Blog írás

Készítsük el közösen a céges blogodat, és építsük az online jelenléted blog írással! 

Kinek ajánljuk a blog írás szolgáltatásunkat?

A blog írás egy kiváló tartalommarketing eszköz nem csak ahhoz, hogy szakértő módon kommunikálj a célközönségeddel, hanem ahhoz is, hogy növeld a megtalálhatóságodat a téged érintő témakörökben, kulcsszavakban.

A blog írás szerepe a közösségi média marketingedben

A közösségi média egy hintésszintű, problémafelvetés jellegű kommunikációra ad lehetőséget. Ezeken a csatornákon felkelted a figyelmet, de mélyebben megosztani inkább egy hosszabb terjedelmű cikkben tudod csak. Itt jön a képbe a blog írás. 

A céges blogod tehét egy érkező felület a közösségi média posztjaidnak. Az ide érkezőket fel tudod venni remarketing listákra, így bővítve az adatbázisodat.

A blog írás szerepe a hirdetésekben

Ugyanez a figyelemfelkeltő hatás érvényesül a hirdetéseknél is. Az így megszerzett érdeklődőknek kell egy érkező oldal. Ez nem minden esetben egy értékesítési oldal lesz, lehet, hogy ott még nem tart a potenciális ügyfél. 

Az online értékesítés egy folyamat, amelynek nem minden egyes lépése sales. Néha a mikrocéljainkat kell teljesíteni előbb az érdeklődőnek: tanuljon, informálódjon, olvasson, kapjon választ a kéréseire, oldjuk fel a kétségeit. Ezekre mind kiváló lehetőség a blog írás, mert az egyes kérdéseket, kétségeket, megoldásokat megválaszolhatjuk és bemutathatjuk benne.  

Az előnye, hogy gyorsabban és egyszerűbben tudjuk frissíteni a tartalmaidat blog írással, mint a weboldaladat újra strukturálni, ezért ha jön egy új téma vagy kulcsszó aminek kell egy SEO vagy kreatív szöveg, akkor csak írunk egy új érkező oldalt blogbejegyzés formájában.

A blog írás szerepe a keresőoptimalizálásban

A blog írás egyik előnye, hogy a Google szereti, ha a weboldalad rendszeresen frissül új, releváns tartalmakkal. Az is fontos, hogy ezekkel a tartalmakkal le tudsz fedni újabb és újabb kulcssszavakat a weboldaladon, amelyekre lehet, hogy az eddigi oldalaid és/vagy keresőoptimalizált kategória oldalaid alapján nem jelentél meg. Minél több keresésre jelensz meg annál több látogatód lesz!

A menüstruktúrádban általában termék, értékesítési fókuszú tartalmak vannak, ezért az ilyen típusú kulcsszavakra épül. Tegyünk fel, hogy varrógépeket árulsz. A menüdben a termékkel a varrógépekkel kapsolatos kulcsszavakra épült oldalak kapnak helyet. A blog írás pedig inkább az olyan kulcsszavakra fog koncentrálni, mint a “varrás”, vagy “tippek varrógép vásárlásához”, vagy “milyen varrógépet vegyek”.  

A blog írással ráadásul tudunk készülni szöveggel a keresőrobotoknak (a humán látogatóidon kívül persze) olyan alternatív kulcsszavakhoz, amelyek már nem férnek bele az alap menüstruktúrádba, mert redundáns lenne írni róla, illetve olyan kulcsszavakkal is, amelyek inkább problématudatosak és nem termék tudatosak. Ha a varrógépes példánál maradunk, akkor a menüdben a “varrógép” kulcsszó lesz az ász, a blogodban pedig lehet, hogy írunk egy cikket a “szabász eszközökről”, ha erre is van megfelelő mennyiségű keresés. Így erre a kulcsszóra is lesz tartalmad.

A blog írás szerepe az edukálásban, remarketingben

A blog írás mindig kérdésekre válaszol. Mivel mindig merülnek fel majd új kérdések a termékeiddel, szolgáltatásoddal, tevékenységeddel kapcsolatban, ezért a blog írásnak mindig lesz témája. 

