Közösségi média felületek tekintetében kevés szó esik a LinkedIn-ről, pedig a világ legnagyobb szakmai üzleti platformjának számít. Két részes cikkünkben bemutatjuk azt az 5-5 lépést, amelyeknek köszönhetően a legjobb eredményeket érhetjük el LinkedIn felületén.

Mit érhet el a vállalatunk LinkedIn-en?

Akár leadek generálása, akár a márkaismertség növelése, vagy esetleg stratégiai partnerek keresése a célunk, a LinkedIn-en több, mint 1 millió hazai felhasználót érhetünk el. Ha érdekel milyen üzleti célok elérésére alkalmas ez a platform, akkor kattints ide.

Lássuk kezdetben mi az 5 lépés, mely a sikeres LinkdIn jelenléthez vezet:

1. Hozzuk létre saját LinkedIn profilunkat

A saját, illetve a vállalatunknál dolgozó személyek LinkedIn profiljának kialakítása az első lépcső a sikerhez vezető úton. Bizalmat építhetünk azzal, ha a felhasználók látják, hogy kik dolgoznak a vállalatunknál és ők milyen kompetenciákkal rendelkeznek, ezért rendkívül fontos a LinkedIn profilunk folyamatos optimalizálása. Tegyük közzé az oldalunkon az újonnan megszerzett készségeinket, eredményeinket, illetve osszuk meg a vállalatunkkal kapcsolatos híreket.

2. Hozzuk létre a vállalati oldalunkat

Miután megfelelően kitöltöttük a saját profilunkat, hasonlóképpen kell eljárnunk a vállalatunk oldalával is. Ezen az oldalon fontos, hogy kellő mennyiségű információt osszunk meg a felhasználókkal, hiszen a célunk az, hogy az oldalunkra látogató felhasználókból később ügyfeleink vagy munkavállalóink váljanak. Ehhez pedig elengedhetetlen a kellő mennyiségű információt. Mutassunk be itt a vállalatunkat, ismertessük, hogy mivel foglalkozunk, mik az előnyeink, illetve hogy milyen eredményeket értünk el. Továbbá jelenítsük meg a munkavállalóinkat és a vállalatunk múltjáról is adjunk tájékoztatást.

3. Határozzuk meg a célközönségünket és a céljainkat

A LinkedIn jelenlét kiépítésében a célok meghatározása jó kiindulási pont lehet. A márkaismertség növelésétől az értékesítésig bármi is a célunk, a platform folyamatos fejlődésének köszönhetően egyre több eszközt kínál számunkra ezen célok eléréséhez. A célok ismeretében könnyebben meg tudjuk már határozni a célközönségünket. A kommunikációnkat pedig a célközönségünkhöz megfelelően kell kialakítanunk.

4. Optimalizáljuk vállalati oldalunkat a keresésekhez

Minden hatékony vállalati oldalnak van egy közös pontja: a közösség. 
Ahogy az alcímben is szerepel, optimalizáljuk a vállalati oldalunkat a keresésekhez, azaz alakítsuk ki úgy az oldalunkat, hogy a felhasználók a LinkedIn-en belüli, illetve azon kívüli kereséseik során is rátaláljanak a LinkedIn oldalunkra, vagyis ügyeljünk a SEO barát kialakításra. Az alábbi 3 tipp segítségével optimalizálhatjuk az oldalunkat:

Kulcsszavak: Győződjünk meg róla, hogy a vállalatunk bemutatásánál elhelyeztük-e a megfelelő kulcsszavakat a szövegben és hogy ezek a kulcsszavak megfelelő mennyiségben találhatóak-e meg ebben a szövegben. Ha nem vagyunk abban biztosak, hogy milyen kulcsszavakat használjunk, akkor gondoljunk bele abba, hogy milyen szavakat vagy kifejezéseket használ a potenciális célcsoportunk egy termék vagy szolgáltatás keresése során.

Link a vállalati oldalra: A LinkedIn profilunkban hivatkozzunk a vállalati oldalunk akár több pontjára is. Hivatkozhatunk magára a főoldalunkra, illetve a blogunkra, valamint egyéb marketing anyagokra. Továbbá lényeges szempont, hogy a kollégák LinkedIn profilja naprakész legyen, így miután hozzáadták cégünket a profiljukhoz, egy link fog mutatni a vállalati oldalunkra.

Osszunk meg az oldalunkon releváns tartalmakat: A helyezés és a keresési eredmények javításának egyik legjobb módja, ha rendszeresen releváns tartalmakat osztunk meg a vállalati oldalunkon.

5. Szerezz követőket a vállalati oldalhoz

Azok a felhasználók, akik követik az oldalunkat, egyből értesülnek az általunk megosztott tartalmakról a hírfolyamban. Minél nagyobb a követőink száma, annál több emberhez juttathatjuk el bejegyzéseinket organikus módon. A követőszám növekedéséhez kérjük a munkavállalóinkat, hogy kövessék be vállalati oldalunkat, illetve amennyiben tehetik, osszák meg a vállalat által közzétett posztokat. Hírlevelekben, illetve egyes blog bejegyzésekben is utalhatunk a LinkedIn profilunkra, közvetlen linkkel át is irányíthatjuk a felhasználókat a LinkedIn felületére. Továbbá elhelyezhetjük a LinkedIn követő gombot a weboldalunkon is.

Érdemes bekövetned az RG Stúdió LinkedIn oldalát, melyet ide kattintva tehetsz meg. 🙂

Ha szeretnéd kiépíteni hatékony LinkedIn jelenléted, vagy fellendítenéd közösségi kommunikációd, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser