A chatbotok és az utazások kezdenek egyre jobban összefonódni. A mesterséges intelligencia az iparág fontos elemévé vált, hiszen az utazók, illetve a vállalatok számára megegyszerűsíti a foglalások folyamatát, illetve segítséget nyújt az utazás alatt. Egy utazási chatbot segíthet a felhasználóknak kiválasztani a következő úti célt, megszervezni az utazást, illetve a látogatás alatt különböző látnivalókat javasolhat. Mindezt pedig a felhasználók egyik kedvenc üzenetküldő alkalmazásán keresztül, a Facebook Messengerben. A chatbot a nap 24 órájában elérhető, támogat különböző nyelveket és azonnali választ adhat a felhasználók kérdéseire.

A mesterséges intelligencia talán legfontosabb jellemzője a tanulási képesség, amellyel a chatbotok is fel vannak ruházva. Világszerte egyre több szálloda, illetve utazási iroda látja az ebben rejlő lehetőségeket. Cikkünkben bemutatunk 3 olyan vállalatot, amelyek remekül használják a ChatBotok által nyújtott lehetőségeket.

1. Spirit Hotel

A Spirit Hotel chatbotja segítségével a felhasználók kiválaszthatják a számukra legkedvezőbb szobát, illetve csomagot. Információt kaphatnak a gasztronómiáról, a spa-ról, a fitnesz lehetőségekről, illetve a galéria segítségével körbenézhetnek a szállodában. A chatbotban van lehetőség foglalásra. A felhasználó kiválaszthatja, hogy a chatbotban, vagy a weboldalon szeretne-e foglalni. Amennyiben a chatbot lehetőséget választja, meg kell adnia az érkezés és a távozás dátumát, a vendégek számát, illetve a szobatípust, majd néhány elérhetőséget a kapcsolat felvételéhez. Ezt követően sikeres foglalás esetén a felhasználó megerősítést kap a vállalattól. A chatbot ezen felül el van látva számtalan kulcsszóval, így a mesterséges intelligencia segítségével megválaszolja a felhasználók által feltett kérdések jelentős részét. Szerencsére a hazai szállodák közül is egyre többen ismerik fel a chatbotok által nyújtott lehetőségeket és ezáltal könnyítik meg a vendégek, illetve a saját dolgukat.

2. KLM

A KLM a Royal Dutch Airlines chatbotja. Ez a chatbot másként működik, mint az előbb bemutatott Spirit Hoteles chatbot. A vállalat a Facebook Messenger jelölőnégyzet funkcióját használja a fizetési oldalon. Ennek köszönhetően a vásárlók kiválaszthatják, hogy a foglalási visszaigazolás, a bejelentkezési értesítés, a beszállókártya, illetve a repülés állapotával kapcsolatos frissítések a Messengeren keresztül érkezzenek meg. Jelenleg a chatbot 13 nyelven érhető el, elődleges célja az ügyfélszolgálat munkájának segítése. Egy hét alatt a vállalatnak több különböző nyelven, körülbelül 15.000 kérdést kell megválaszolnia. Ennek apropóját döntöttek a chatbot mellett, amely nagy terhet vesz le az ügyfélszolgálat válláról. Az chatbot munkájába állásának első hetében 40%-al növekedett a Facebook üzenetek aránya.

3. Booking.com

A booking.com egy kis holland start-upból a világ egyik legnagyobb utazási vállalatává nőtte ki magát. A Booking nagy mértékben fektet a digitális technológiába, amely segíti megkönnyíteni a folyamatokat. Éppen ezért döntöttek úgy, hogy építenek egy chatbotot. A botot elindítva megadhatjuk, hogy miben szeretnénk segítséget kérni. Itt is van lehetőségünk szabad szavasan megírni úticélunkat, valamint az utazásunk dátumát. Amik külön figyelemre méltóak, azok a további szűkítési lehetőségek. Megadhatjuk, hogy olyan szállást keresünk ahol ingyenes a parkolás, vagy akár azt is, hogy rendelkezzen úszómedencével. Ezt követően még azt is kérhetjük a bottól, hogy ár, csillagok, illetve értékelések alapján listázza ki nekünk a találatokat.

A chatbotok megoldják az utazási szektor különböző problémáit és a vállalatoknak csak előnyük származik a használatukból. Képesek különböző kérdések megválaszolására, javaslatok adására, vagy akár tranzakciók lebonyolítására is. Ezeken felül pedig kiválóak profilozásra is. Rengeteg adatot képesek begyűjteni a felhasználókról, amelyeknek köszönhetően egyedi, testhezálló ajánlatot tudunk adni számukra. Amennyiben a szállodai, vagy utazási szektorban vagy jelen és még nincs a vállalatodnak chatbotja, mindenképp érdemes megvizsgálni, hogy a vállalatod számára ez milyen előnyökkel járhat, illetve hogy milyen erőforrások szabadulnának fel a rendszernek köszönhetően.

Ha Te is szeretnéd kibővíteni online marketing eszköztárad és alkalmaznál ChatBot-ot az online kommunikációdban, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk kiépíteni ChatBotodat!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser