Most biztosan érdekel, hogy miért érdemes az e-mailekkel foglalkozni. Először is az ExactTarget kutatásaiból kiderült, hogy a megkérdezett 18 éven felüli felhasználók 71%-a először az e-mailjeit ellenőrizi le az interneten a nap folyamán, sőt lefekvés előtt még egyszer rápillant a leveleire. Ráadásul, ha valaki egy emailt megnyit, az szinte biztos, hogy érdeklődik a tartalom iránt. De mitől lehet jó egy hírlevél? Megmutatjuk mire érdemes figyelni, amikor hírlevelet állítasz össze.
- Először is, ha az oldaladon fel lehet iratkozni a hírlevélre, akkor a hírleveled legyen rendszeres. Aki oda feliratkozik, az már biztosan érdeklődik a céged, terméket vagy a szolgáltatásod iránt. Vagyis potenciális vásárlót, ügyfelet jelenthet a számodra.
- A frissen feliratkozóknak legyen egy automatikusan kiküldött, sablon köszöntő leveled. Ez segít átvezetni a feliratozót az éppen aktuális hírlevél témáidra és nem a téma „közepébe vágva” kap leveleket.
- Figyelemfelkeltő tárgya legyen az üzenetnek. Tegye kíváncsivá a felhasználót, ébressze fel benne az érdeklődést.
- Rövid, tömör, lényegre törő levet fogalmazz: nem az a cél, hogy a legújabb blog bejegyzésedet teljes egészében e-mailben is kiküld. Sokkal inkább arra fókuszálj, hogy egy izgalmas ízelítőt állíts össze pár mondatban, ami aztán a cikkedre, a terméked oldalára tereli majd az érdeklődőket.
- Friss információkról, akciókról és érdekességekről írj, de ne csak az értékesítésre fókuszálj. Mutasd be, hogy milyen újdonságok vannak a szakterületeden. Így az e-mail listád nem hűl ki, és még értéket is adsz az olvasóidnak. Ráadásul, ha valamiről elsőként írsz, nagyobb valószínséggel hivatkoznak majd rád többen, ami a weboldalad forgalmának is jót tesz.
- Tények, statisztikák és esettanulmányok: az embereket érdeklik a hasznos információk, de fontos, hogy mindezt milyen formában kapják meg. Egy könnyedebb, olvasmányos cikk nagyobb valószínűséggel ér célba, mint egy száraz, számokkal teleírt, szigorúan informatív olvasmány.
- Külalak: a tartalom mellett a megjelenés is nagyon fontos. A képek, a szöveg elrendezése, a kiemelések mind hozzájárulnak a felhasználói élmény javításához, a kattintások növeléséhez és a forgalomgeneráláshoz. Mert egy jó email tereli a forgalmat linkekkel.
- Linkek: nélkülözhetetlenek a weboldalunk forgalomnöveléséhez és levelünk sikerének a méréséhez. Ha valami megnyitja a levelünket az már azt jelenti, hogy érdekeljük őt. De ha még kattint is valamelyik linkünkre, akkor egyértelmű az elköteleződése az adott téma iránt. Ezért fontos, hogy tudjuk mérni a kattintások számát.
- Kattintások: linkcímkézéssel a Google Analyticsben egyszerűen nyomon tudjuk követni, hogy adott weboldalunkra honnét érkezett a forgalom, pl. melyik hírlevélből. Ha nem saját oldalra tereljük a forgalmat (pl. Facebook) ott a kattintások számát linkrövidítő programok segítségével tudjuk nyomon követni. De nagyon sok hírlevelező rendszer is rendelkezik saját statisztikával, amit érdemes minden levél kiküldése után kb. 1 héttel megnézni.
- Nyereményjáték: a hírlevelek esetében is jelentősen tudja növelni a levélmegnyitások számát és az oldalra terelt forgalmat. Alkalmanként érdemes tehát egy-egy játékkal felpezsdíteni a feliratkozóidnak szánt leveleket, de elsősorban ne a nyereményekkel igyekezz megtartani a feliratkozóidat, hanem az értékes és érdekes tartalmakkal.
- A hírlevélről leiratkozás opciót add meg a felhasználóknak. Persze nem az a cél, hogy leiratkozzanak a levelünkről, de törvényileg előírt, hogy a lehetőséget meg kell adni nekik a leiratkozásra, amiről tájékoztatni is kell őket, minden levélben.
- Mielőtt kiküldöd élesben: mindenképpen küldj teszt emailt magadnak és néhány kollégádnak. Ellenőrizd a linkeket, a helyesírást és a megjelenést, akár több levelező rendszerben is.
Nem érdemes tehát megijedni az alacsony levél megnyitási statisztikák miatt sem, hiszen ettől függetlenül lehet eredményes a kommunikáció és az értékesítés. Fontos azonban, hogy a konverziókat rendszeresen mérjük, és figyelemmel kövessük a hírlevelünkből érkező forgalmat, vásárlásokat. Ez fogja ugyanis meghatározni, hogy mennyire sikeresek az e-mailjeink.