A Google hosszas tesztelései eredményével indokolta a döntését: a jobb oldali hirdetésekre érkező kattintások aránya alacsonyabb volt, mint a találati lista tetején megjelenő társaiké. Az is nyomos érvnek bizonyult, hogy napjainkban már a mobilról érkező keresések száma dominál, miközben a mobilra optimalizált Google-ben meg sem jelentek a jobb oldali reklámok. Így a változás az asztali böngészőben indított kereséseket érinti.
Mindebből csak azt lehetett észrevenni, hogy tesztelik, hogyan teljesítenek a hirdetések, amikor 3 helyett 4 hirdetés jelenik meg az organikus találatok felett. Aztán szinte teljesen kivezetésre került jobb oldali sáv, és maradt a 3, néha 4 hirdetés a keresési találatok előtt.
Mire figyelj és mivel számolj az AdWords hirdetéseidnél?
- A top 3-4 hely a hirdetések esetében még inkább felértékelődik: vagy ott vagy az elején a találatok között, vagy a lap aljára kerül a hirdetésed.
- Korábban 11 hely volt a hirdetések számára egy találati oldalon a Google-be. Ez most 6-7 hirdetési helyre csökkent.
- A kevesebb hirdetési hely erősebb versenyt eredményez majd.
- Azonban a statisztikában valamivel pontosabb képet kaphatunk majd arról, milyen pozícióban jelenik meg a hirdetésünk.
- A kattintások költsége magasabb lehet az erős versenyhelyzet miatt, de ez függ az adott terméktől, iparágtól is.
- Előfordulhat, hogy az organikus megjelenés már nem elegendő: bizonyos kulcsszavakra a keresési találatokban a hirdetések, a térkép akkora helyet foglal el, hogy az organikus megjelenésre görgetés nélkül jóval kisebb a lehetőség.
- Érdemes leszögezni, hogy a teljesen azért nem tűntek el a világból a jobb oldali hirdetések: a termékhirdetések még futnak a jobb oldalon, viszont ezek hazánkban nem elérhetőek egyelőre…
Mit tehetünk?
Az új rendszer hatásai még nem teljesen egyértelműek, a változás eredményeinek a vizsgálatához hosszabb idő szükséges az eddig eltelt két hónapnál. Szóval mielőtt még extra összegeket fordítanánk az AdWords hirdetésekre érdemes egy kicsit más lehetőségeket is megfontolni.
A keresőoptimalizálás például segíthet abban, hogy a változások miatt esetleg kieső forgalmat pótoljuk. Emellett a közösségi oldalak, például a Facebook nyújtotta hirdetési lehetőségek fele is érdemes nyitni a hirdetőknek, ha még nem tették. A legfontosabb pedig, hogy rendszeresen optimalizáljuk a hirdetéseinket és kövessük nyomon az eredményeket, hiszen ahány iparág annyi kimenetele lehet a Google jobb oldali hirdetések megszűnésének a cégekre. Neked milyen tapasztalataid vannak erről?