni, hogy a Google csak a hirdetések szövegében korlátozza a védjegyek megjelenését, még érvényes panasz esetében is. Vagyis a hirdetéseinkhez megadott kulcsszavakra nem érvényes a védjegy-tiltás.
Szintén egy kiskapu a megjelenített URL: itt ugyanis, annak ellenére, hogy a végső és a céloldal URL-ek a domain neveinek meg kell egyeznie, a domain rész után szabadon megadhatunk kifejezéseket (a karakter korlátokon belül).
Ettől függetlenül ügyelni kell a védjegyek használatára, vagyis inkább a nem használatára, hiszen a hirdetéssel az a célunk, hogy eljusson az emberekhez, nem pedig az, hogy meg se jelenjen nekik.