A Google AI Mode egy új fejlesztés a Google-től, ami a hagyományos keresések új dimenzióját nyitja meg annak minden előnyével és hátrányával. Mik ezek? Olvass tovább és megmutatjuk mi az a Google AI Mode és milyen változásokat hozhat majd.
Az utóbbi időkben egyre dinamikusabban növekedtek a keresések a mesterséges intelligencia platformokon. Ezt a trendet figyelembe véve és részbe válaszul rá a Google létrhozta az AI Mode-ot: ez egy teljesen új felületet kínál majd, ahol találati lista helyett egy chat párbeszédhez hasonló személyre szabott, AI által összeállított választ kapunk a lekérdezésünkre. Ez az átalakulás pedig komoly fordulópontja lehet az online kereséseknek.
Milyen változást jelent a SEO-ban a Google AI Mode megjelenése?
Nemes egyszerűséggel a következőkben a hagyományos SEO szempontok mellett, sok más vagy épp új tényezőt is figyelembe kell venned, ha ott akarsz lenni az AI által javasolt válaszokban. Vagyis az AI-alapú láthatóságot kell építened. Ehhez pedig igen változatos tartalmakra lesz szükséged.

Mire figyelj, ha a Google AI Mode lekérdezésekben meg akarsz jelenni?
A felhasználói igényekre fókuszálj
Olyan probléma vagy kérdés fókuszú kommunikációt folytass, ami választ, megoldást ad a felhasználóknak. Írj blogot, készíts összehasonlításokat, írj GYIK-et, útmutatókat, stb.
Optimalizálj minden csatornára (Search Everywhere)
A keresések 2025-ben már nem csak a Google-ben zajlanak, így a SEO-t sem korlátozhatod csupán erre a felületre. Legyél ott releváns platformokon, közösségi oldalakon jól kereshetően, hogy az AI a weboldaladon túl itt is megtaláljon és beemeljen a válaszaiba.
A márkaépítés szerepe felerősödik
Aki az AI által jól megtalálhatóan kommunikál a különböző felületeken, az nagyobb valószínűséggel kerül be a válaszokba is. Mit jelent ez? Jól strukturált, megfelelő címekkel és alcímekkel ellátott, tagolt, releváns és hiteles tartalom segít, hogy megtaláljanak. Mindezt pedig tovább erősíti a márkaépítés révén kiépülő bizalom.
Készíts változatos tartalmakat
A Google AI Mode nem csak szövegekre alapoz majd, képek, videók, podcastok, minden bekerülhet és hozzáad a keresésekhez. Használd ki a változatos kommunikációs eszközöket a weboldaladon túl és kínálj releváns válaszokat konkrét keresési kérdésekre.
Rendszeresen frissítsd a tartalmaidat
A friss, pontos és releváns tartalom jobb esélyt jelent az AI Mode válaszaiban való megjelenésre. Érdemes megfelelő időközönként frissíteni a legfontosabb landoló oldalakat, tartalmakat: az npdigital.com kutatása szerint ezt negyedévente vagy évente optimális elvégezni.
A kulcsszavakon túl fokuszálj a mögöttes szándékra
Az AI Mode túlmutat egy egyszerű kulcsszavas keresésen, és a felhasználó szándékát igyekszik kiolvasni a kérdéséből, böngészési szokásaiból, előzményeiből. Vagyis a kulcsszavak kevésbé lesznek relevánsak, inkább olyan tartalmak kellenek, amelyek választ adnak a rejtett kérdésekre is. Mik ezek? Amiket akár a Te vásárlóid is feltesznek az ügyfélszolgálaton, vagy a visszajelzésekben, kommentekben megemlítenek.
Mit jelent a Google AI Mode beveztése a webshopok, weboldalak számára?
Ha jobban belegondolunk a Google AI Mode a Google által már hosszú évek óta sokat emlegetett felhasználó központúságot emeli új szintre. Vagyis azok kerülnek előnybe (és a lekérdezésekbe), akik arra kínálnak megoldást, választ, amire a felhasználó keres, vagy feltételezhetően érdeklődik iránta. Eddig ez nem tűnik olyan nagy újdonságnak, igaz?
Viszont, a kulcsszavakkal sűrített szövegek már nem lesznek elegendőek ezen a ponton. Az egyedi és releváns tartalom kerül előtérbe, de az is csak akkor, ha azt hatékonyan tudja olvasni az AI (jól tagolt, egyértelműen megfogalmazott). Minden poszt, videó számítani fog, így a SEO-ról nem csak a Google-weboldal dimenzióban kell gondolkodni, hanem egy átfogó online marketing kommunikációként szükséges tekinteni rá.
Aki erre nem figyel, annak nem lesz lehetősége megjelenni a Google AI Mode válaszaiban, hiszen keresési találatokról ez esetben egyáltalán nem beszélhetünk, csak egy összefüggő, problémamegoldásra fókuszáló szöveges válaszról.
Eddig versenyelőny volt a SEO és a rendszeres tartalomgenerálás vagy frissítés. Mostantól ez már alapkövetelmény. Viszont abba a hibába ne essen senki, hogy ezt tömegesen AI sablonos megoldásokkal próbálja intézni, mert az nem lesz érték a Google AI Mode számára.
Az, hogy hazánkban mikor indul el az AI Mode még nem tudni, de jobb, ha már most tudatosan készülsz rá, hogy Te legyél ott a mesterséges intelligencia által kínált válaszokban.
Ha szakértő segítségre van szükséged, írj nekünk a lenti űrlapon!