Az Instagram trendjei folyamatosan fejlődnek, változnak, így a platform egyre több lehetőséget és kreativitást tartogat mind a tartalomgyártók, mind a márkák számára. Éppen ezért érdemes tartani a lépést az aktualitásokkal. Mutatjuk, mire figyelj idén, ha eredményes szeretnél lenni!
Mielőtt belevágnánk: beszéljenek a számok
Gondoltad volna, hogy már 1 milliárd ember használja havi szinte a platformot? Ennek köszönhetően az Instagram a 2. legnépszerűbb közösségi felület a Facebook után, már csak ezért is érdemes kihasználnod az Instában rejlő számtalan lehetőséget.
A sztori tartalmak népszerűségéről és jelentőségéről már számos blogcikkben említést tettünk. Nem meglepő adat, hogy naponta 500 millióan használják a 24 órás történet-megosztási Insta funkciót, ez trend pedig 2020-ban sem hagy alább. Így ha nincs időd egy jól megkomponált posztot készítened a feedbe, akkor tartsd a kapcsolatot sztori formájában a követőiddel.
Természetesen üzleti szempontból is érdemes megvizsgálni a felületet.
A statisztikák szerint 200 millió felhasználó látogat meg legalább egy üzleti profilt egy nap. A shopping funkció megjelenése nagyban elősegíti az online értékesítési folyamatokat, a felületen történő vásárlások idén pedig még tovább nőnek. Eddigi adatok szerint havi szinten 130 millió Insta felhasználó kattint rá a shopping címkékre.
Tipp: Ha növelni szeretnéd konverziós arányaid a platformon, akkor élj a vásárlási opciókat támogató funkciókkal!
Csak természetesen – engedd el a megkomponált posztokat
Már lejárt az ideje az agyonszerkesztett, igazán megkomponált képeknek és posztoknak. Az Instagram személyesebb és őszintébb kapcsolatot szeretne elérni a márkák és követők között, ezért érdemes egyszerűbb, a hétköznapi valóságot bemutatót posztokat készítened a jövőben. Ez nem azt jelenti, hogy drasztikusan alakítsd át a feedet, csak bátran ossz meg életszerűbb képi és szöveges tartalmakat. Ez hozzájárul a hitelességhez is. Napjainkban márpedig elengedhetetlen a bizalmi, közeli kapcsolat a közönséggel, ami hitelesség nélkül nehezen valósulhat meg.
Közösségépítés – oszd meg a követőid tartalmait
A közösségépítés továbbra fontos alappillére a közösségi média jelenlétnek. Ha nem szeretnél élni az influencer marketing adta lehetőséggel, akkor a követőid által megosztott tartalom (úgynevezett UGC) egy hasznos és kreatív marketing eszköz, melyet érdemes kipróbálnod.
A követőid vagy vásárlóid által megosztott posztok és történetek nagyban növelik terméked/szolgáltatásod népszerűségét, remekül bemutatják azt használt közben és valódi véleményt adnak. Így könnyen összegyűjtheted, megoszthatod az őszinte véleményeket, ráadásul egy igazán hűséges követőbázist alakíthatsz ki, miközben márkádat is építed.
Tipp: Készíts Instagramon egy külön Highlight-ot, ahová a követőid által készített, általad pedig továbbosztott tartalmakat mented, így bárki bármikor könnyen elérheti ezeket a posztokat.
Influencer marketing újrgondolva
Ha 2019 a mikro influencerek éve volt, akkor 2020 a nano-influencerek éve lesz. A mikro-influenszerekkel való együttműködés továbbra is népszerű lesz, hiszen általuk szűkebb, de relevánsabb és sokkal elkötelezettebb bázist érhetsz el. Ugyanakkkor idén előtérbe kerülnek a 10 ezer követőnél kevesebbel rendelkező, úgynevezett nano-influencer profilok is, akik egy sokkal személyesebb, autentikusabb, úgymond baráti oldalt tartanak fent.
Miért érdemes nano-influencerekkel együtt dolgoznod a márkád népszerűsítése vagy konverziód növelése érdekében? Mivel szorosabb, aktív kapcsolatot ápolnak követőikkel, a HypeAuditor statisztikái szerint pedig kétszer nagyobb elkötelezettségi rátával rendelkeznek összehasonlítva az influencerek más csoportjaival.
Emellett költséghatékonyabb megoldást is kínálnak, akár egy termékért vagy szolgáltatásért cserébe már együttműködhetsz velük. Így egy kisebb, már releváns réspiact egyszerűbben és hatékonyabban érhetsz el.
Itt az idő, hogy Instagram sztorikban (is) hirdess
Ahogy már korábban írtuk, rendkívül népszerűvé váltak a sztori jellegű tartalmak. Ha eddig csak kapcsolattartásra és posztolásra használtad ezt a funkciót, akkor ideje, hogy sztori tartalmaidat meghirdesd! A sztori hirdetések ugyanis hatékonyabbak, az itt közzétett hirdetések kevésbé tűnnek szponzorált tartalomnak a felhasználók számára és gyors reakciót váltanak ki az érdeklődőkből.
Mire figyelj? Mindenképpen helyezz el linket a sztoriban, így egyszerűen a weboldaladra vagy a profilodra irányíthatod az érdeklődőket. A hirdetés legyen hatásos, fókuszban pedig a vizualitás legyen.
Ha szeretnéd fellendíteni Instagram oldalad, jól jönne egy kis inspiráció a tartalommarketingedhez, vagy hirdetésekkel népszerűsítenéd márkádat a platformon, akkor keress minket és segítünk!
Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser