Olyan módszereket keresel, amelyek javítják a Facebook marketingstratégiádat? Elgondolkodtál már rajta, hogy a Messenger Chatbotok hogy segíthetnek ebben? A blogcikkükben összefoglaljuk azokat a pontokat, melyekben a chatbotok használata segítheti a vállalkozásodat:
- Érdeklődők gyűjtése és kezelése
- Potenciális ügyfelek minősítése
- Ügyfélszolgálat
- Broadcast üzenetek küldése
A Chatbotok egyszerű formája a mesterséges intelligenciának, amivel kapcsolatba léphetnek a felhasználók a Messenger segítségével. Ezektől azonban nincs okunk tartani, hiszen a megfelelő tudás és eszközök segítségével létrehozhatunk botokat, amelyek segítségével könnyedén gyűjthetünk érdeklődőket, őket pedig beépíthetjük a folyamatinkba, aminek köszönhetően pedig növelhetjük az értékesítésünket.
A Messenger ChatBot kialakításához a tudáson kívül két eszközre van szükségünk, ez pedig a Facebook Messenger, illetve egy szoftver, amely segítségével létrehozhatjuk a botunkat. A két legismertebb ilyen szoftver a Chatfuel, illetve a Manychat.
Miért a Chatbotok?
- Könnyebb a felhasználók feliratkoztatása, mint az email esetében
- Automatizált beszélgetések, amelyek segítségével elkötelezett ügyfeleket szerezhetünk
- Messenger által közelebbi kapcsolat a felhasználókkal
- Azonnali segítséget és választ kaphatnak a felhasználók
Ezeken felül talán legnyomósabb érvek a számok. Az email esetében az átlagos megnyitási arány 20% körüli, az átkattintási arány pedig csupán 3%. Ezzel szemben a Messenger Chatbotok esetében az üzenetek megnyitási aránya átlagosan 85-90% körüli, az átkattintási arány pedig meghaladja az 50%-ot!
1. Érdeklődők gyűjtése és kezelése – Építs elkötelezett felhasználókból álló listát.
Az egyik legjobb dolog, amire jelenleg a Messenger Chatbotokat használhatjuk, az az érdeklődők gyűjtése, belőlük pedig különböző listák építése. Hozzájuk a feliratkozást követően el tudjuk juttatni üzeneteinket, illetve ajánlatainkat. Fontos itt megjegyezni, hogy az ajánlatokkal óvatosan kell bánni, hiszen csak azoknak küldhetünk ki Chatboton keresztül értékesítést támogató üzenetet, aki az elmúlt 24 órában interakcióba léptek velünk a Chatboton keresztül. Erről a 24+1 órás szabályról a későbbiekben egy külön cikkben fogok írni.
2. Potenciális ügyfelek minősítése – Keltsd fel az emberek érdeklődését, a vásárlásra.
Ismerd meg az érdeklődőket minél jobban, olyan eszközök segítségével, amelyek további adatokat gyűjtenek róluk, illetve minősítik őket a terméked vagy szolgáltatásodnak megfelelően, így folyamatosan az érdeklődésének és a vásárlási szintjének megfelelő üzeneteket adhatsz át számára. Amikor pedig készen áll a vásárlásra, arra ösztönző ajánlatot küldhetsz ki neki.
3. Ügyfélszolgálat – Azonnali válasz az ügyfeleknek
Biztosíts az érdeklődőid, illetve az ügyfeleid számára azonnali segítséget automatikus válaszok segítségével gyakran ismétlődő kérdésekre előre megírt válaszokkal.
4. Broadcast üzenetek küldése – Fejts ki folyamatos aktivitást a rajongóidból
Tartsd aktívan a feliratkozóidat folyamatos friss tartalmakkal, ajánlatokkal. Ezáltal kevés erőfeszítés segítségével tarthatod a feliratkozóiddal a kapcsolatot.
Úgy gondolom, hogy az előbb felsorolt elemek önmagukban is nyomós érvek a Messenger Chatbot kialakítása mellett, a négy elem együtt pedig nem gondolom, hogy bárkiben megkérdőjelezné a Chatbotok létjogosultságát a saját vállalkozásában.
Ha felkeltették érdeklődésed a Chatbotok, akkor regisztrálj be a Chatfuel felületére és kezd el megépíteni első botodat, amennyiben pedig elakadnál, keress bizalommal és egy konzultáció keretében megválaszolom kérdéseidet.
Amennyiben első kézből szeretnél értesülni a legfrissebb online marketing híreinkről, iratkozz fel az RG Stúdió Chatbotjára!
Szerző:
Berek Péter
Online Marketing Menedzser