Egy másik nem titkolt célja a blog írásnak a fentieken kívül, hogy te legyél az a szakértő, aki megválaszolja a kérdéseket, így a célközönséged kötődik hozzád, ad a szavadra, így majd az értékesítési ajánlatod is megalapozottabb környezetbe érkezik. 

Azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a blog írás segítségével (a megfelelő mérőkódok telepítésével) olyan fontos információt gyűjtünk a látogatóinkról, amire már érdemes alapoznunk egy remarketing kampányt. Az elolvasott blog cikkek mutatják meg nekünk a valódi érdeklődésüket, melyre reagálva egy remarketing hirdetésben sokkal testreszabottabb lesz a marketingünk. A blog írás alapján remarketinggel szegmentált üzenetnek általában sokkal nagyobb a konverziós aránya.

Milyen típusai vannak a blog írásnak?

A blog írás mindig marketing célú szövegírást jelent nálunk. Az első és legfontosabb, hogy a blogcikk egy üzleti célt teljesítsen, hiszen nem (csak) szórakoztatásból írjuk. Azonban az is fontos, hogy a blog írás ne legyen száraz és csak infódömping. Ezt a látogatóid sem fogják értékelni, és a Google keresőrobotjai sem szeretik, ha a szöveged nem felhasználóbarát. A megfelelő balanszot az olyan kreatív és marketing célú blog írás adja, ami nem reklámszagú, értéket ad, nem akar eladni, de szemléletet formál, amire aztán értékesítési céllal is építkezhetünk. 

Kreatív blog írás

Inkább az olyan témákat dolgozzuk fel benne, amik kérdésként jelentkeznek a célcsoportodnál. 

A kreatív blog íráshoz ihletet merítünk a közösségi média oldalon megjelenő kommentekből, az ügyfélszolgálatodhoz beérkező kérdésekből, a piacon előforduló hírekből és az olyan jellemző kérdésekből, kétségekből, amelyekre tudjuk, hogy választ vár a közönséged. 

A kreatív blog írás kevésbé kulcsszó fókuszú, a cél inkább az, hogy az olvasókat profilozza, a megfelelő remarketing listára gyűjtse, és továbbvigye az ügyféllé válás következő szakaszába.

SEO blog írás

A SEO blog írás esetében a cikk megírásának az apropója egy olyan kulcsszónak a lefedése, amelyre még nem volt korábban tartalmunk. 

Általában az ilyen kifejezésekre a rendszeres keresőoptimalizálás és a kulcsszókutatás hívja fel a figyelmünket. 

A blog írás ebben az esetben sem lehet száraz szöveg, ugyanúgy kreatívnak kell lennie, csak ebben az esetben jobban kell figyelnünk a fókusz kulcsszó stratégiailag megfelelő elhelyezésére a szövegünkben. 

A SEO blog írás részben tartalommarketing, részben SEO feladat.

Miért bízd ránk a blog írást is?

Minősített szakértőink az online marketing szinte minden területén tanácsot adnak neked!

25 év tapasztalat és szaktudás

Több száz márka online jelenlétét alapoztuk meg az évek során. Ezzel a  tapasztalattal támogatjuk a te marketingedet és értékesítésed is!

Stratégiai gondolkodás

A blog írás esetén sem hiszünk  a dobozos megoldásokban. Az együttműködéseink közösen felépített stratégiára alapulnak.

Személyre szabott gondolkodás

Nincs két egyforma vállalkozás, nincs két egyforma marketing mix. Szolgáltatásainkat mindig az üzleti céljaidhoz és a céged sajátosságaihoz igazítjuk.

Szoros együttműködés

Mi adjuk a negyed évszázados tapasztalatunkat a marketingben, te pedig a termékedet és szaktudásodat az iparágadban. A siker közös munka.

Kiváló ügyfélkapcsolat

Számíthatsz rá, hogy rendszeresen keresni fogunk eredményekkel, ötletekkel, javaslatokkal, kérdésekkel. A kommunikáció a blog írást tartalmazó együttműködéseknél is top prioritás nálunk!

