Napjainkban hasít az e-kereskedelem és szinte naponta nyitnak meg újabb és újabb webáruházak. Ugyanakkor hiába rendelkezel webshoppal, egyre több a konkurencia és a verseny, így a webáruház megléte mellett elengedhetetlen, hogy online marketinggel is foglalkozz.
Első körben javasoljuk, hogy készíts egy integrált online marketing startégiát, melyben lefekteted a célcsoportod, szolgáltatásod/termékedhez tartozó lehetőségeket, céljaid, rendelkezésre álló eszközeid és költségkereted alapjait. Amennyiben még hiányzik a stratégia, koncepció az online marketingedből, akkor keress minket és közösen kialakítjuk Neked!
No de lássuk azt a 3+1 marketing tanácsot, mellyel felpörgheted webshopod forgalmát és bevételét!
Terelj folyamatosan forgalmat webáruházadba
Lényeges, hogy rendszeresen legyen látogatottsága webshopodnak, hiszen látogatók nélkül nem tudod növelni vásárlásaid számát. Természetesen az sem mindegy, hogy milyen típusú látogatók érkeznek a webshopba, hiszen a nem jó minőségű és nem releváns érdeklődésű felhasználók nem biztosan fognak vásárolni tőled.
Hogyan tudsz forgalmat terelni webáruházadba?
A leggyorsabb és leghatékonyabb módja a forgalomterelésnek a különböző PPC kampányok, legyen szó Facebook, Instagram, Google Ads kampányokról. Ugyanakkor vannak ingyenes megoldások is, mint a rendszeres, jól felépített közösségi kommunikáció, keresőoptimalizálás, hírlevelezés, chatbot üzenetek kiküldése.
Hosszú távon eredményes és hatékony marketing eszköz a SEO, hiszen a konverziók jelentős része várhatóan a jövőben is organikusan fog érkezni. Az organikus keresésekből érkező releváns érdeklődők ingyen vannak, megszerzésükhöz nem kell hirdetésekre költened, továbbá nagyobb eséllyel fognak gyakrabban és többet vásárolni tőled.
Optimalizáld a termék oldalakat
A termékek oldalán szereplő képek és információk óriási jelentőséggel bírnak a vásárlói döntés meghozatala során. Nézd végig a termékedhez/szolgáltatásodhoz tartozó oldalakat és gondolod végig az alábbiakat: Minden információt megadok a termékről? Eloszlatok minden kételyt, kérdést, ami felmerülhet a vevőkben? Átlátható a termékoldal, könnyen észrevehetők a CTA gombok? Világos mit kell tennie az érdeklődőnek, hogy hozzájusson a termékhez?
Fontos, hogy minőségi képeket használj, mely a terméket vagy szolgáltatást több nézőpontból is bemutatja. Lényeges az is, hogy a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos elsődleges információk látszódjanak görgetés nélkül is, a leírás pedig érthető, világos és csábító legyen. Egy meggyőző leírás nem csak SEO szempontból előnyös, hanem a látogatókat is segítik a vásárlási döntés meghozatalában.
Ha rendelkezel vásárlói véleményekkel, ajánlásokkal az adott terméket/szolgáltatást illetően, akkor azokat is oszd meg, mivel általa nagyban növelheted a céged iránti bizalmat.
Fókuszálj a kosárelhagyókra
Webáruház tulajdonosként fontos különös figyelmet fordítanod a kosárelhagyókra és azok vásárlásra ösztönzésére. A webshopod böngészése és vásárlása során a látogatók számos akadályba ütközhetnek, mely meggátolhatja őket a vásárlásban. Érdemes végigelemezned a vásárlás egész folyamatát és keresni azokat a „hibákat”, mely miatt a legtöbb vásárlás meghiúsul, majd a kapott következtetések által optimalizáld webshopodat.
Mi merülhet fel problémaként? Például lehet, hogy bonyolult a vásárlási folyamat, túl sok adatot kérsz el a látogatóktól, netán drága a szállítási költség vagy túl hosszú a kiszállítási idő.
Ebből kifolyólag online hirdetési kampányaid esetében fontos, hogy célozz kifejezetten a kosárelhagyókra ösztönözve őket a vásárlásra akár minimális kedvezménnyel, vagy egy kisebb értékű ajándékkal. Továbbá azoknak a felhasználóknak, akik be is voltak jelentkezve a webshopba, küldhetsz később emailt is vagy chatbot üzenetet, amiben a kosarában elhagyott termékek vásárlására ösztönözheted.
Növeld az átlagos kosárértéket
Nem árulunk el nagy titkot azzal, ha azt mondjuk, hogy a kosárérték növelésével egyenes arányban nő a bevétel is. No de hogyan növelheted a kosárértéket?
Kosárérték növelő eszközként felajánlhatsz egy bizonyos összeg feletti kedvezményt. Például 15.000 Ft feletti vásárlás esetén 5% kedvezményt adsz a rendelés értékéből. Ezen túl hatékonyan növelheted a kosár értéket amennyiben ingyenes szállítást vagy későbbiekben felhasználható ajándékkártyát biztosítasz.
Azonban a legnépszerűbb és számodra leginkább bevételt generáló eszközök az úgynevezett upsell és cross-sell ajánlatok. A cross-sell esetén a kosárba helyezett termékhez ajánlasz hozzáillő terméket, míg upsell esetén extra funkciókat, szolgáltatásokat, netán egy magasabb minőségű és drágább verziót kínálsz a kosárba helyezett termékhez. Fontos, hogy az ajánlatok értékesek legyenek és valóban az adott termékhez, a felhasználók igényeihez illeszkedjenek, így általa a vásárlók az ajánlatot figyelmességként élik meg, nem pedig nyomulós „push marketing” megoldásként.
Összeségében elmondható, hogy a konverziós érték növeléséhez elengedhetetlen, hogy promóciókkal, speciális ajánlatokkal keltsük fel a látogatók érdeklődését, melyeket természetesen jól is kell kommunikálnunk.
A webáruház fejlesztése és konverizós események optimalizálása egy folyamatos feladat egy webáruház esetében, hiszen mindig van min javítani.
Amennyiben szeretnél időt és energiát megtakarítani vagy elmélyednél a webáruház optimalizálás folyamataiban, akkor keresd szakértői csapatunkat és segítünk fellendíteni webáruházat forgalmát!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser