A Facebook a 2019-es F8-on bejelentette, hogy a fókuszt a vállalat platformjai közül a Messengerre fogja helyezni. A csatorna jelenleg 1,3 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedik, a vállalat tervei szerint ez a szám 2021-re 2,4 milliárdra növekszik.
A platformban rejlő potenciált egyre több vállalat ismeri fel, hiszen havonta körülbelül 20 milliárd üzenetváltás történik a felhasználók és az üzleti oldalak között. Ezeknek az üzeneteknek az automatizálásához, illetve a felhasználói élmény növelése érdekében körülbelül 300.000-en alkalmaznak chatbotot a vállalati oldalukon.
Milyen lehetőségeket rejt egy chatbot?
A chatbotokra sokan úgy tekintenek, mint egy olyan rendszer, ami ki tudja váltani a hírlevelezőt, vagy amely ügyfélszolgálati tevékenységet tud ellátni. Egy chatbot azonban ennél sokkal több funkciót is képes ellátni: tudjuk a felhasználóinkat az általunk megadott ismérvek alapján szegmentálni, van lehetőségünk érdeklődőket gyűjteni a rendszeren keresztül, bemutathatjuk a termékünket/szolgáltatásunkat, terelhetünk forgalmat a weboldalunkra, illetve a fizikai boltunkba, lebonyolíthatunk nyereményjátékokat, megfelelő adatkezelés mellett egyszerűen, alacsony átlagköltségen tudunk feliratkozókat gyűjteni a hírlevél listánkra, értékesíthetünk, vagy akár időpontfoglaló rendszert is építhetünk a folyamataink közé.
Az előbb felsorolt funkcióknak, illve tapasztalatainknak köszönhetően úgy látjuk, hogy egy chatbot az egyik leghatékonyabb marketing eszköz lehet egy vállalat számára.
Agency Partner és Messenger Marketing Expert minősítéssel rendelkezünk
Ahhoz azonban, hogy ügyfeleinket a legmagasabb színvonalon tudjuk kiszolgálni, elengedhetetlen a folyamatos szakmai fejlődés. A Manychat követelményeinek megfelelve elsőként Agency Partner, majd pedig Messenger Marketing Expert minősítést szerezett kollégánk, Berek Péter!
Az Agency Partner minősítésnek köszönhetően tagja lettünk egy olyan belső közösségnek, amelyben az ügynökségi partnerek kommunikálhatnak egymással, ezen felül pedig a Manychat további szakmai anyagokat biztosít a magas szakmai szint fenntartása érdekében. A minősítés által elsőbbségi ügyfélszolgálatban részesülünk, azaz amennyiben az ügyfélszolgálat segítségére van szükségünk, a kérsünket előre veszi a rendszer. Nem utolsó sorban pedig megkaptuk az Agency Partner minősítést igazoló jelvényt.
Ezt követően pedig a magasabb szintű követelményeknek megfelelve Peti megszerezte a Messenger Marketing Expert minősítést is, ezáltal megkaptuk a minősítést igazoló jelvényt, illetve Peti felkerült a Manychat ügynökségi listájára, amely a Manychat hivatalos oldalán (https://manychat.com/agency/listing/) segíti a vállalatokat a megfelelő chatbot építő ügynökség kiválasztásában.
Erre a listára 4.-ként sikerült felkerülnie Magyarországról!
Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, vagy a jelenlegi ChatBot-odat turbóznád fel, akkor írj nekünk!