Több mint 3000 webshop elemzése során jól kirajzolódott, hogy rengeteg nagy cég sokkal többre lenne képes egy jól felépített online marketing stratégiával! Arra azonban még mi sem számítottunk, hogy a webshopok közel fele elégtelenül használja ki az online marketing eszközökben rejlő potenciálit, pedig a 20 éves tapasztalatunkkal és a több száz kezelt webshoppal a hátunk mögött azért már volt némi sejtésünk. Olvass tovább a részletekért!
– Azért több volt az, mint sejtés – mondja Berek Péter értékesítési vezetőnk. – Az új ügyfeleknél rendszeresen ugyanazok a problémák és hiányosságok mutatkoztak, ezért egy idő után elkezdtük tudatosan figyelni azt, hogy melyik webáruházaknál látunk hasonló jeleket, amik arra utalnak, hogy nincsenek méréseik és így szinte biztos, hogy remarketingjük se működik. Ez persze azt jelenti, hogy a mesterséges intelligencia kampányokat se használják. Arról nem is beszélve, hogy biztos, hogy nem folyamatokban gondolkodnak.
Peti annak a tanulmánynak az előtörténetéről beszél, amelyhez az adatokat az elmúlt évben, több mint 3000 webshop elemzése alapján gyűjtöttünk. Az eredeti cél szerint olyan jellemzőket kerestünk, amelyek alapján látjuk, hogy érdemes beszélgetnünk a webshop tulajdonossal a marketingjéről, mert biztosan tudunk neki segíteni, hogy az hatékonyabban működjön.

Aztán ahogy gyűltek az adatok érdemesnek tartottuk azokat a tapasztalatokat, amiket mi már láttunk kibontakozni, számokkal is alátámasztani, hogy felhívjuk a figyelmet néhány olyan negatív trendre, ami biztosan bevételkiesést, de lehet, hogy kárt is okoz a vállalkozásoknak.
– Szerintem a tanulmányt minden webshop tulajdonosnak el kellene olvasnia, hogy megtudja ő is érintett-e, benne van-e abban a közel 40%-ban, aki valószínűleg égeti a pénzét a marketingjével. Az biztos, hogy aki úgy érzi, hogy nem tud fejlődni, skálázni a marketingben, és céltalannak, eredménytelennek érzi azt, az magára fog ismerni benne.
Én akkor is elolvasnám, ha egyébként ”elég jónak” érzem a marketingem, mert érhetnek meglepetések – osztja meg velünk Peti, amikor arról kérdezzük, hogy kinek ajánlja a tanulmány letöltését.
Az elemzésünk egyrészt piaci helyzetfelmérés, de ugyanakkor arra is alkalmas, hogy az e-kereskedők saját magukat felmérjék vele. A célunk az volt, hogy minél több piaci szereplő felismerje, hogy milyen lehetőségeket hagy ki, ha nincsenek rendben a mérései és nem használja azokat a kampánytípusokat és megoldásokat, amelyeket kifejezetten a webáruházaknak szántak a hirdetési platformok.
– Szerencsére nem csak rossz híreink vannak a tanulmányban, noha valóban megdöbbentő, hogy milyen sokan még csak a felszínét kapargatják az webshop marketingnek, annak ellenére is, hogy sokéves az online áruházuk. Megosztunk néhány olyan sikersztorit is, amikor a helyrerakott mérések és stratégia eredménytöbbszöröző hatással volt a bevételre. Szerintem ebből is sokat lehet tanulni.
Az elemzést, tanácsokat és az esettanulmányokat is bemutató tanulmányt a webshop tulajdonosok az RG-AKADÉMIA keretein belül olvashatják el, ingyenesen. A regisztrációval nem csak a már feltöltött oktatóvideókhoz férhetnek hozzá a feliratkozók, de a tanulmányt is le tudják tölteni az e-learning felületünkről »»IDE KATTINTVA««!
Ajánljuk minden webshop tulajdonos figyelmébe! A tanulmányért regisztrálj a lenti gombra kattintva!