Hétfő óta pánikolnak az eddigi Facebook felhasználók tízezrei, hiszen a rendszer, minden indoklás és előzetes értesítés nélkül elkezdte felfüggeszteni a Facebook profilokat. Több internetes portált is elleptek a felhasználói üzenetek „Hova lett a Facebook profilom?” típusú kérdésekkel. A Facebook azonban hivatalos közleményt nem adott ki a történtekről, azonban több visszajelzés érkezett tőlük azzal kapcsolatban, hogy vizsgálják az ügyet.
Mi történik pontosan?
Valószínűleg egy tisztítás történik a rendszerben, aminek segítségével minél több „kamu” és „technikai” profilt tud kiszűrni a platform, hiszen tudjuk, hogy az üzleti oldalak és hirdetések kezeléséhez is szükség van személyes Facebook profilra és sokan csak e miatt üzemeltetnek saját Facebook profilt. Ezek a profilok nem mutatnak aktív tevékenységet, így a rendszer nem releváns felhasználóknak ítéli meg őket és felfüggeszti a profilokat. E mellett sajnos a törlési hullám nem csak a Facebook profilokat, hanem az Instagramot és a messengert is elérte. A probléma azonban, hogy rengeteg olyan személyes profil is törlésre került, ami aktívan használja a rendszer által megadott funkciókat, így arra következtetünk, hogy ez egy technikai hiba a folyamatban. Van lehetőség azonban a profilok visszaállítására vonatkozó kérelmet írni a Facebooknak, arra viszont nincs garancia, hogy valóban visszaállításra kerül-e az adott profil, ráadásul a válaszidő is viszonylag hosszú a Facebook esetében.
Ezzel egy időben természetesen megjelentek a pánikoltató vírus üzenetek is a Messengeren:
„A FACEBOOK TÖRÖLVE! !! Szia vagyok Mark Zuckerberg A facebook igazgatója. Hello mindenkinek, úgy tűnik, hogy minden figyelmeztetés valódi volt, a facebook használata pénzt fog fizetni Ha ezt a karakterláncot 18-ból továbbítja a listájából, az ikon kék lesz, és ingyenes lesz számodra. Ha nem hisz nekem holnap este 18-kor, hogy a facebook lezárul és nyitni fogsz, akkor fizetni kell, ez minden a törvény szerint. Ez az üzenet arról tájékoztatja az összes felhasználót, hogy szervereink a közelmúltban nagyon zsúfoltak voltak, ezért segítséget kérünk a probléma megoldásához. Arra van szükségünk, hogy aktív felhasználók továbbítsák ezt az üzenetet a kapcsolattartó listáján szereplő valamennyi személyre annak érdekében, hogy megerősítsék az aktív Facebook-felhasználókat, ha nem küldi el ezt az üzenetet az összes Facebook-névjegyhez, akkor a fiókod inaktív marad a Lose all az üzeneted továbbítása. Az Ön SmartPhone-ját az elkövetkező 24 órában frissítik, új megjelenést és új színt kap a chathez. Kedves Facebook felhasználók, frissíteni fogjuk a Facebook-ot a 23:00 órától 05:00 óráig ezen a napon. Ha ezt nem küldi el az összes névjegyhez, akkor a frissítés törlődik, és nem lesz lehetősége csevegni a facebook üzenetekkel.”
Mint azt látjátok, valószínűleg ez egy rossz fordítóval készült rémhír, amiben felszólítanak, hogy tovább kell küldened az üzenetet a messengered névjegyzékébe! Az ilyen és ehhez hasonló üzenetekkel ne foglalkozzatok és ne is küldjétek őket tovább az ismerősöknek! Sem Mark Zuckerberg sem a Facebook további munkatársai nem fognak benneteket messengeren belül megkeresni hasonló üzenetekkel, hanem hivatalos közleményt adnak ki ha valamilyen változás lép életbe a platformon! Ezekről a közleményekről igyekszünk első kézből tájékoztatni benneteket, de addig is az alábbiakban adunk pár tanácsot, ha üzleti oldalakat és hirdetési fiókokat kezelsz, hogy mire figyelj oda, ha esetleg törlésre kerülne a privát profilod!
- Minden esetben legyen rajtad kívül más adminisztrátor az üzleti Facebook oldaladon és a hirdetési fiókodban!
- Ha vállalkozáskezelőt használsz, itt is adj 2-3 munkatársadnak adminisztrátori hozzáférést, figyelj azonban, hogy ha a kollégák távoznak a cégtől, ezeket a jogosultságokat vedd vissza!
- Ha csak a céges oldalak és hirdetések kezelése miatt működtetsz privát profilt, akkor heti több alkalommal is végezz valamilyen hiteles tevékenységet a hírfolyamban! Pl. Lájkolj vagy kommentelj az ismerőseid bejegyzéseihez, keress fel és kövess be oldalakat vagy eseményeket. Így a rendszer érzékeli, hogy valódi élményszerzésre használod a csatornát!
Reméljük, hogy minél előbb helyre áll a rendszer és nem lesz probléma a fiókok visszaállításával sem!
Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser