A Temu berobbanása a magyar piacra nagy port kavart 2023-ban, és nagy port kavar az idei évben is. Számos hazai e-kereskedőt szorított ki a piacról az agresszív marketing stratégiájával, a magas hirdetési költéseivel és az alacsony árú termékeivel. Hogyan lehet tartani a lépést a kisebb szereplőknek? Mutatjuk!
Ahhoz, hogy megállapítsuk, hogy a Temu milliókat költ el a különböző hirdetési felületeken, nem kell online marketing szakértőnek lennünk. Mióta belépett a magyar piacra, minden csatornán szünet nélkül az ő hirdetéseik jönnek szembe a nap 24 órájában. A legnagyobb verseny azonban a Google Shopping felületein alakult ki, ahol a potenciális vásárlók leginkább ár alapon tudnak különbséget tenni a megjelenő termékek között. Ez azért is jelent veszélyt a hazai webshopokra nézve, mert a Temu hihetetlenül alacsony árú, rendkívül széles termékpalettával rendelkezik. Nincs tehát könnyű dolgunk, ha nem tudunk hasonlóan nyomott árakat kínálni, és nem tudunk olyan magas hirdetési költségekkel dolgozni, mint a Temu.
Na de mi lehet akkor a titkos fegyver?
Ha nincs hasonlóan magas hirdetési költségkereted, akkor a Google Shopping felülete nem feltétlenül alkalmas számodra. Olyan felületek lehetőségeit érdemes ehelyett, vagy emellett kiaknáznod, melyek alkalmasak az előnyeink megfelelő kommunikációjára. Érdemes komplex stratégia mentén gondolkodnod, hogy ne csak égesd a pénzt a különböző felületeken, hanem tényleges eredményeket is fel tudj mutatni.
Magasabb minőségű termékeket kínálsz? Magyar nyelvű vevőszolgálattal rendelkezel? Kedvezőbbek a visszaküldési feltételek? Hosszabb garanciát kínálsz? Rövidebb idő alatt szállítasz? Ismert és megbízható a márkád? Ezek a tényezők bizony mind fontosak a vásárlóknak, sok esetben akkor is, ha magasabbak az áraid. A termékeid, márkád előnyeit leginkább display alapon tudod kommunikálni, főként közösségi média felületeken. A célközönséged sajátosságaitól függően erre alkalmas platform lehet a Facebook, az Instagram, a TikTok, de akár a Google Display hálózata is.
Nagyon fontos a bizalomépítés és a célközönséged ismerete. A megfelelő és célzott kommunikáció építi a márkádat, enélkül nem fogod tudni felvenni a versenyt a Temuval akkor sem, ha kihangsúlyozod az előnyeidet a hirdetéseidben. Egy ismert márka, aki hatékonyan kommunikálja az előnyeit, pozitív vásárlói visszajelzéseit, edukálja a célközönségét a termékével kapcsolatban, nagyobb előnyre tehet szert, hiszen a célközönség szemében egyrészt hiteles lesz, bízni fognak benne, másrészt szakértői szerepben tüntetheti fel magát az adott iparágban.
Ezt vidd magaddal útravalónak
Összefoglalva tehát a legfontosabb a márkaismertség növelése, a bizalom építése, a célzott és hiteles kommunikáció, valamint az előnyeink megfelelő módon történő hangsúlyozása. Mindezt vásárlói visszajelzésekkel, értékes információt átadó tartalmakkal érheted el, melyeket a célközönséged igényeihez, érdeklődéséhez igazítva készítesz el és juttatsz el hozzájuk. Természetesen ezek a szempontok a helyén vannak a stratégiádban, a Google Shopping felületét sem kell elvetned, hiszen ha olyan felhasználóknak jelennek meg az itteni hirdetéseid, akik ismerik a márkádat és az előnyeidet, alacsonyabb költségkerettel is tudsz jó eredményeket elérni.
Vedd fel velünk a lenti űrlapon a kapcsolatot és nézzük meg közösen a lehetőségeket!
Hallottál már az RG-AKADÉMIÁRÓL?
Már elérhető az ingyenes videótárunk, amivel marketing szakértői látásmódot szerezhetsz, ezáltal pedig könnyedén felismerheted az elakadásokat és a kiaknázatlan potenciálokat az online marketingedben! Regisztrálj most! »»