Gyakori kérdések

Ezekkel a kérdésekkel találkozunk a legtöbb alkalommal egy együttműködés során.

Mi az az online marketing?

Olyan eszközök és módszerek összessége, amelyek segítenek több vásárlót szerezni az interneten keresztül. Ide tartozik minden online tevékenység, ami segít elérni az ügyfeleket, növelni a márkaismertséget és bevételt generálni.

Miben más a Google- és Facebook-hirdetés?

A Google-nél akkor jelenik meg a hirdetés, ha valaki keres valamire. Akkor jó, ha konkrét keresleti igényre akarsz válaszolni, és azonnali megoldást kínálni. A Facebook inkább érdeklődés alapján mutat hirdetéseket, így ez inkább akkor ideális, ha fel szeretnéd kelteni az érdeklődést, vagy növelni a terméked, márkád ismertségét. A kettő gyakran kiegészíti egymást egy átfogó marketingstratégiában.

Mi az a remarketing?

A remarketing (vagy retargeting) egy online marketing stratégia, amelynek célja, hogy újra elérje azokat az embereket, akik már korábban kapcsolatba léptek a vállalkozásoddal (pl. meglátogatták a weboldaladat, kosárba tettek egy terméket, de nem vásároltak, vagy interakcióba léptek a közösségi média oldaladdal).

Most indítom a vállalkozásomat, miben tudtok segíteni?

Segítünk felépíteni az online jelenlétedet: weboldal, közösségi média, hirdetések, hírlevelek.

Több vásárlót szeretnék. Mit javasoltok?

Erre nincs egyetlen „csodafegyver”, hanem egy komplex, jól átgondolt online marketing stratégia szükséges. Ennek fontos eleme a célközönséged magtározása és, hogy tudjuk, milyen platformokon vannak jelen ezek a felhasználók.

Van webshopom, de nincs elég forgalom.

Érdemes megnézni honnan jön most a forgalom: organikusan, webshopokból, más forrásból? Ezek elemzése segíthet eligazodni milyen területeket érdemes fejleszteni vagy tovább erősíteni. Az, hogy milyen eszközökkel már összetettebb kérdés, de szívesen egyeztetünk erről veled egy konzultáció keretében.

Nem tudom, mire lenne szükségem.

Semmi gond! Kérj konzultációt – segítünk eligazodni. Kérlek add meg az email címed és felvesszük veled a kapcsolatot.

Mennyibe kerül a szolgáltatás?

Az ár attól függ, milyen csomagra van szükséged – egyszerű audit után tudunk ajánlatot adni.

Mikor látszik az eredmény?

A hirdetések azonnal látszanak, de ahhoz hogy mérlegelni tudjuk a kampányok eredményességét minimum 3 hónapig dolgozzunk együtt. A SEO egy hosszú távú befektetés, 0,5-1 év is lehet mire elkezd látszódni, hogy foglalkoztál vele, azonban onnantól kezdne organikusan (ingyenesen) érkeznek a weboldal felkeresések.

Honnan tudom, hogy működik?

Havi rendszerességgel jelentést küldünk, amit közérthetően elmagyarázunk, de remélhetőleg érezni fogod a bőrödön a kampányok pozitív hatását.

Ki lehet próbálni először?

Megértjük, ha bizalmatlan vagy, azonba próba szolgáltatásra nincs lehetőség, a fodrásztól sem tudsz próba hajvágást kérni. Ha tetszik tovább velünk maradsz, ha nem tetszik, akkor 3 hónap után felmonhatod a szerződést.

Szükség van webáruházra?

Ha termékeket árulsz, akkor mindenképp.

Értenem kell a marketinghez?

Nem! Azért vagyunk, hogy levegyük ezt a terhet rólad. Igyekszünk mindent érthetően és átláthatóan átadni neked, az együütmüködésünk során biztos tanulni fogsz valamit tőlünk.

Hogyan kezdjük el a közös munkát?

Első körben egy ingyenes konzultáción vehetsz részt, ami alapján összerakunk neked egy személyre szabott árajánlatot. Ezután tartunk egy projektindító megbeszélés, ahol a projekten dolgozó marketinges kollégával átveszitek a szükséges hozzáféréseket és ha az egyszeri beállítáosk vagy az elelnőrzések befejeződtek, akkor már indulnak is a hirdetések.

Kötelező hosszú távon együtt dolgozni?

Első körben minimum 3 hónapra írunk alá szerződést, uténa már saját döntésed lesz, hogy milyen hosszú szerződést szeretnél kötni velünk, de az a tapasztalat, hogy sokáig partnerek leszünk.:)

Kihez fordulhatok kérdés esetén?

Kérdés esetén keresd értékesítő kollégáinkat vagy írj nekünk az info@rghungary.net email címre.

Beszélhetek valakivel?

Persze! Kérhetsz visszahívást vagy írhatsz nekünk chaten/e-mailben.

Webáruházat akarok indítani, mit kell csinálnom?

Először is érdemes a tervezéssel kezdeni, és olyan alapokról dönteni többek között, hogy milyen webshop motort válassz, ami az igényeidnek megfelel. Ehhez a tudástárukban találsz hasznos ingyenesen letölthető anyagokat. Ha nem tudod hogyan indulj el, akkor érdemes konzultálnunk, hiszen csapatunk tud segíteni webáruház készítésben és beiindításban.

Mennyi pénzt kell elköltenem hirdetésekre, hogy legyenek vevőim?

Már havi 50–100 ezer Ft-tal el lehet indulni, de pontos összeg a céloktól, a felülettől és a kampány típusától is függhet.

Mi a különbség a Google és a Facebook hirdetés között?

A Google-nél akkor jelenik meg a hirdetés, ha valaki keres valamire. Akkor jó, ha konkrét keresleti igényre akarsz válaszolni, és azonnali megoldást kínálni.
A Facebook inkább érdeklődés alapján mutat hirdetéseket, így ez inkább akkor ideális, ha fel szeretnéd kelteni az érdeklődést, vagy növelni a terméked, márkád ismertségét. A kettő gyakran kiegészíti egymást egy átfogó marketingstratégiában.

Tudtok segíteni a termékleírások megírásában is?

Igen, készítünk vásárlásösztönző és SEO-barát szövegeket a termékeidhez.

Mennyi idő alatt lesz vevőm, ha elkezdek hirdetni?

A hirdetések azonnal látszanak, de ahhoz hogy mérlegelni tudjuk a kampányok eredményességét minimum 3 hónapig dolgozzunk együtt.

Mit jelent az, hogy konverzió?

Az online marketingben a konverzió azt jelenti, amikor egy weboldal látogatója vagy egy hirdetésre kattintó személy végrehajt egy általunk előre meghatározott, kívánt cselekvést. Ez lehet vásárlás, feliratkozás, űrlapkitöltés, de akár az is, ha beköveti az oldalunkat. Mindez a céljaidtól függ.

Mi történik, ha leállítom a hirdetéseket?

A hirdetésekből érkező bevétel lenullázódik, egyedül a más forrásból érkező vásárlások maradnak meg (pl. SEO, hírlevél – ha foglalkozol ilyen tevékenységekkel is).

Tudtok olyan weboldalt csinálni, amit én is tudok szerkeszteni?

Igen, egyszerűen kezelhető rendszereket adunk, betanítással együtt.

Kell logó, arculat, vagy elég csak a webshop?

Az arculat is egy fontos elem, jó ha van logód, konzisztens betűtípusod, színek, amiket használtok. De ezt együtt is elkészíthetjük nektek.

Hogyan szerezzek e-mail feliratkozókat?

Adatbázisgyűjtő kampányokkal, megfelelő csalianyaggal. Mi segítünk a megfelelő folyamatok kialakításában.

Tudtok segíteni termékfotókban is?

Mi nem fotózunk, de tudunk ajánlani pár fotóst.

Mennyit kell foglalkoznom ezzel hetente?

Az együttműködés elején valószínűleg szükséges lesz szorosabb kapcsolattartásra, de van olyan partnerünk is, akivel havi szinten ebszélünk csak.

Hogyan lehet nyomon követni, ki mit csinál az oldalon?

Erre vannak a különböző mérési beállítások. Google Analytics, Facebook Pixel és API, Google címke. Megfelelő mérés nélkül nem is érdemes elkezdeni a munkát. Mi segítünk a beállításban is.

Mire jó a Facebook pixel?

A pixel és az API segítségével tudod mérni a weboldaladon a látogatói tevékenységeket. Segít célzottan hirdetni és újra elérni a korábbi érdeklődőket.

Mit csináljak, ha sokan elhagyják a kosarat?

A remarketing, különösen a dinamikus remarketing kampányok lesznek a segítségedre. Mindemellett az email marketing is hatásos tud lenni ebben az esetben.

Tudtok segíteni abban, hogy több vélemény legyen a termékeimről?

Mi nem írunk véleményeket különböző ál profilokkal, ha erre gondolsz, de segítünk különböző folyamatok kialakításában, amivel minél több véleményt tudsz kérni a vásárlóidtól.

Kötelező jelen lenni TikTokon is?

Nem kötelező, de fiatal célcsoport esetén érdemes lehet – nézzük meg, hogy neked érdemes-e, kérj ingyenes konzultációt.

Mennyi ideig tart, mire beindul egy webshop?

Átlagosan 2–3 hónap, de ez sokminden függvénye. (termékkategória, árazás, webshop felépítés, költségkeret stb.)

Van garancia arra, hogy sikeres lesz a kampány?

100%-os garancia nincs, de azt megígérjük, hogy minndent megteszünk, hogy eredményes legyen a kampányod, nekünk is az a legfőbb célunk, hogy hosszú távon együtt dolgozzunk.