Miért más a nyári időszak, mint az év többi része? Az ilyenkor adódó kihívások, nehézségek ellenére hogyan lehet mégis okosan kihasználni és az előnyünkre fordítani? Mostani cikkünkben ezt a témát vesszük górcső alá!
A vállalkozások számára a nyári időszak sok kihívást tartogathat, ilyenkor ugyanis az online marketinggel sokkal nehezebb felkelteni vagy épp fenntartani az emberek figyelmét, ami az értékesítésben is érezhetővé válik.
Ennek egészen egyszerűen az az oka, hogy ilyenkor mindenki szívesebben tölti az idejét a szabadban, sokan utaznak vagy elmennek nyaralni, ami miatt jelentősen lecsökken a social mediában, és úgy összességében a képernyő előtt töltött idő.
Így a hirdetéseink és az az online kommunikációnk által közvetített üzeneteink egyáltalán nem vagy legalábbis kisebb arányban érnek célba. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a nyár beköszöntével hátradőlhetünk, ugyanis egy kis tudatossággal ezt a pangó időszakot is jól ki tudjuk használni.
Lássuk, hogy ilyenkor milyen területekre, tevékenységekre érdemes fókuszálnunk!
Márkaépítés
Nyáron érdemes olyan, hosszabb távon megtérülő tevékenységekbe fektetni az energiát, mint amilyen a márkaépítés. A bizalomépítés és a márkaismertség erősítése olyan folyamatok, amik hosszútávon garantáltan megtérülnek és végső soron az értékesítést is támogatják.
Stratégia kialakítása/újragondolása
Ha még nem tettük, érdemes időt fordítani arra, hogy kialakítsuk az online marketing stratégiánkat, vagy ha az eredményeket látva szükségesnek érezzük, akkor tervezzük újra. Nézzük meg, hogy melyek azok a területek, amiket érdemes lenne fejleszteni és ötleteljünk a megoldásokon.
Online kommunikáció
Ne hagyjuk abba az online kommunikációnkat, hiszen – még ha kisebb mértékben is – az emberek nyáron is igénylik az online tartalmakat. Érdemes viszont átstrukturálni a tartalomgyártást és elővenni a könnyebben fogyasztható témákat.
Versenytárs-elemzés
Az is nagyon hasznos lehet, ha végzünk egy alapos versenytárs-elemzést, melynek során tanulmányozzuk a konkurenseink stratégiáját, online megjelenését. Ennek köszönhetően nagyobb rálátást kapunk a saját erősségeinkre, gyengeségeinkre és a lehetőségeinket felmérve akár teljesen új irányvonalakat is kijelölhetünk.
Összegzés
Előfordulhat, hogy a nyári hónapokban a kampányaink kevésbé lesznek sikeresek, mivel az embereket nehezebb elérni az online platformokon. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy tételennek kellene lennünk, hiszen számos olyan terület van, amire fókuszálhatunk annak érdekében, hogy felkészüljünk az őszre és újult erővel vágjunk bele a munkába.
Szeretnéd okosan kihasználni a nyári időszakot? Vedd fel velünk a kapcsolatot és szakértőink segítenek, hogy az online marketinged ezekben a hónapokban is fejlődni tudjon!