Ha azt tapasztalod, hogy weboldaladon magas a visszafordulási arány, kevés a látogató, alig van konverzió, akkor viszont valami gond lehet az oldalad gépezetében.
Amennyiben úgy érzed elérkezett az idő, hogy weboldalad „kipofozd” és optimalizáld a jobb eredmények érdekében, akkor cikkünkben megmutatjuk neked milyen szempontokra fordítsd különös figyelmet, ha felhasználóbarát és hatékony weboldalra vágysz!
Használhatóság
Nézhet ki akármennyire jól az oldalad, betöltődhet hiper sebességgel, ha azt nem tudják használni a felhasználók. Fontos, hogy a weboldalad átlátható legyen, tartalmazzon minden fontos információt a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban. Az is lényeges, hogy az oldalon szereplő funkciók könnyen elérhetők legyenek, a menüpontok logikusan épüljenek fel és az oldalon belüli navigáció is támogassa az információátadást. Napjainkban mindenki gyorsan, csupán egy kattintással szeretne választ találni a kérdésére, így ha nem találják meg az őket érdeklő infókat vagy funkciókat, akkor egyből bezárják az oldalt és máshol keresgélnek.
Nagyon alap elvárás napjainkban, ugyanakkor muszáj megemlíteni a reszponzív weboldal fontosságát. Ez azt jelenti, hogy a honlapunkat a látogatók minden eszközön megtekinthessék, függetlenül attól, hogy ezt éppen egy okostelefonról, táblagépről, laptopról vagy egy asztali számítógépről teszik.
Esztétikai szempontok
A felhasználói élmény növeléséhez nagyban hozzájárul a weboldal designja. A honlap stílusát elsősorban az alkalmazott sablon, a használt színek és tipográfia határozzák meg. A látogatók legtöbb esetben az első benyomás alapján döntenek, így vizuálisan néhány másodpercünk van, hogy meggyőzzük, itt megtalálják a kérdésükre, problémájukra a választ. Arról nem is beszélve, hogy a weboldal egy komoly márkaépítő eszköz, ezért fontos, hogy egységes legyen az arculatunkkal és professzionális megjelenést tükrözzön.
A weboldalsebesség
Az oldal betöltődésének sebessége rendkívül fontos a felhasználói élmény szempontjából, de jó a keresőoptimalizálás miatt is. Korábban már írtuk, hogy a felhasználók szinte azonnal információhoz akarnak jutni az online térben, így nem engedheted meg magadnak, hogy több 10 másodpercekig tartson mire betöltődik a weboldalad. Ráadásul a látogatók mellett a különböző keresők és közösségi platformok is figyelembe veszik a weboldalsebességet. Márpedig, ha lassú a weboldalad, akkor hátrébb sorolják azt a ranglistán.
Az aktuális tanulmányok szerint ha az oldal betöltődése 2,5 másodperc alatt van, az jónak számít, ha viszont 4 másodperc felett akkor rossznak.
A siker egyik kulcsa a keresőoptimalizálás
Fontos, hogy a látogatók könnyen rátaláljanak weboldalunkra. A keresőkben történő előkelő hely megszerzéséhez pedig nélkülözhetetlen, hogy megfelelően keresőoptimalizált legyen a weboldal. Nézd meg, jelenleg hol található az oldalad a keresőkben! Ha nincs bent az első 50-ben, akkor azonnali változásokra lesz szükséged! Azonban, ha az első 10-ben sincs benne, akkor is van munka weboldaladdal.
Egy jól kialakított keresőoptimalizálási stratégia számos előnnyel jár. Általa több organikus látogatóra magasabb konverziós arányra és alacsonyabb visszafordulási arányra számíthatsz. Ha ebben szeretnél szakértői csapatunk segítéségét kérni, akkor kattints ide a részletekért!
Elemezd az adatokat
A Google Analytics statisztikái mellett manapság számos olyan – akár ingyenes – bővítmény is elérhető, melyet alkalmazva sokkal több információhoz juthatsz az oldallátogatók szokásaival kapcsolatban. Érdemes megtalálni a számodra megfelelő és weboldaladdal kompatibilis plugint, ugyanis az innen szerezett adatokkal egyszerűen optimalizálhatod és javíthatod az oldalad. Amennyiben hatékony weboldalra vágysz, akkor érdemes első körben egy hőtérképet telepítened az oldaladra és a kapott eredmények alapján módosítanod a tartalmaid, funkcióid, navigációs elemeket.
További hasznos tippek
- A vizualitás alapvető eleme a weboldalaknak is, így fontos, hogy minőségi képeket használj, ezeket mindig az adott oldalon szereplő tartalomhoz igazítsd.
- Köztudott, hogy mindig a bal oldalon kezdjük egy weboldal áttekintését, és innen haladunk jobbra, így érdemes a fontos információkat a bal oldalon megjelenítened.
- A referenciák nagyban növelik céged hitelességét és a vásárlási döntés meghozatalához is hozzájárul. Vagyis fontos, hogy az ügyfélvélemények alapvetői elemeit képezzék a weboldaladnak.
- További bizalomépítő elem a megfelelő lábléc, a cégadatok feltüntetése, több kapcsolatfelvételi lehetőség megadása és a gyakran ismételt kérdések összeállítása.
- A szöveges részek során figyelj a tördelésre és a sorközökre, legyen átlátható az oldal. Bátran emeld ki a fő üzeneteket, használj különböző headingeket, mely vezeti a látogatók figyelmét.
- Az oldalad legyen naprakész, a tartalmai frissüljenek folyamatosan. Ez felhasználói és SEO szempontból is lényeges.
A hatékony weboldal, a sok látogató és konverzió, egy összetett folyamat eredménye. Amennyiben szeretnél szakértői segítséget kérni a fenti folyamatokban, vagy elmélyítenéd weboldal optimalizálással kapcsolatos tudásod, akkor keress minket!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser