2019-ben már nem lepődünk meg semmin. Az újdonságok, új megoldások és technológiák olyan sebességgel záporoznak ránk, hogy kénytelenek vagyunk nagyon gyorsan befogadni azokat, ha nem akarunk lemaradni. Már nem ragadunk le a rácsodálkozásnál, hanem villámgyorsan elkezdjük használni a legfrissebb felületeket, platformokat, és a marketingesek pedig instant adaptálják is őket a folyamataikba.
2019 is biztosan az újdonságok éve lesz. Nem is merjük megjósolni, hogy az év végén milyen összefoglalót fogunk majd írni erről az esztendőről, de adunk egy pár tippet, amellyel könnyebben fogsz tudni lépést tartani a trendekkel.
1. Az adatgyűjtés cél, nem eszköz
Az online marketing mindig is az adatokra támaszkodott, nem lesz ez másként 2019-ben sem. Azonban a sokasodó platformok és megoldások megsokszorozzák az adatmennyiséget amivel foglalkoznunk kell, és amivel dolgozni tudunk. Vannak adatbázisaink chatbotból, hírlevélből, hirdetési rendszerekből, gyűjtünk offline adatbázisokat és figyeljük az instant élményeink felhasználóit.
Az adatokat megszerezni és elemezni nem egyszerű és olcsó, és sokan nem is törődnek vele, mert az adatgyűjtés nem hoz instant profitot. A sok adat azonban hatékonyabbá teheti a felületeket összekapcsolását és igen, a konverzióhoz vezető utat is meghosszabbítja, de a kiterjedt ismereteink a felhasználóinkról viszont lehetővé teszik a magasabb fokú testre szabhatóságot és az ügyfél érdeklődésének az elmélyítését.
Gondoljunk csak bele, melyik hirdetésnél nagyobb az esély a vásárlásra:
- egy olyannál ahol emberünk találkozik egy weboldalra mutató linkkel, amely megfelel az érdeklődésének,
- vagy egy olyannál, ahol a vágyainak tárgyát képező termékről lát egy 3D posztot, kipróbálja azt kiterjesztett valóságban, esetleg még szembe is jött vele egy testre szabott ajánlat?
Nyilván a második esetben nagyobb a konverzió valószínűsége, ugyanakkor sok olyan lépést tartalmaz, amelyeknek a célja csak az adatgyűjtés, és az, hogy egy lépéssel közelebb hozzuk hozzá a terméket.
Tartsuk szem előtt, hogy az adatok megszerzése az ügyfélélmény növeléséhez nem a szükséges rossz, hanem a sikerhez vezető út egyik fontos eleme.
2. Formához a tartalom
A sok új platform, a változatos elhelyezések és felületek lehetővé teszik, hogy mi is rengeteg módon és helyen szólítsuk meg a célközönségünket.
Mivel azonban ezek a megjelenési módok mind másféle tartalmat kívánnak (nem csak méretben, formátumban, de hangvételben is) ezért megsokszorozhatják a munkánkat. Ugyanazt az üzenetet el kell készítenünk sztoriba, posztba – kell róla kép, és ha lehet videó is. Elsüthetjük Live-ban, de InstaTv-n is.
Mint mindig, a kihívás egyben lehetőség is, mert a felületek sokszínűsége miatt egy üzenetet annyi változatos módon tudunk tálalni amennyiféleképp csak szeretnénk.
A tartalom is egyre inkább adat alapú lesz. Mivel a gyűjtött információnknak hála kierjedt ismereteink vannak a közönségünkről, ezért mindig tudunk neki releváns tartalmat biztosítani. A célközönséged szívéhez szóló üzenet nem újdonság, de az, hogy mindig a legjobb pillanatban a leginkább passzoló tartalom találja meg a potenciális ügyfelet már nem lesz a véletlen műve. Az adatok elárulják nekünk, hogy mikor, milyen felületen, milyen tartalmat szeretnének fogyasztani, és hogy felkészültek-e már rá.
3. Az offline megszűnt
Tavaly még talán igaz volt, hogy a határvonal az offline és az online között elmosódott, de 2019-re kijelenthetjük, hogy megszűnt. Nincs olyan, hogy ne lenne a kezünkben a mobil, a legtöbb offline helyszín, esemény, személy, üzlet arra csábít minket, hogy kövessük, olvassuk be a nametagjét, olvassuk be a Messenger kódját, iratkozzunk fel a csatornáira vagy adjuk meg az e-mail címünket, mert tudják, a kapcsolattartás leghatékonyabb módja az online.
Nem mellesleg így olyan plusz információhoz jutnak rólunk, amellyel finomhangolhatják a kommunikációnk.
Tegyél így te is! Vezesd az ügyfeleidet az online csatornáid felé, mert amikor elmennek az üzleted mellett, akkor is a mobiljuk képernyőjét nézik. Ott fogod tudni megszólítani őket.
Ha szeretnéd még jobban megismerni és személyre szabni a 2019-es marketing trendeket, akkor keress minket!
Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó