Az influencer marketing létjogosultsága a 2019-es évben is tovább növekedett és a tapasztalatok alapján egyre vékonyabb a határ a közösségi tartalomgyártás és a véleményvezérekkel való együttműködés kapcsán. Az influencerek ugyanis a mellett, hogy saját csatornáikon, saját követőbázisuknak népszerűsítik az adott márka termékét, jól fogyasztható tartalmat gyártanak, amit a megbízó cég a saját csatornáin is eljuttathat széles új célcsoportokhoz PPC hirdetések segítségével.

A véleményvezérekkel való együttműködések a 2020-as évben is nagy szeletet kapnak az online marketing tortából a cégek életében, hiszen ezek az együttműködési formák biztosítják a cég számára, a márkaépítést és a termékek népszerűsítését az új, vagy a már meglévő célcsoport körében.

Ha te is működtél már együtt korábban influencerrel, de úgy érzed nem volt kiemelkedően sikeres a kampányod vagy még csak kacérkodsz a gondolattal, hogy belevágj egy ilyen partnerségbe, akkor az alábbiakra figyelj nagyon!

Olyan véleményvezért válassz, aki minden tekintetben passzol a márkádhoz és hitelesen tudja közvetíteni a terméked.

Sok esetben megtévesztő lehet, amikor egy influencernél azt látjuk, hogy a célcsoportja azonos a mienkkel, illetve nagy az aktivitás a profilján. Ez mind szép és jó, de nagyon fontos, hogy emberként mennyire tud azonosulni a márkánkkal és a termékünkkel, illetve azokkal az alap értékekkel, amivel a válallkozásunk rendelkezik. Ha ez a kémia nincs meg az elején, akkor nagy a buktatója a közös együttműködésnek.

Minden esetben ellenőrizd le, hogyan alakult az influencer követőtáborának növekedése!

Ez azért nagyon fontos, mert rengeteg olyan mikro influencerrel találkozhatunk, akiknek a tábora a 0-ról hirtelen több ezerre növekedett. De mit jelent ez? Azt, hogy „kamukövetőkkel” rendelkezik, azaz megvásárolt egy nagymennyiségű felhasználói bázist. Az influencer ellenőrzésére alkalmas eszköz például a socialblade weboldal, ahova be tudjuk linkelni a véleményvezér közösségi csatornáit és grafikonon megnézni követőtáborának alakulását.

Válassz inkább több, kisebb influencert!

Sokan követik el azt a hibát, hogy egy nagy véleményvezérrel dolgoznak együtt a helyett, hogy több kisebb partnert választanának. Ezzel az alapvető probléma, hogy a több százezres vagy milliós követőtáborral rendelkező influencerek esetében egyrészt az egyes rendszerek algoritmusait tekintve kisebb az organikus elérés, azaz kevesebb követőnek helyezi el az üzenőfalán vagy képfolyamában a rendszer a közzétett posztot, mint a kisebb táborok esetében. Az Instagram 30-50%-os elérési aránya nagyobb tábor esetében 10-20%-ra csökkenhet. Persze a számok még így is jók, viszont figyelembe kell venni azt is, hogy a nagyok esetében a reklám már egy bevett eszköz, így a fogyasztók is átlátnak a szitán. Sokkal kevésbé hiteles az a véleményvezér, aki sok partnerrel működik együtt és gyakran tesz közzé promóciós tartralmakat. Ha több kisebb influencerrel dolgozol, akkor a hitelesség megmarad, miközben a tartalmaid is változatosak lesznek, amiket be tudsz építeni a saját oldalaidon történő kampányokba is.

+1 Járj utána a jogszabályoknak!

Mára egyre szigorúbb szabályozások vonatkoznak az influencerekkel való együttműködésekre nem csak a véleményvezér, de megbízó cég oldaláról is. Fontos jogszabályi előírás például, hogy az influencernek fel kell tüntetnie a poszt alatt, hogy a bejegyzés szponzorált, azaz fizetett promóciót tartalmaz. Ilyen és ehhez kapcsolódó jogszabályok láttak napvilágot az elmúlt időszakban a Gazdasági Versenyhivatal által, amiről az alábbi cikkekben kaphattok részletes tájékoztatást.

Ha szeretnél jobban elmélyülni a témában és idén előre megtervezni az online stratégiádat, akkor érdeklődj szakmai konzultációs szolgáltatásunk iránt.


Szerző:
Gere Alexandra
Online Marketing Menedzser