Szélsebesen közeledünk az év vége felé, ebből kifolyólag a jelenlegi időszak remek lehetőséget kínál arra, hogy felkészülj az ünnepi szezonra és megtervezd hirdetési kampányainkat.
A karácsony még távolinak tűnhet, a Black Friday őrületes időszaka azonban már az ajtón kopogtat.
Ebben a bejegyzésünkben az Instagramra helyezzük a fókuszt, melyben olyan kreatív tippeket és megoldásokat mutatunk be, amikkel könnyedén felturbózhatod a fekete pénteki kampányaid.
Lássuk, melyek ezek:
Kérd ki a követőid véleményét sztorikon keresztül
Az Instagram történetek számos kreatív lehetőséget kínálnak arra, hogy megtudd, mit is gondolnak a követőid. Ha szeretnéd bevonni vásárlóid és rajongóid a Black Friday kampányodba, akkor még a nagy őrület előtt kérdezd meg tőlük, hogy melyik terméked/szolgáltatásod szeretnék kedvezményes megvásárolni.
Tegyél ki egy szavazást, melyben láthatod mi iránt érdeklődnek inkább. Vagy használd a kvíz/kérdéssor matricát, melyben megtippelhetik, mit vásárolhatnak meg kedvezményesen a nagy pénteki napon.
Mutasd be az akciókat sztorikon vagy IGTV-n keresztül
Néhány héttel a „fekete leves” előtt érdemes összeállítanod egy videót vagy hosszabb sztori sorozatot, amely bemutatja, hogy milyen termékek, szolgáltatások szerepelnek az idei Black Friday akciókban. Így a vásárlóid előre tudhatják, mire számíthatnak és készülhetnek a nagy napra. Ha sztorikban osztanád meg az akciós termékeket/szolgáltatásokat, akkor mindenképp készíts neki egy külön highlightot Black Friday címen.
Inspirálj, adj ajándék ötleteket
Az Instagram vásárlási funkciójával megoszthatod a termékeidet bejegyzéseidben és történeteidben, illetve a „Keresés és felfedezés” lapon is felfedezhetik őket az érdeklődők. Köztudott, hogy a Black Friday időszaka során többen már karácsonyra keresnek ajándékot a kedvezményeket kihasználva. Éppen ezért érdemes inspirálnod a felhasználókat és ajándék tippeket adni nekik.
Készíts például galéria típusú posztokat vagy több kreatív sztorit, melyben egy adott kategória termékcímkéit megosztod egy tematika köré építve. Például „az 5 legjobb karácsonyi ajándék a barátnődnek” címmel.
Használj egyedi hashtaget
Jelenleg több mint 9 millió bejegyzés található az Instagramon a #blackfriday keresőcímke alatt. Érhető módon a Black Friday hashtag használata elhanyagolható, mivel a hatalmas marketingzajban könnyen elvesznek ezek a posztok, történetek. Helyette érdemes egy saját, ünnepi hashtag létrehozása, mely szorosan kapcsolódik a márkádhoz. Ennek a keresőcímkének a használatával remekül felvezetheted a nagy pénteki akciódat.
Használd ki az influencer marketingben rejlő lehetőségeket
Az influencer marketing az idei évben is hódít, számos márka vág bele a különböző véleményvezérekkel való együttműködésbe. A Black Friday akciók Instán való népszerűsítésére remek marketing eszközként szolgálhat egy effajta együttműködés.
A kampány legfontosabb része, hogy egy olyan influencert találj, aki a márkádhoz illő követőbázissal rendelkezik, termékeddel azonosulni tud és hiteles a rajongók szemében. Ha megtaláltad a megfelelő véleményvezért, akkor érdemes egyedi kuponkódot készíteni számára, melyet a saját Insta tartalmaiban közzétehet, és így ösztönözheti a rajongóit arra, hogy éljenek az extra kedvezménnyel és vásároljanak tőled.
A User-Generated Content itt is hatásos
Ha nem szeretnél élni az influencer marketing adta lehetőséggel, akkor a felhasználók által megosztott tartalom (úgynevezett UGC) a Black Friday során is hasznos és kreatív eszköz lehet. A követőid/vásárlóid által megosztott posztok vagy történetek nagyban növelik terméked/szolgáltatásod népszerűségét, remekül bemutatják azt használt közben, valódi véleményt adnak, így nagyban hozzájárulnak a vásárlási döntések meghozatalához is. Főként egy Black Friday alkalmával.
Az ötletek immáron adottak, most rajtad a sor, hogy időben tervezz, felkészülj és élvezd a Black Friday adta vásárlásokat.
Ha jól jönne egy kis szakmai segítség a Black Friday kampányaidhoz, akkor keress minket, és közösen felturbózzuk a hirdetéseidet!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser