A szerelem már a levegőben van, mindjárt itt a Valentin nap. A szerelmesek ünnepére hozz össze te is egy bejegyzés alapú nyereményjátékot, hogy aktivizáld a rajongótáborod! Gyorsan megvannak az előkészületek és hamar le tudod bonyolítani.
Tegyük tisztába a szabályokat, hogy a nyereményjáték neked se okozzon szívfájdalmat.
Ha Facebook posztban játszol, akkor a közösségi oldal szabályzata szerint csak olyan promóciókat szervezhetsz, amelyek nem helyezik el posztot „hívatlanul” a felhasználók hírfolyamára. Tehát nem megengedett a megosztás, taggelés, mert ezzel kényszeríted a résztvevőket, hogy ismerőseik hírfolyamába posztoljanak. Ez nem lehet előírás, de persze jelezheted, hogy örülsz a megosztásoknak, oldalkedveléseknek sokan így is reflexből meg fogják tenni. Sokan kérik az oldal kedvelését is, ez sem szabályszerű. Az ilyen döntéseket a Facebook az alapelvei értelmében a felhasználóira bízza.
A nyereményjáték játékszabályzatával és adatkezelésével kapcsolatban mindenképp egyeztess jogásszal.
Marad tehát a kommentelés és a lájkolás, mint részvételi feltétel, de ezzel is lehet kreatívnak lenni.
A legfontosabb: amikor tervezed a nyereményjátékodat gondold végig, hogy mit szeretnél elérni vele.
Ha csak aktivizálni akarod a rajongótáborod, akkor egy egyszerűbb kommentelős játék is jó lehet. Készítsenek szóláncot, vagy küldjenek egy szívecskét. Ha bonyolítani akarod, akkor írhatnak szabadszavas válaszokat is a kérdésedre, mondjuk arról, hogy mi volt a legszebb Valentin napi ajándékuk. Vigyázz! Minél „nehezebb” a feladat, minél több időt követel a részvételi feltételek teljesítése annál kisebb lesz a részvételi szándék. Ezt jól tudod ellensúlyozni a megfelelő ajándékkal, hogy megérje nekik rászánni az időt.
Forgalmat is terelhetsz a weboldalra, ha egy választ például ott kell megtekinteniük. Kérdezd meg, hogy melyik termékedet adná a párjának Valentin napra. Linkelje be!
A feleletválasztós kérdések megkönnyítik a résztvevők dolgát, de valljuk be mindannyian csaltunk már úgy, hogy megnéztük előttünk mit kommenteltek. Egy kicsit ezzel is jobban megismeri a terméked, de nem valószínű, hogy a weboldalad forgalma változni fog.
A nyereményen is gondolkodsz? Jól teszed. Igazítsd így, hogy megfeleljen az erőfeszítésének, és ne akarja mindenki. Ha túlságosan általános a nyereményed (iPhone, Nutella, Wellness hétvége…), akkor tényleg mindenki részt fog venni a promócióban, ami kecsegtető, de inkább károd fog származni belőle, ha a rajongótáborod felhígul a nem releváns játékvadászokkal. Válassz a saját termékeid közül, vagy válasszon ő nyereményt magának, így tudod, hogy valóban érdeklődik és nem csak játszik.
Az utókövetésről se feledkezz meg
Ha már egyszer aktivizáltad a közösséged, akkor csapj is le rájuk egy exkluzív ajánlattal. Készíts rövid lejáratú remarketing listákat a weboldaladra vagy kampányoldaladra látogatókból vagy a bejegyzéseidre reagálókból. Vagy kommenteld a nyereményjáték poszt alá a nekik szóló ajánlatod. Ha nem nyert, de valóban akarja a terméked, akkor erre le fog csapni.
Ha jól jönne egy kis szakmai segítség a nyereményjáték lebonyolításához, vagy egyéb online marketinggel kapcsolatos kérdésed van, írj nekünk!