A COVID-19 és a védekezéssel kapcsolatos intézkedések nem csak az életünket, de a vásárlási szokásainkat is jelentősen átrajzolták. Ugyan szerencsére úgy tűnik, hogy a vírushelyzet normalizálódik, és az életünk lassan visszatér a szokott mederbe az új szokásokat nem valószínű hogy ilyen hamar le tudjuk vetkőzni. Azt mondják 21 nap kell ahhoz, hogy egy új szokás kialakuljon, ennél jóval több időt töltöttünk izolációban, ezért az itt kialakított rutinok valószínűleg tartósak lesznek.
De hogyan is kell és érdemes alkalmazkodni ezekhez a változásokhoz?
Nyolc óra munka, nyolc óra szórakozás? Már nem!
Vajon hogyan énekelne a Beatrice a vírushelyzet alatti időbeosztásról? Harmincöt perc munka, negyedóra dolgozatírás a gyerekkel, fél óra pihenés, 20 perc ebédrendelés? Nem olyan fülbemászó, de tény és való, hogy az otthoni munka és családi élet balansz különös menetrendet követ.
Ha korábban tudtad (reméljük igen), hogy mikor kell posztolnod és hirdetned, mikor tudod őket a legnagyobb hatékonysággal elérni, akkor ezt most újra kell gondolnod. Lehet, hogy teljesen váratlan időablakok nyílnak és búcsút mondhatunk a rendszerezettségnek.
Ezért is fontos, hogy az elérés helyett az elérhetőségre törekedj. Nem feltétlenül neked kell a jó időpontokat megtalálnod az elérésre, csak biztosítsd, hogy minden pillanatban rád találhassanak. A keresőoptimalizálás, a keresési hirdetések és még a YouTube és a Facebook oldalad SEO-ja (bizony, ilyen is van) is legyen toppon!
Csak ami kell, ne többet
A Google felmérése szerint a fogyasztók cirka 70%-a vár, vagy érzékel visszaesést a bevételeiben a járványhelyzet hatására, és jellemzően inkább csak a szükséges dolgokat vásárolják.
Persze teljesen szubjektív, hogy kinek mi a nélkülözhetetlen. Ha az általad nyújtott termék és szolgáltatás valóban a mindennapok elengedhetetlen tartozéka, akkor jó helyzetben vagy, mert a keresések megnőttek rá, amit csak le kell csapnod a jól célzott hirdetésekkel.
Jó hír azonban, hogy a tartalomfogyasztás mértéke is óriásit ugrott. Amit most nem tehetünk, vehetünk meg, azt távolról csodáljuk. Virtuális állatkerti séta, online videós termékbemutató, csináld magad tartalmak, most ezek a menők.
Ha tudsz a termékeidhez, szolgáltatásaidhoz videókat készíteni tedd meg! Tereld be, fogd meg őket a tartalommal, iratkoztasd fel őket, és annál több embert tudsz megszólítani akkor, amikor már nem számít luxusnak amit kínálsz.
Ha otthon is meg tudom csinálni, meg is csinálom
A karantén alatt kényszerből (vagy unalomból) mindenki ezermester és szakács lett. Segíts nekik ebben! Hatalmas mennyiségű keresés érkezik a home made, csináld magas típusú tartalmakra, főleg a YouTube-on. Miért ne találhatnák meg ezeket nálad? Aki most segítséget kap tőled a házibarkács megoldásokhoz, holnap a vásárlód lehet.
Milyen tartalmakat keresnek?
- Anyagok online oktatáshoz: kísérletek, edukációs anyagok, magyarázatok. Még akkor is, ha te magad nem vagy pedagógus, nem oktatsz, a tevekénységeddel kapcsolatos informatív anyag nem csak a potenciális vásárlóidnak lehet hasznos.
- A szükséges dolgok lemásolása otthoni környezetben: hogyan vágjam a hajam, hogyan készítsek kávéházi kávét, hogyan tisztítsam ki a nyomtatómat? Ezek most mind szükségszerű készségek lettek.
- Önfejlesztés online: Akár azért, mert unatkozik, akár mert több lábon szeretnének állni az emberek új készségeket szeretnének elsajátítani online. Megtanulnának gitározni, főzni, új nyelveket tanulnak, vagy elkezdenének egy bullet journalt. Az otthoni képzésben számos lehetőség van neked, akár akkor, ha ehhez szükséges termékeket árulsz, vagy ha ezeknek a dolgoknak a mestere vagy.
Szóval, mit kell nekem csinálnom most?
Tartalmat! Legyen az szórakoztató, hogy enyhítsd az otthonülés monotóniáját, vagy edukáló, hogy segíts az otthoni tanulásban, fejlődésben.
Készíts minél több cikket, videót, posztot, hogy nálad töltsék az idejüket, és ne felejtsd el feliratkoztatni őket, hogy az értékesítési célú kontenttel is megtaláld őket.
Ne félj attól, hogy a tartalmaid most nem sales célúak, csak törekedj arra, hogy segítsenek, adjanak értéket, akkor biztosan meg tudod tartani a közönségedet!
Figyelj arra is, hogy megtalálható legyél! A hashtagek Youtube-on is kötelezőek, a keresőoptimalizálás a Facebookon sem maradhat el! És persze a remarketing! Az most is must have az újonnan feltöltött adatbázisaidra!
Kérdésed van? Szakmai tanácsra lenne szükséged a megvalósítás kapcsán? Akkor írj nekünk!
Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó