Azok a régi szép egyetemista évek…! Ha újra nem is élhetjük, de a munkánk révén a leendő hallgatókat támogathattuk a döntésben az egyetem választás küszöbén, mivel idén is volt szerencsénk a Pécsi Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karának a beiskolázási kampányán dolgozni.
Célunk az volt, hogy minél több hallgatóval megismertessük a pécsi jogi karban rejlő lehetőségeket, így növelve az őszi szemeszterre jelentkezők számát. Most megmutatjuk, hogyan is épült fel a kampányunk, amellyel megdupláztuk a tavalyi évhez képest az ÁJK nyílt napon résztvevők számát! Inspirálódj esettanulmányunkból te is, lássuk a részleteket!
Így építettük fel a beiskolázási kampányunkat
A közel 2 hónapos intenzív kampányidőszak alatt számos online csatornában rejlő lehetőséget kihasználtunk, így jelen voltunk a Facebook, Instagram és Youtube felületén, sőt display megjelenésre a Blis rendszerét alkalmaztuk, ahol célunk az volt, hogy a különböző appok/játékok használata során érjük el az érettségi és pályaválasztás előtt álló fiatalokat.
A Facebook felületén a most érettségiző, felvételi előtt álló középiskolás diákok mellett megszólítottuk a szülőket, más szemszögből rávilágítva a PTE-ÁJK képzéseiben rejlő lehetőségekre. Természetesen remarketing célzást is alkalmaztunk, vagyis újból elértük azokat a felhasználókat, akik jártak már a pte.ajk.hu weboldalán, vagy aktivitást fejtettek ki a tartalmainkkal kapcsolatban.
Íme néhány példa a kampányhoz készült kreatívokból.
Elsőkörben a célunk az adatbázisépítés és márkaismertség növelése volt, így decemberben a hallgatói élethez kapcsolódó beharangozó videós kampánnyal indultunk el a Facebook-Insta-Youtube trióját alkalmazva – így kedvet hozva az érettségiző diákoknak a #pécsiéletérzés átéléséhez.
A kampány során a 4 különböző csatorna adottságait kiaknázva változatos tartalmakkal, videókkal és referenciákkal mutattuk meg, miért is érdemes az első helyen megjelölni a pécsi jogi kart. Emellett hangsúlyt fektettünk a februári nyílt nap népszerűsítésére is, elvégre személyesen lehet megtapasztalni mindazt, amit a kar kínál a hallgatók számára. Nagy sikernek könyveltük el, hogy az idei évben sikerült megdupláznunk a nyílt napon résztvevők számát!
3+1 tanulság, amit magaddal vihetsz
• Változatos tartalmak: tudd, hogy pontosan ki a célcsoportod, mi az ő problémája, mi iránt érdeklődik, milyen kérdések merülhetnek fel benne… és ezekre adj konkrét válaszokat/megoldást a kommunikációdban.
• Ismerd a célcsoportod tartalomfogyasztási igényeit: jelen esetben az érettségiző fiatalokat kívántunk elérni, őket ismerve pedig különböző videós, pezsgő hallgatói életet bemutató tartalmakkal voltunk jelen a közösségi felületeken.
• Legyél innovatív, legyen valami kiemelkedő az ajánlatodban: a beiratkoztatáshoz kapcsolódó landing oldalon lehetőség volt egy virtuális séta keretén belül bejárni az egyetem épületét, ami nem csak plusz információkat, hanem egyedi élménnyel is szolgált a látogatók számára. A statisztikákból látható volt, hogy a látogatók többsége élt a lehetőséggel, és „bekukkantott” a PTE-ÁJK épületébe.
• Megfelelő csatornák kiválasztása: végül a változatos csatorna használatot emelnénk ki útravalónak, hiszen a célcsoporthoz igazodó, jól összehangolt csatornaválasztás és kommunikáció a beiratkoztatási kampány sikerének az alapja volt.
A kampány eredményei mellett az igazi siker számunkra partnerünk, Kunné Vecsési Kriszta visszajelzése volt:
„Szakmai hozzáértésetek és az eddigi együttműködésünk során végzett munkátok hatékonysága kiemelkedő. Én szeretném azt a versenyelőnyt megőrizni, hogy a régió legjobb alvállalkozója a mi kampányunké.”
Ha Te is bevonnád csapatunk elismert online marketing szakértőit a marketing stratégiád és kampányaid kidolgozásába, akkor keress minket bátran és ötleteljünk közösen!