Úgy érzed kevés a látogató és konverzió a weboldaladon? Cikkünkben összegyűjtöttünk 4 szempontot, melyek használatával egyszerűen terelhetsz olyan releváns forgalmat a weboldalra, akikből a későbbiekben aktív követők és törzsvásárlók lehetnek.

Mielőtt belevágnánk érdemes az alapoknál elkezdeni. A Google Analytics rendszere számos érdekes statisztikát tartogat, melyet érdemes alaposan átvizsgálnod, végig elemezned. Az Analytics által részletesen láthatod hány látogató járt a weboldaladon, milyen forrásból érkeztek, milyen aloldalakat néztek meg, mennyi időt töltöttek el a böngészéssel, webáruház esetében pedig pontos e-kereskedelmi számokat és statisztikákat is láthatsz. Érdemes ezeket az adatokat havi szinten megvizsgálnod és a kapott eredmények, észrevételek függvényében optimalizálnod a honlapod.

Mutatunk pár ingyenes eszközt, mely segítségedre lehet:

Készíts „forgalomterelő” posztokat

A Facebook, Instagram, LinkedIn és más közösségi felületek számos kreatív poszt típust tartogatnak, melyeket érdemes kihasználnod a változatos kommunikáció érdekében. Ha több látogatót szeretnél terelni a weboldalra, akkor készíts kifejezetten forgalomterelő galéria és link típusú posztokat, oszd meg termékeidet, blogcikkeidet, a képes/szöveges bejegyzésekben pedig helyezz el linkeket.

Ha kíváncsi vagy, hogy mikor érdemes posztolnod a különböző közösségi felületekre, akkor olvasd el korábban írt cikkünket.

tartalommarketing ötletek

Fontos, hogy rendszeresen kommunikálj és frissítsd a közösségi oldalad tartalmait, elérhetőségeit. Időnként, nagyobb kampányok esetében pedig mindig posztold az aktuális ajánlatod, akciód, frissítsd a Facebook borítókép alatt található gombot és az Insta biodban szereplő linket is. Ügyelj arra, hogy ne maradjon fókuszban lejárt ajánlat vagy már kifutott termék.

Chatbot kampány és/vagy e-mail marketing

Remélhetőleg az évek alatt jó kis adatbázist gyűjtöttél össze, akikkel rendszeresen is kommunikálhatsz. Ha eddig nem tetted, akkor javasoljuk, hogy a hírleveledre vagy chatbotodra feliratkozókat érdekes tartalmakkal vagy ajánlatokkal tereled a weboldalra, webáruházadba.

Amennyiben nincs megfelelő méretű adatbázisod, akkora feliratkozást ösztönözheted különböző ajándékokkal, például ingyenes csali termékkel vagy kedvezményes kuponnal.

Amennyiben érdekelnek a Messenger chatbotban rejlő lehetőségek, akkor kattints ide, és segítünk kialakítani saját, személyre szabott chatbotod!

messenger chatbot marketing szerepe

A siker egyik kulcsa a keresőoptimalizálás

A közösségi felületek mellett fontos, hogy organikusan is könnyen és gyorsan rátaláljanak a weboldalra. A keresőkben történő előkelő hely megszerzéséhez pedig nélkülözhetetlen, hogy megfelelően keresőoptimalizált legyen a weboldal.

Nézd meg, jelenleg hol található az oldalad a keresőkben! Ha nincs bent az első 50-ben, akkor azonnali változásokra lesz szükséged, azonban, ha az első 10-ben sincs benne, akkor is van munka weboldaladdal. Egy jól kialakított keresőoptimalizálási stratégia számos előnnyel jár. Általa több organikus látogatóra magasabb konverziós arányra és alacsonyabb visszafordulási arányra számíthatsz. Ha ebben szeretnél szakértői csapatunk segítéségét kérni, akkor kattints ide a részletekért!

Fizetett megoldások: Facebook, Instagram és Google Ads hirdetések

Ha instant megoldásra vágysz, akkor érdemes PPC hirdetéseket indítanod. A legnépszerűbb a Google Ads kattintás alapú kampányai, ahol a cél kifejezetten az, hogy minél többen kattintsanak a hirdetésre átmenjenek a weboldalra. A Google rendszerénél költséghatékonyabb megoldást kínálnak a Facebook és az Instagram hirdetések, ahol szintén van lehetőség forgalomterelő kampányok indítására. Ugyanakkor minden egyes kampányt érdemes alaposan megtervezni, hogy hatékony és eredményes legyen.

Amennyiben pedig a már a weboldaladon, webáruházadban jártakat, kosár elhagyókat, vásárlóidat szeretnéd megszólítani, akkor alkalmazz remarketing és dinamikus remarketing kampányokat, ajánlj fel nekik egyedi kuponokat, ingyenes szállítást vagy hozzáférést egy fizetős szolgáltatásodhoz.

Mint láthatod, rengeteg lehetőség van a weboldalad forgalmát fellendíteni, ugyanakkor a sok látogató és konverzió, egy összetett folyamat eredménye.

Amennyiben szeretnél szakértői segítséget kérni a fenti folyamatokban, vagy elmélyítenéd weboldal optimalizálással kapcsolatos tudásod, akkor keress minket!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser