Nem csak az RG Stúdió, hanem mi az RG Stúdió munkatársai is szívügyünknek tekintjük azt, hogy a régió is fejlődjön az online marketingben. Amikor fejlődésről beszélünk nem feltétlenül azt értjük alatta, hogy minél többen kezdjenek bele az online marketingbe, készítsenek maguknak weboldalt, legyenek aktívak a közösségi média felületeken és hirdessenek, hanem hogy gondolkodjanak azon, hogy hogyan tudnák magukat is fejleszteni a témában. Ezért szerveztünk ingyenes workshopokat a témában.

Megismerlek, megszeretlek

A lehetőségek megismerése az első lépés a digitalizáció felé. Nyilván az online jelenlét fontosságát kevesen tudják tagadni, de az előadóként kapott visszajelzések alapján az látszik, hogy sok regionális vállalkozó saját magára vonatkoztatva nem látja a jelentőségét. Hiába tartunk rendszeresen oktatásokat, konferenciákat a témában itt és Budapesten is, még mindig azt érezzük, hogy az online marketinggel kapcsolatban vannak előítéletek és félreértések, amelyek főleg abból fakadnak, hogy a vállalatok/vállalkozók nem látják át az online marketinget. A mértékét, a trendeket, a vásárlási szokások változását, az új eszközöket, az online folyamatok, platformok egyre növekvő szerepét a mindennapi életünkben és hogy ezeket hogyan tudjuk az üzleti céljaink elérésére használni.

Még mindig vannak olyan ügyfeleim, akikkel úgy indítjuk a beszélgetést, hogy nem ismeri a célcsoportját, de nem hiszi, hogy az elérhető lenne online. A személyes célom az AHA pillanat elérése ezeken a workshopokon. Amikor azt látom, hogy formálódik a részvevőkben egy hűha, mert akkor érti meg valaki, hogy a) eddig kimaradt rengeteg jó lehetőségből b) eddig nem is jól határozta meg a célcsoportját c) eddig nem is gondolta át a folyamatait d) miért nem tudott olyan jó eredményeket elérni az online marketingben mint számított rá.

Kikkel találkozunk, kiket várunk egy ilyen programon?

Sokféle felismerésre van itt lehetőség, de tudjuk, hogy nem mindenki ugyanolyan céllal és szándékkal érkezik egy ilyen eseményre, és erre számítunk is, amikor összeállítunk egy ilyen programot.

Vannak, akik nem hisznek az online marketingben és azért jönnek el egy ilyen alkalomra, hogy valaki győzze meg őket, térítse meg őket. Ezt szívesen megtesszük, hiszen nem titkolt célunk, hogy itt hazai pályán, a régiónkban szeretnénk, ha minél több vállalkozás és vállalkozó ismerné fel az online fontosságát. A workshopokon ezért az online piac sajátosságaival, méretével és az új típusú vásárló bemutatásával kezdünk.

Mások tudják, hogy jó lenne az online nekik, de nem tudják, hogy hogyan kezdjenek bele. Nekik ezért olyan gyakorlati példákkal és működő megoldásokkal készülünk, amelyeket mi is alkalmazunk, és amelyek nem csak kipróbáltak, de működnek is. Nem tudunk és nem is akarunk kész megoldásokat adni egy ilyen alkalom során, csupán megmutatjuk azt, hogy milyen szempontok alapján tudják saját maguk felmérni, hogy milyen eszközök és stratégiák valók nekik.

Persze olyanokkal is találkozunk, akik azért ülnek be az előadásainkra, mert már belevágtak az online marketingbe, de nem hozza a várt eredményeket, vagy eggyel magasabb szintre szeretnének lépni. Rájuk is készülünk, mert az alapozás mellett gyakorlati (workshop) jellegű feladatokkal nem csak példákat hozunk, de elemzünk is közösen problémákat, elakadásokat.

Hogy fér bele mindez egy délelőttös programba? Úgy, hogy csak a lényegre koncentrálunk. Számos konzultációnk vagyunk túl, így tudjuk, hogy melyek azok a sarokpontok, amelyekben az ügyfeleinknek segítségre van szüksége. Ezért is nem terheljük őket feleslegesen túl sok statisztikával, általánossággal, hanem alapokat adunk egy átgondolt online marketing jelenléthez. Egy üres vázlat ez, aminek a kitöltéséhez is adunk segítséget.

A megismerés az első lépés

Az önfejlesztés híveként és elhivatott online marketingesként csak azt tudom javasolni mindenkinek, hogy ha lehetősége nyílik rá, hogy egy-egy ilyen alkalmon (nem feltétlenül a miénken) gyarapítsa tudását az online marketingről, akkor tegye meg, mert csak a jobb megismerés vezethet jobb megvalósításhoz.


Szerző:
Müller-Váczi Lívia
Online Marketing Tanácsadó