Úgy szolgálnak ki engem, ahogy én is szeretem kiszolgálni a vevőimet
Balogh Józseffel, a Naturhun ügyvezetőjével beszélgettünk.
Balogh József a Gödöllői Agáregyetemen tanult vadgazdálkodást, majd hivatásos vadászból lett fővadász Herceghalmon. 1996 óta a Naturhun nevű cég élén szervez magyar és főképp európai vadászoknak magyarországi vadászterületekre túrákat.
Egy éve az RG Stúdió ügyfele. Arról beszélgettünk vele, miként járul hozzá az RG Stúdió online marketing ügynökségként a Naturhun üzleti sikereihez.
Milyen üzleti célból kezdett el online marketing ügynökséget keresni?
Hagyományosan a vadászati túraszervezők Európa-szerte hasonlóan üzletelnek: nagy kiállításokon mutatják be ajánlataikat. Mi is rengeteg kiállításra jártunk, de ezeknek csak presztizsértéke maradt. Ezért döntöttem el, hogy az interneten, ezen belül is közösségi médián keresztül fogom elérni az új és a meglévő ügyfeleket, hogy folyamatosan kapcsolatban lehessek velük.
Miért esett a választása az RG Stúdióra?
Sokáig keresgéltem megfelelő partnert. Volt belsős kolléga is, de ő inkább elméleti tudásban volt erős, a kivitelezésben nem volt jártas. Igazándiból ő talált rá az RG Stúdióra. Először konzultációkat tartottunk, de nagyon gyorsan rájöttem, nekem ez kevés, teljes körű szolgáltatást akartam, olyan partnert, aki kompletten megoldja az online marketinget. Küldtek szakmai anyagokat, amik nekem nagyon tetszettek, és az a koncepció terv, amit kidolgoztak, az teljesen meggyőzött, hogy együtt kell dolgozzak velük!
Magánemberként hogyan éli meg a kapcsolat kezelését a Stúdióval?
Nagyon jól. Mindent megértek, amit írnak, kérdeznek. A koncepció tervben például ha volt idegen szó, ott volt a magyarázat mellette. Élmény volt olvasni ezt a tervet, furcsa ezt talán hallani, de feldobódtam az olvasásától. Én korábban sokkal egyszerűbbnek tartottam az online marketinget, de ez a szakmai terv megmutatta: nagyon összetett folyamat és rendszer. Nagy löket volt arra, hogy lépjünk tovább, mert megértettem, mit kell csinálni. Amikor pedig bemutatták az optimális lehetőségeket, korrektül meg lehetett beszélni, mit tudok felvállalni ebből.
Hogy érzi, mennyi idő után kezdett megtérülni az együttműködés?
Meglepően gyorsan. Pedig felhívták a figyelmemet a Stúdió munkatársai, hogy az elején még nem várható nagy eredmény. Én úgy gondoltam, hogy abban tudjuk mérni a sikert, ha jönnek az ajánlatkérések. A többi már nem rajtuk múlik: a mi szakértelmünkön, az áron, hogy befizetnek-e egy adott útra az ügyfelek. Elkezdték a kampányokat, és azóta nincs megállás.
Mit gondol, miért sikeres az együttműködés az RG-vel?
Nagyon nehéz megfogalmazni, talán tőlük kellene megkérdezni, mert őtőlük sikeres az együttműködés. Se a Szandra, se a Livi nem vadász, de olyan érzékük van hozzá, mintha ezer éve együtt dolgoznánk. Ráéreznek laikusként is arra, mik a lényeges dolgok. Nagyon tetszett, hogy volt egy szakmai konzultáció, amikor ők kérdeztek mindenfélét a vadászatról, és nagyon gyorsan beépítették a szakmai tudásunkat és piaci tapasztalatainkat a kampányokba. Biztosan az élet más területeire is ennyire fogékonyak. Kaptam például témajavaslatokat a weboldalunk blogjához Livitől. Meglepődtem, hogy mennyire jó témákat írt.
Ha holnaptól valamit megváltoztatna az együttműködésen, akkor mi lenne az?
Talán, ha közelebb költöznénk egymáshoz és személyesen is találkoznánk (nevet). Semmit.
Ön szerint, mi a legnagyobb érték, amit kap az együttműködés során?
A legfontosabb: nem is a munkájuk, hanem az, amilyenek ők emberileg. Komfortossá teszik a munkát. Tudom én, hogy mennyire jók szakmailag, de a hozzáállásuk fontosabb érték számomra. Nem érzem, hogy én vagyok az 56. vevő. Mi is szolgáltatunk, vannak vevőink, megérzem, ha valaki nem figyel rám 100%-osan. A kollégáimmal együtt én úgy jövök be ide minden nap, hogy szeretünk itt dolgozni (körbemutat). Nekem ez fontos, mert így élmény minden nap és így tudunk mi is élményt adni az ügyfeleinknek.
És én ezt látom az RG-nél is.Hogy nagyon jók a kollégák. Jó a légkör. Én hiszek a minőségi szolgáltatásban. És a Gáborék úgy szolgálnak ki engem, ahogy szeretem én is kiszolgálni a saját vevőimet.
Jellemezze 3 szóval az RG Stúdió munkatársait!
Korrektek, bizony ez a mai világban különlegesség. Nagyon aprólékosan magyarázták el, hogy hogyan épül fel az együttműködés, milyen feltételekkel tudunk nekivágni. Mindjárt gondoltam, ha ilyen alapos a hozzáállásuk az előkészületeknél, akkor jó lesz velük dolgozni.
Aztán, ahogy elkezdtük a szakmai munkát és beszélgettem a kollégákkal, olyan könnyedén megértettük egymást, mintha 1000 éve együtt dolgoznánk. Nagyon jó a beleérző képességük, szinte megérezték az első pillanattól, hogy mire van szüksége az érdeklődőknek. És a harmadik a családias kapcsolattartás. Nem vagyunk barátok, teljesen világosan lehatárolt üzleti együttműködés a miénk, de nagyon közvetlen a kapcsolat.
Mennyi időt igényel Öntől az együttműködés fenntartása?
Minimális időt. Szinte gurul magától az egész. Tudom, hogy a szakmai részt nekem kell hozzátennem a marketinghez, nekem kell elmagyarázni a szolgáltatásainkat, az értékeinket, de minden mást ők tudnak, amitől működik. A kapcsolattartómmal (Szandrával) mindig megbeszéljük, hogy mi a mi feladatunk. Azokat rendesen megcsináljuk, mert pontosan tudom, hogy enélkül nem tudnak dolgozni.
Én nagyon tömören fogalmazok. Nem szeretem feleslegesen szaporítani a szót. Apróságnak tűnik, de nagy könnyebbség például, hogy az emailek és a telefonok, amiket kapok, azok is ilyenek, célratörőek és mindig tudom, mi mit jelent, nincsenek plusz körök.
Sok cégvezetőtől hallottam, hogy ki kellett tanulnia az online marketinget, mert nem értett szót az ügynökségével. Mit üzenne ezeknek a cégvezetőknek?
Ne menjenek el tanulni, mert felesleges, cégvezetőként nem lehet naprakésznek lenni. Mi is jártunk előadásokra, vettünk szakkönyveket, de a megvalósítás az nagyon más, mint az elmélet. Annyira átfogó tudást igényel az online marketing, annyira fontos a napi szintű tanulás, hogy nem lehet győzni a tempót. Az online marketinghez komoly cég kell, ahol képzik magukat a kollégák. Mint az RG Stúdiónál.
Az interjút készítette Vas Dóra public relations szakember.