Vészesen közeledik az ünnepi időszak, a vásárlók közel 40%-a pedig már novemberben letudja az ajándék vásárlást. Az early bird fogyasztókat már lehet elvesztetted, ugyanakkor még nem késtél el, ha most látnál hozzá a karácsonyi kampányod és tartalmaid előkészítéséhez. Ehhez adunk hasznos tippek cikkünkben, lássuk:

Karácsonyi vásárlások számokban

Az ünnepi időszak évről évre egyre korábban kezdődik és végződik. Ugyanakkor hiába állnak neki már novemberben beszerezni az ajándékokat, a vásárlások 80%-a csak a karácsony előtti hétben fejeződik be. Ez bizonyítja, hogy még időben van, ha most látnál hozzá az ünnepi kampányokhoz.

A vásárlók 85%-a több csatornán is böngész, hogy megtalálja a megfelelő ajándékot. Például keres a Google-ben, inspirálódik az Instagramon, néz YouTube videókat a termékről, átfutja az értékeléseket a webáruházban és még sorolhatnánk.
Tipp: érdemes minél több (közösségi) platformon jelen lenned, valamint kommunikációdat és kampányaidat az adott célcsoportodhoz igazítanod.

Ha már a közösségi felületeknél tartunk, nem mehetünk el szó nélkül a YouTube mellett. Tavaly a vásárlók 29%-a nézett meg olyan tartalmat a csatornán, amely a karácsonyi ajándékokhoz kötődött. A karácsonyi vásárlás körül leggyakrabban megtekintett tartalomtémák a ruházati cikkek és cipők (29%), konyhai és háztartási gépek (24%), valamint a játékok (21%) volt.
Tipp: Ha teheted, készíts videós tartalmakat a termékeid és szolgáltatásaidhoz kapcsolódóan.

Milyen ünnepi trendek uralják az évet a Facebook szerint?

Ahogy már korábban is írtuk, a vásárlók egyre tudatosabbak. A tavalyi évben a karácsonyi ajándékok 43%-a már novemberben vagy akár az előtt beszerzésre kerültek, így elkerülve az ünnepi rohamot.

A digitalizáció nagyban elősegíti az online vásárlások mértékét és növelik a fogyasztói élményt is. Ugyanakkor a vásárlók nem tolerálják a rossz vásárlói élményt, márpedig a statisztikák azt mutatják, hogy a vásárlók legalább 1 problémát tapasztaltak az ajándékok beszerzése során.
Tipp: Többször teszteljük és ellenőrizzük az oldalunkat és a vásárlás folyamatát!

A közösségi kommunikáció során érdemes élni a Stories adta lehetőségekkel. A fogyasztók 69%-a szerint a különböző történetek remek lehetőséget kínálnak arra, hogy jobban megismerjenek egy márka termékeit, szolgáltatásait. Sőt egyre több szülő gondolja úgy, hogy a különböző influencerek tartalmai segítenek a megfelelő ajándék kiválasztásában.
Tipp: Készíts kreatív sztori tartalmakat az ünnepi kampányod során!

Napjainkban egyre nagyobb jelentősége van az azonnali üzenetváltásoknak. Az ünnepi időszakban számos kérdés érkezhet a különböző online felületeken, melyet érdemes minél hamarabb megválaszolni. Egy jól felépített Chatbot az ügyfélszolgálatban is nagy szerepet tud betölteni. A gyakori kérdésekre egy Chatbot is remekül meg tudja adni a válaszokat, ráadásul azonnal. Érdemes automatikus válaszokat beállítani a Messengeren keresztül érkező üzenetekre, aminek köszönhetően az érdeklődők megkapnak minden fontos információt a kiszállítással, a méretezéssel, a fizetéssel, illetve a vásárlással kapcsolatban.

Értékesítés és kommunikáció ünnepi hangulatban

A karácsony közeledtével minden ünnepi hangulatba borul – legyen ez a közösségi kommunikációddal is. Készíts kreatív, ünnepi posztokat és dobd fel tartalmaid karácsonyi filterekkel és keretekkel.

Márkaépítésre remek lehetőséget kínálnak az insight jellegű posztok, amikor bepillantást engedsz az üzleti mindennapokban. Ossz meg bátran egy-egy karácsonyi hangulatképet az irodából. Összegezheted az év fontosabb történéseit, mérföldköveit is. Követőid garantáltan osztoznak majd az örömödön.

A weboldaladról se feledkezz meg! Illessz be az oldaladra egy karácsonyi visszaszámláló boxot, így a látogatók láthatják, hogy egyre jobban sürget az idő, hogy beszerezzék a karácsonyi ajándékokat.

Fellendítenéd az értékesítéseidet? Készítsd a weboldaladon egy last-minute szekciót, ahol az időkorlátos ajánlatok és a limitált termékek szerepelnek. Érdemes őket „Csak az ünnepek alatt” vagy a „Készlet erejéig” főcímmel ellátnod és így vásárlásra buzdítanod az érdeklődőket.
Az ünnepekre való tekintettel lepd meg te is a vásárlóidat! Erre számos promóciós lehetőség van, például ingyenes szállítás, vásárláshoz egy meglepetés ajándék küldése vagy ingyenes visszaküldési lehetőség.

Ha már a weboldalnál tartunk, akkor nézd át alaposan az oldaladat, legyen aktuális, gyors és naprakész, hiszen az ünnepi időszakba jóval több látogató érkezik majd a honlapodra.

Ha jól jönne egy kis szakmai segítség az ünnepi tartalommarketinged vagy kampányaid kapcsán, akkor írj nekünk!

Szerző:
Bognár Adrienn
Online Marketing Menedzser