Számtalanszor hallottuk már, hogy „Oké, kell a tartalom, de mi a haszna?” Sok vállalatvezető számára a tartalommarketing egy homályos, pénznyelő tevékenység, aminek a konkrét üzleti eredményekhez fűződő kapcsolata nem látszik. Nem csoda, hiszen itt eltér a folyamat a hagyományos értékesítési megközelítésektől. Mutatjuk miben!
A legnagyobb tévhit a témában, hogy a tartalommarketing elsődleges célja az azonnali eladás. Bár, hosszú távon minden marketing tevékenység az értékesítést szolgálja, de a tartalommarketing sokkal szerte ágazóbb célokért dolgozik. Pontosan ezért működik olyan hatékonyan.
Miért nem az azonnali értékesítés a cél?
A vásárlói döntési folyamat összetett, sok minden befolyásolja és gyakran elhúzódó is lehet. Az emberek ritkán vásárolnak egyből azután, hogy először találkoztak volna egy termékkel vagy szolgáltatással. Ehelyett több „lépcsőfokot” tesznek meg: kutatnak, információt gyűjtenek, összehasonlítanak. A tartalommarketing pedig itt jön a képbe: tájékoztat, kérdésekre válaszol, bizalmat épít, és megkülönböztet a versenytársaktól.
Ez az ismertségnövelő és márkaépítő tevékenység szinte megfoghatatlan, de meg tudunk határozni olyan pontokat, amik mérhetővé teszik.
A titok a mikrocélokban rejlik
A mikrocélok meghatározásával mérhető és valóban hasznos lesz a tartalommarketing stratégiád, miközben hosszú távon hozzájárul a növekedéshez. Mutatjuk mik a leggyakoribb mikrocélok és miben segítenek:
1. Látogatószám – forgalom növelés
Egy jó blogcikk vagy videó nemcsak a meglévő vásárlókhoz jut el, hanem új látogatókat is hozhat. Például egy keresőoptimalizált tartalom segíthet abban, hogy könnyen megtalálják egy adott témában írt cikkünket a Google-ben. Az így generált organikus forgalomra pedig további marketing folyamatok építhetőek (Spoiler Alert: ez lesz a kulcs a sikerhez!).
2. Adatbázisépítés – feliratkozók gyűjtése
Egy értékes tartalom, például egy ingyenesen letölthető útmutató vagy e-book remek eszköz lehet a listaépítésre. Az e-mail marketing az egyik leghatékonyabb csatorna a vásárlói kapcsolattartásban, amire később közvetlen értékesítési folyamatok is építhetőek.
3. Márkaismertség növelése – lájkok, megosztások, elérések száma
Minden egyes tartalom, legyen az blogcikk, poszt vagy videó növeli a márkád ismertségét. Ha a célközönséged rendszeresen találkozik ezekkel a tartalmaiddal, akkor nagy valószínűséggel eszükbe is jutsz majd akkor, amikor épp a Te terméked vagy szolgáltatásod lehet a megoldás a problémájukra.
4. Bizalomépítés és pozícionálás – kommentek, értékelések
Az edukatív, értéket adó tartalmak a céged szakértő státuszát mutatják meg. A fogyasztók pedig értékelik, ha nem csak direktben akarsz eladni nekik, hanem valódi értéket kínálsz. Ez akkor még inkább felértékelődik, ha nagyobb értékű vagy hosszabb, komplexebb döntési folyamatot igénylő termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz.
6. Közösségépítés – követőbázis, aktivitás
A tartalommarketing segítségével aktív közösséget is építhetsz, akik segíthetnek a jó híred továbbvitelében és később lojális vásárlóid lehetnek.
A mikrocélokon túl: érd el újra őket!
A fenti érdeklődőket, ha már megszereztük fontos, hogy tovább is terelgessük a végső cél, vagyis az értékesítés felé.
A tartalommarketing tevékenységünkre új marketing folyamatokat építhetünk, aminek az alapját a remarketing listáink képezik. Vagyis azokat az embereket célzottabb üzenetekkel szólíthatjuk meg akik, a tartalmaink iránt már érdeklődést mutattak. Az adatbázisunkba bekerülőknek egy hírlevél automatizmussal tudunk vonzó ajánlatokat tenni. A termék oldalainkat megtekintőknek újra meg tudjuk mutatni a közösségi médiában azt a terméket, ami iránt érdeklődtek és így tovább. Ezzel máris egy lépéssel a vásárlás felé tereltük azt az érdeklődőt, aki pár hete még csak a Reels videónkat nézte meg.
Ebből is jól látszik, hogy a tartalommarketing nem azonnal hoz eredményt. Viszont, ha a marketing stratégiád a megfelelő mikrocélokra épül, akkor ez a befektetés hosszú távon megtérül majd. Ne csak az értékesítést tartsd szem előtt, hanem az odáig vezető utat is! A tartalommarketing számodra jól alkalmazható elemei mind kulcstényezők a fenntartható növekedéshez.
Így tehát, nem érdemes fél vállról venni a tartalommarketinget és a mikrocélokat erejét!
Ha nem tudod milyen mikrocélokat érdemes a meghatároznod, szívesen segítünk Neked! Keresd szakértőinket bizalommal!