A Facebook forgalomterelő hirdetések esetében előszeretettel alkalmazzuk optimalizálásnál az érkezési oldal megtekintést, hiszen ebben az esetben olyan felhasználókra optimalizál a rendszer, akik egyrészt rá kattintanak a hirdetésünkre, másrészt pedig meg is várják a landing oldalunk betöltődését.

Milyen összefüggés állhat a GDPR követelményei és az érkezési oldalak megtekintése között?

Ehhez az optimalizáláshoz szükséges az oldalunkban elhelyezni a Facebook pixelt. Azonban amióta a GDPR megfelelőség szerint lettek kialakítva a weboldalakon a pixel lefutások, azóta érezhetően megdrágultak az eredményenkénti költségek az érkezési oldal megtekintések esetében.

Egy konkrét példával élve, az egyik kampányunk során 900 Ft-os eredményenkénti költséget mutatott a rendszer, ez a korábbi eredmények közel 15-szöröse, ez pedig annak tudható be, hogy azoknál a felhasználóknál, akik nem fogadták el az adatkezelési tájékoztatót, nem futott le a pixel, így a rendszer az ő érkezési oldal megtekintésüket nem tudta mérni.

A hivatkozáskattintások esetén a rendszer mér minden olyan kattintást, amely a Facebookon belüli, vagy azon kívüli célhelyre irányul. Ebben az esetben az eredményenkénti költség 55 Ft volt, a tapasztalatok szerint inkább ez áll közelebb a valósághoz az érkezési oldal megtekintések eredményenkénti költségei esetében, mint a rendszer által mutatott 900 Ft-os érték.

Mit érdemes tenni?

Továbbra is ajánljuk az érkezési oldal megtekintést a hirdetések megjelenítési optimalizálásánál abban az esetben, amennyiben a landing oldalunkra történő forgalomterelés a célunk. Azonban az eredmények kiértékelésekor vegyük figyelembe a GDPR megfelelőségből származó torz eredményeket és használjuk a „kifelé irányuló egyedi kattintások” illetve a „hivatkozáskattintások” mutatószámokat is.

Eleged van a csökkenő elérésből, az alacsony aktivitásból és a dráguló hirdetésekből?
Bízd magad szakértőinkre és segítünk megoldást találni a problémádra!

Szakmai konzultációnk során személyre szabott, stratégiai tanácsokat adunk hirdetési kampányaid eredményes kivitelézésével kapcsolatban.

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser