Az Instagram térhódítása töretlen, hiszen mobil központú platform, ami valódi élmény megosztást kínál, így tökéletesen illeszkedik az aktuális trendekhez. Nem is meglepő, hogy jelenleg a 3. legnépszerűbb közösségi média platformként tartjuk számon.
Ugyanakkor felmerülhet a kérdés, szüksége van a vállalkozásoknak az Instagramra? Ha a platform kínálta lehetőségek megegyeznek a cég céljaival, akkor a válasz mindenképpen igen. Az Instagram remek marketingeszköz, hiszen elősegíti a márkaépítést, használatával aktív rajongótáborra lehet szert tenni, segít az egységes kommunikáció és imázs kialakításában, továbbá ezen a platformon lehet a legjobban elérni a fiatalabb korosztályt.
Ha önmagában ez nem volt elég meggyőző, nézzük meg a legfrissebb adatokat az Instagramhoz kapcsolódóan:
- Több mint 800 millió havi felhasználó van jelen az Instagramon
- Az amerikai cégek 71%-a már megtalálható a közösségi oldalon
- A felhasználók 80%-a követ legalább egy vállalkozást
- Szeptemberben az Instagramon hirdető cégek száma elérte a 2 millió hirdetőt
- A hastagek 70%-a márka-hastag – az egyedi márka-hastag használata képes növelni az adott márka iránti elköteleződés mértékét és könnyebbé teszi a megkülönböztetést
- Az instagramozók 59%-a 18-29 év közötti felhasználó, így ha ez a korosztály a célközönség az Instagram tökéletes lehetőséget kínál a megszólításukhoz
- Ha hinni lehet a statisztikáknak, akkor hétfőn vagy csütörtökön érdemes posztolni, mivel az interakciók aránya ezeken a napokon a legmagasabb
Az Instagram sokat tesz a felhasználókért és vállalkozásokért egyaránt, hiszen folyamatosan lépést tart a legújabb trendekkel és technológiai újításokkal, így nem telik el úgy egy hónap, hogy ne kapna újabb frissítést vagy funkcióbővítést a platform. Összeszedtük a múlt hónapban bevezetett legújabb funkciókat, melyeket helyesen használva még eredményesebbé válhatunk az Instagramon.
Instagram Stories új, kibővített funkciókkal
Az izgalmas és rövid élettartamú sztorik egyre hatékonyabb lehetőséget kínálnak a márkáknak, hogy kiemelkedjenek és cselekvésre ösztönözzék a rajongóikat. Az Instagram Stories hatalmas népszerűségnek örvend, naponta több mint 500 millió aktív felhasználó nézi a különböző insta sztorikat.
Lássuk milyen új funkciókkal bővült az Instagram Stories felülete:
✔️ Régebbi tartalmakat is megoszthatunk történetként, nem csak az elmúlt 24 órában készült képeket és videókat. Üzleti szempontból ez megkönnyíti az Instagram kommunikáció tervezésének a folyamatát, hiszen így előre tervezhető milyen képeket, videókat szeretnénk megosztani a rajongóinkkal, valamint a sztorikat így sokkal könnyebben és gyorsabban tudjuk közzétenni.
✔️ Most már névtelenül is megtekinthetjük az Instagram Stories tartalmakat, a Chrome IG Story kiegészítőnek köszönhetően. Ugyanakkor ez az újdonság csak az asztali verzióban használható.
✔️ A Boomerang utódjaként is emlegetett Superzoom funkció már most hatalmas népszerűségnek örvend. A Superzoom által 3 másodperces felvételeket készíthetünk, amiken közvetlenül az arcunkra vagy egy tárgya zoomolhatunk fantasztikus hangeffekttel, így igazán vicces sztorikat tudunk létrehozni.
✔️ Nemsokára bevezetésre kerülhet a stop-motion kamera funkció. Jelenleg még tesztelés alatt áll, azonban ezzel a leendő funkcióval egy sor fotót készíthetünk majd, ami egy mini videóvá fog össze állni.
Vendéget is hozzáadhatunk Instagram Live videóhoz
Az élő közvetítések mind a Facebookon, mind az Instagramon hatékony eszközt kínálnak a rajongókkal való kapcsolattartásra. Az Instagram újításának köszönhetően mostantól már vendégeket is meghívhatunk az élő közvetítésünkhöz, a jobb alsó sarokban levő smiley-ra kattintva. Ez az opció megjeleníti a nézők és az élő videóhoz csatlakozni kívánók listáját, akik közül bárkit meginvitálhatunk vendégként, hogy csatlakozzon a közvetítésbe. Ha valakit hozzáadtunk az élő stream-hez, akkor az illető egy új ablakban azonnal meg is jelenik. Az Instagram célja ezzel a bővítéssel, hogy növelje az interakciók és az élő közvetítések számát, továbbá fokozza a közösségi élményt.
Szponzorált tartalmak feltüntetése
Az Instagram már korábban bemutatott egy eszközt a szponzorált tartalmak kezelésére, most azonban már szélesebb kör számára is elérhetővé tette a márkákhoz kapcsolódó tartalmakat. Az új funkcióval automatikusan látható, ha valaki fizetett bejegyzést tesz közzé, ugyanis a képek fölött ott fog szerepelni a „paid partnership” címke. Az Instagram különösen fontosnak tartja, hogy a felhasználók tisztában legyenek a szponzorált tartalmú bejegyzésekkel, ezzel az újítással pedig az a célja, hogy az instagramozók számára egyszerűen azonosíthatóak legyenek az üzleti kapcsolatok a közösségi oldalon.
Összességében megállapítható, hogy az Instagram egy igen hatékony közösségi platform. Helyesen, jól megtervezett stratégiát alkalmazva nagyban hozzájárulhat a vállalat eredményességéhez, hiszen használatával növelhető a rajongók száma, az interakciók mértéke és a márka ismertsége is. Éppen ezért fontos, hogy képben legyünk az Instagramot érintő legújabb trendekkel és funkciókkal.
Forrás: Adespresso, Smartinsights