Az influencerek iránti érdeklődés folyamatosan nő, így nem meglepő, hogy egyre nagyobb figyelem terelődik az influencer marketing felé. Napjainkban már szinte kötelező, hogy az általunk közzé tett tartalmak szórakoztatóak, kreatívak és interaktívak legyenek. Az influencerek alkalmazása pedig a hagyományos reklámok helyett lehetővé teszi a márkák újfajta, kreatívabb megjelenítését. Az influencer marketing térhódítását mi sem szemlélteti jobban, mint hogy az elmúlt 1 év során 325%-al növekedett a Google keresések a száma az influencer marketing kifejezésre!

Kezdjük az elején!

A világ egyik legismertebb tanácsadó cége, a McKinsey & Company által kiadott tanulmányban kimutatták, hogy az úgynevezett world-of-mouth (szájreklám, ajánláson alapuló) marketing kétszer több eladást generál, mint a fizetett marketing. Így megállapítható, hogy jobban hallgatunk egy számunkra hiteles ember véleményére, ajánlására. És itt jönnek képbe az influencerek, másként véleményvezérek.

Az influencerek azok a közösségi média felületeken levő nagy rajongótáborral rendelkező személyek, akik igen nagy befolyással vannak követőtáborukra. Különböző bejegyzéseikkel üzennek rajongóiknak milyen terméket vásároljanak, milyen szolgáltatást használjanak, vagy épp mit érdemes követniük. Az influencer marketing ereje pedig pont ebben rejlik. A közösségi véleményvezér által reklámozott márka sokkal közvetlenebbül és egy hitelesebb, megbízhatóbb úton jut el a követőkhöz. Az influencerek által közzé tett tartalom, ezáltal sokkal személyesebbé válik, mi több a véleményvezérek könnyebben teremtenek kapcsolatot a márka és a fogyasztó között, ami hosszútávon nagyobb márkaismertséghez és lojalitáshoz vezethet.
Az influencer marketing térhódítása most már Magyarországon is megfigyelhető, hiszen fiatalok ezrei követik a különböző véleményvezéreket, így a YouTuberek, Instagram és Facebook influencerek az Y és a Z generáció legnagyobb sztárjai.

Megéri influencerekkel dolgozni?

– Az influencer marketing óriási lehetőséget kínál a márkaépítés vagy új termékek bevezetése során, hiszen az internetzők 71%-a nagyobb valószínűséggel vásárol a közösségi médiában látott és olvasott referenciák alapján. Sőt, a tini YouTube felhasználók 70%-a sokkal jobban ad az általa kedvelt influencerek véleményére, mint egyéb, celebek által közzétett tartalmakra.

– A véleményvezérek alkalmazása remek tartalommarketing eszközként funkciónál, mivel a márka egyfajta „baráti ajánlásként” tud megjelenni a közösségi platformokon. Sőt az influencerek által olyan követőkhöz és célcsoporthoz is eljuthat a márka üzenete, akiket hagyományos hirdetésekkel nem érnénk el.

– A TapInfluence jelentése alapján a hirdetők 73%-a rendelkezik influencer marketing számára elkülönített büdzsével. Ráadásul a tavalyi évben 86%-uk élt az influencer marketing adta lehetőséggel, és a megkérdezettek 92%-a elégedett volt az együttműködés által kapott eredményekkel. A leghatásosabb tartalomnak a videós bejegyzések bizonyulnak, a vállalkozások 86%-a használ online videós tartalmat kampányai során.

– Az influencer marketing igen hasznos marketing eszköz a ROI növelésére is. Kutatások szerint minden befektetett 1 dollár 6,5 dollárost megtérülést hoz, így az influencer marketingre épülő kampányok megtérülése sokkal jobban teljesít a hagyományos online hirdetési kampányoknál.

Az influencer marketing csatornái

2017 legnépszerűbb influencer marketing csatornájának egyértelműen az Instagram tekinthető. Az Instagram valószínűleg idén is a lista élén marad, ugyanakkor nem szabad megfeledkezni a többi közösségi platformról sem.

A YouTube megkerülhetetlen tényező lett a hazai tinédzserek és a fiatalok életében, főként a 10-14 évesek a legbefolyásolhatóbbak a videósok általKutatási eredmények szerint a fiatalok (10-19 évesek) körében 10 legnépszerűbb sztár közül már 8 YouTuber. Tematika tekintetében a tavalyi évben a vlogok és gameplay-ek domináltak, amiket a lifestyle és az utazás jellegű tartalmak követtek a népszerűségi listán.

Ha együttműködünk egy influencerrel, akkor rendkívül fontos megvizsgálni az eredményeket. Érdemes végig nézni melyik bejegyzés hozta a legtöbb interakciót, milyen témák iránt érdeklődnek leginkább a követők, és milyen típusú bejegyzések hozták a legtöbb konverziót. Továbbá a véleményvezérekkel való munka során kulcsfontosságú az influencer alkotói szabadságának a biztosítása. Ha a márka által kért koncepció nem illeszkedik a véleményvezér „profiljához” és személyiségéhez, akkor a szponzorált tartalmak és hirdetések negatív módon is lecsapódhatnak a követők szemében. A kreativitás, valamint a márka és influencer közötti kommunikációs összhang elengedhetetlen a sikerhez.