Gondolkodj folyamatokban online marketinged során!

 

Sokaknak okoz fejfájást a hétköznapi online marketing munkák során, hogy bár sok csatornán keresztül kommunikálnak és igyekeznek napi szinten megszólítani célcsoportjukat, nem érik el a kívánt hatást.

Éppen ezért olyan fontos, hogy folyamatokba szervezve, rendszerben tudjunk gondolkodni online stratégiánk kialakításakor!

Gondoljunk csak bele, vevőink, ügyfeleink több fázison keresztül jutnak el a konkrét vásárlási döntésig, így kommunikációnkban gondolni kell arra, hogy végigvezessük őket a vásárlásig vezető úton. Érdemes alaposan megvizsgálni, hogy melyik közösségi oldalakon található meg a célcsoportunk és ezt a csatornát válasszuk kommunikációnk központjául. Persze ez nem azt jelenti, hogy a többi felületen nem kell jelen lenni, hiszen a versenytársakat, a változó trendeket mindenképpen követni kell a különböző platformokon.

Ami a legfontosobb, hogy a kommunikáció tervezése során számolnunk kell azzal, hogy az ügyfeleink nem azonnal döntenek egy vásárlásról, ezért sem számíthatunk arra, hogy mindegyikőjükkel ugyanúgy, ugyanarról a témáról fogunk tudni beszélni. A vásárlásig egy hosszú út vezet, amelyeknek a lépéseit érdemes jól átgondolva kialakítani, ezeket az alábbiakban szemléltetjük:

1.Békés ártatlanság: A potenciális célcsoportunk tagja, de még maga sem tud róla.

2.Ébredező kíváncsiság állapota: Felismerte a problémáját, tudja, hogy megoldást kell keresnie, elkezd elmélyedni az adott témában. Próbál megoldásokat keresni. Ilyenkor kezd felmerülni az igény, de a vásárlási szándék nagyon gyenge.

3.Tudatos kutatás: Egyre fontosabb neki a probléma, egyre kitartóbban kutat. Valószínűleg már megismerte az általános lehetőségeket, de még nem tudja, melyik termék, melyik gyártó lesz az, akitől vásárol. Ebben a szakaszban fontos a márkaépítés, a termékelőnyök kommunikálása, hogy miben vagyunk jobbak a versenytársainknál.

4.Fókusz váltás kutatás közben: Előfordul, hogy a kutatás közben átpozícionálódik a figyelme. Rájön, hogy nem az először gondolt termékkörre van szüksége, hanem másikra.

5.Gondos mérlegelés: A kutatás során megtalált legjobb alternatívák összehasonlítása. Esetlegesen érv gyűjtés a titkos favorit mellett. Itt már nagyon erős a vásárlási szándék, igazából már a döntés is majdnem megszületett, de még nem történt meg a vásárlás. Lehet, hogy a terméket már kiválasztotta, de azt még nem döntötte el, hogy kitől veszi meg. Ilyenkor nagyon árérzékenyek a vásárlók: egy összecsomagolt termék, egy árakció vagy ajándék kibillenheti őket a habozásból.

6.vásárlás pillanata: Ekkor érdemes törzsvásárlói programba iratkoztatni vevőinket a későbbi utókövetés szempontjából.

7.Az első élmények: Elkezdte használni a terméket. Ebben a szakaszban érdemes felmérni, mennyire elégedett a termékkel, szolgáltatással.

8.Gyakori használó: Egyre többet, vagy folyamatosan használja a terméket. Itt érdemes exkluzív, törzsvásárlóknak szóló kedvezményeket kínálni.

9.Alakuló hűség: Egyre többet használja a terméket, kiegészítőket vesz, ajánlja az ismerőseinek. Elindul a márka nagykövetté válás útján. Ebben a fázisban az upsell ajánlatok igen hatékonyak lehetnek.

10.Márka nagykövet: Aki lépten-nyomon a termékről beszél, aki nem fog mást választani ugyanebben a kategóriában még olcsóbban sem. Sőt más termékkategóriában is ezt a márkát keresi. Őket érdemes kiemelni egy egy posztban, vagy feldolgozni a történetüket egy esettanulmány alkalmával.

 

Ha erre a tíz fázisra kellően odafigyelsz, célcsoportod fejével próbálsz gondolkodni és kommunikációd változatos, hidd el, eredményesebb online marketinget érhetsz el!