Holisztikus marketing szemlélet

Egy marketing tevékenység nem csinál nyarat, bármennyire is jól működik. A célunk mindig az, hogy addig fejlődj, hogy egy teljes marketing gépezeted legyen.

Komplex szolgáltatás portfólió

A blog íráson túl tanácsadóként és megvalósítóként támogatunk az online marketing szinte minden területén.

Sikerorientált működés

A te sikered a mi sikerünk. 

Együttműködéseinkben mindig közösen meghatározzuk az elvárt eredményeket, hogy ez lebegjen célként előttünk.

Hogy zajlik velünk a blog írás?

Felmérés és szerződéskötés

Átnézzük a tevékenységed és a felületeidet, átbeszéljük a blog írás szerepét a marketing stratégiában és azt, hogy hogyan illesztenénk be a folyamatokba. 

Projektindítás

Közösen meghatározzuk a blog írás eredményét, megbeszéljük az ütemezést és az együttműködés operatív részleteit, bekérjük a hozzáféréseket és elindítjuk a közös munkát. Előkészítjük a tartalomnaptárat az első időszakra témák tekintetében. 

Egyszeri beállítások

Beállítjuk a blog íráshoz szükséges rendszereket, beállítjuk a konverzióméréshez és remarketinghez szükséges mérőkódokat, vagy ha ezek már rendelkezésre állnak, akkor ellenőrizzük, hogy minden az elvárt módon működik-e. Ha kell együttműködünk a fejlesztőddel, webszolgáltatóddal is, hogy patent legyen a mérés. 

Blog írás

A blog írás közös munka olyan tekintetben, hogy nálad vannak a szakmai információk amire szükségünk van, hogy tartalmas, hasznos és hiteles legyen az elkészült cikk. A témajavaslatok tőlünk és tőled is jönnek majd, de biztosan kell majd szakmai információ, amiket interjúk keretében szerzünk be tőled. Az elején ez még gyakoribb lesz amíg összecsiszolódunk, később már kevesebb input is elegendő lesz. Minden blogcikket leokéztatunk mielőtt kimegy. 

Feltöltés

A jóváhagyott blog bejegyzéseket feltöltjük a weboldaladra. 

Riportálás

Írásban és egy havi egyeztetés keretében megbeszéljük az eredményeket és a következő havi terveket és javaslatokat. 

Marketing tanácsadás

Az online marketinged nagy eséllyel nem csak blog írásból áll, vagy nem csak abból kellene állnia. Ha látunk bármilyen hiányosságot, az eredményességet akadályozó vagy kihasználatlanságot jelentő problémát, lehetőséget, akkor azt jelezni fogjuk neked. Legyen ez technikai jellegű beállítás a felületeiden, a termékoldalaid megjelenése vagy egy landing oldal, amire szerintünk szükséged van. 

Mire érdemes figyelni, ha blog íráshoz keresel partnert?

A piac ma már tele van szakértőkkel és tudásanyagokkal, amivel el lehet indulni blog írással. De mi az amin tartsd rajta a szemed, hogy ne érjen csalódás?

Majd az AI megoldja mentalitás

A blog írásban különösen nagy a csábítás, hogy az emberi kreativitás helyett a mesterséges intelligenciára bízzuk a szövegírást.

Bármennyire is fejlettek az AI rendszerek azonban, sem a Google nem szereti az MI által írt szövegeket, ráadásul a látogatóid is fel fogják ismerni a ChatGPT alkotta tartalmat. 

A mesterséges intelligencia másik hátránya pedig, hogy nem tudja azokat a nüanszokat, ami miatt a szöveged nem csak marketing szöveg lesz és információátadás, de egy kreatív, szórakoztató tartalom, ami a te egyedi hangodon szólal meg. 

Nem mondjuk, hogy mi nem használunk mesterséges intelligenciát a tartalmakhoz, de azokat szigorúan aszisztensként, ötletgyűjtésre, kutatáshoz, előkészítéshez. A szövegírás kreatív részét a hús-vér munkatársak végzik.

Túl tud-e nézni a szövegíráson?

A specializáció egy adott területen hasznos, mert fókuszáltan tudsz sok tapasztalatot gyűjteni. Mi is felosztottuk a csapatunk között a szakterületeket, hogy elmélyedhessünk egy adott témában. A túlzott specializációnak is megvannak a maga hátrányai. 

Ha olyan marketingest választasz, aki csak a blog íráshoz ért, akkor egy másik embert kell megbíznod a közösségi média marketinggel, keresőoptimalizálással, PPC hirdetésekkel. Ez felesleges erőforrás pazarlás. 

Keress inkább magadnak olyan partnert, aki mindezt tudja egyszerre biztosítani. 

A legjobb, ha nem egy személyben, hanem csapatban nyújtja ezt, mert akkor megtaláltad a középutat a szakosodás és a szétmorzsolódás között.

Tud-e nemet mondani az ötleteidre a marketingesed blog írásban?

Kontraproduktívnak tűnhet, hogy azt javasoljuk, hogy olyan marketingest keress, aki ellenkezik veled, azonban ezzel csak téged védünk. 

Ha tanácsadót keresel, akkor bizonyára elvárod, hogy feladatteljesítés helyett tanácsokat kapj, mert azon a területen szükséged van külső útmutatásra. 

Ha a marketingesed minden kívánságodat teljesíti, akkor nem tanácsadó, hanem asszisztens. 

Ez az felállás különösen hasznos lesz a számodra ha blog írást tervezel, mert itt sok a félinformáció és az ebből fakadó irreális eredményelvárás, amire jó, ha a marketingesed figyelmeztet.

Proaktív-e a marketingesed?

Az online minden területe napról napra változik, arról nem is beszélve, hogy minél többet hirdetsz, kommunikálsz és minél több adatod van annál több információval rendelkezel a célközönségedről.

Sokszor az adat világít rá arra, hogy valamit rosszul csinálunk, ezért az online világban nagyon gyorsan kell adaptálódni. 

Egy webáruház tulajdonostól, vagy egy ügyvezetőtől nem várható el, hogy lássa azokat az irányokat, amelyet egy marketinges tud kijelölni elemzések, piaci trendek, tapasztalatok alapján, ezért fontos, hogy vállalkozásod vezetőjeként ne neked kelljen utasítani a marketingesed, hanem ő jöjjön ötletekkel.

Mi a fenti értékrendek alapján dolgozunk. Ha szimpatikus neked a gondolkodásunk, akkor üljünk le, és beszéljünk a blog írásról, vagy a teljes marketingedről!

Mit tartalmaz a blog írás együttműködés?

Kutatómunka, témakeresés és információbeszerzés

A blog írás mindig a marketing stratégia alapján történik. Ahhoz, hogy minden cikked illeszkedjen ehhez és teljesítse az üzleti célodat javaslatot fogunk tenni témákra, feldolgozandó területekre. Természetesen tőled is azt várjuk, hogy oszd meg velünk azokat a témákat, amiket aktuálisnak gondolsz, hiszen nálad vannak a szakmai információk. A blog írás mindig információbeszerzéssel kezdődik, ezt vagy saját magunk szerezzük be kutatással, vagy tőled interjú formájában. Vagy esetleg mindkettővel.

Tartalmak előkészítése és feltöltése

A blog írás esetében a szövegek és illusztrációk elkészítése a mi feladatunk. Mindig elküldjük a kész szöveget jóváhagyásra, a felhasználási tervvel együtt: hol és mikor osztjuk meg, milyen remarkeitng listát készítünk belőle, hova mutatnak majd a linkek benne, stb.

Feltöltés

Az elfogadott anyagokat megfelelő beállításokkal, a platform igényeinek megfelelően feltöltjük. Ha SEO blogcikk, akkor az on-site SEO beállításokat is megejtjük.

Hirdetési kampányok indítása és kezelése, terjesztés

Ha az együttműködésünk tartalmazza, akkor elindítjuk a terjesztésüket szolgáló hirdetési kampányokat vagy beillesztjük a blogcikk linkjét a közösségi kommunikációba, esetleg hírlevelekbe.

Riportálás

Havonta kimutatást kapsz a blog írás együttműködés eredményességéről, amelyet egy egyeztetés keretében prezentálunk a javaslatokkal együtt.

Tanácsadás, javaslattétel

Amíg együtt dolgozunk számíthatsz a javaslatainkra nem csak a blog írás, de az online marketing más területein is. Holisztikusan gondolkodunk a marketingről, ha látunk hibát, lehetőséget vagy fejlődési opciót más tevékenységeidben amik hatással lehetnek a közös munkára vagy az eredményességedre, akkor szólni fogunk!

Többet szeretnél tudni blog írás tevékenységünkről?

Olvasd blogunkat!

Hol a helye az MI-nek a marketingben?

Hol a helye az MI-nek a marketingben?

Talán a legtöbbször feltett kérdés mostanában nálunk az, hogy mi használunk-e mesterséges intelligenciát a munkánk során. A válasz, hogy igen, de megfelelő körültekintéssel és a tudatossággal. Miért? Mert az AI sem most, sem később nem fog tudni helyettesíteni egy...

Miért ne használnád a Pinterestet 2024-ben?

Miért ne használnád a Pinterestet 2024-ben?

Ha eddig bizonytalan voltál, hogy Neked is megéri-e belevágni a Pinterestbe, akkor jó helyen jársz!  Megmutatjuk, hogy kinek ajánljuk a platformot, mit érhetsz el a felületen minimális erőbefektetéssel és milyen extra értéket adhatnak a Pinterest hirdetések!  ...

A blog írás együttműködéseinkről mondták

Olvasd el partnereink véleményét, akikkel már együtt dolgoztunk sikeres projekteken!

„3 tipp, miért válaszd a legjobbat! Ugye mindenkinek ismerős, aki marketinggel foglalkozik a fent olvasott mondat, egy ütős címsor, 3-5 tipp kezdetű szalagcímek stb…

Mikor szülési szabadságra mentem, szerettük volna a cégünknél a marketing tevékenységet kiszervezni. Mivel már volt erre tapasztalatunk, tudtuk, hogy a feladat nem lesz könnyű, és az elvárásunknak megfelelő céget találjunk. A szakmaiság mellett fontos volt nekünk, hogy nyereségorientáltan lássák a mi termékeinket, hirdetéseinket, ügyfél központúak legyenek, és az elért számokat ne kínai nyelven publikálják felénk.

De hogyan is kezdődött a mi ismertségünk?

A Facebookon egy zárt csoportban tettem fel egy kérdést, ahol többen is próbáltak a segítségemre lenni, de volt egy nagyon segítőkész fiú, aki részletesen elmondta a problémát, és a megoldást is rá. Ennek nagyon megörültem, főleg azért, mert egy biztos háttér (cég) állt a segítőkészség mögött. Azóta folyamatosan bízzuk meg az ügynökséget feladatokkal. Először kis lépésekkel kezdtük. Majd új alapokra helyeztük weboldalunkat, mellyel jobb eredményeket tudunk elérni.

Mára már több feladatot is ellátnak részünkre, igaz zömében szezonálisan. Ebből is látszik, hogy ők cégen belül is meg tudnak újulni, haladnak a trendekkel, és nem fenyegeti őket a kiégés veszélye.

Szívesen ajánlom őket másnak is. Összességében azt adják, amit vállaltak. Nem ígérik le a csillagokat az égről, viszont sokkal jelentősebb eredményeket hoztak, mint amit elvárhattunk. Talán ez az én 3 tippem, hogy hogyan szervezzük ki a marketing feladatainkat.”

Zanati-Pethő Anita

Kisker-gasztró üzletág vezető, Böllér – Ker Kft.

Akár most vágsz bele a blog írásba, akár a meglévő kampányaid hatékonyságát szeretnéd növelni, szakértő csapatunkra számíthatsz hirdetéskezelésben!